Test: Škoda Octavia Combi Scout - proti vlně jménem SUV

Současný automobilový trh má mnoho specifik, jedním z nich je i momentální zájem o vozy z kategorie SUV. Často nafouklé deriváty základních modelů s decentním oplastováním a vyšší světlou výškou sice umí hrát na nóbl notu, nicméně už tolik nekoukají na prostor pro cestující a jejich zavazadla. V tomto směru tak na scénu nastupují zástupci, jenž ctí příslušnost ke karosářskému provedení Combi. Aby však nebyl někdo ochuzen, prostorný kombík může nabídnout oplastování kritických částí karoserie, větší světlou výšku a schopný pohon všech kol. Jedním z kandidátů na zařazení do finálního výběru může být domácí Škoda Octavia Scout. V testu se podíváme na souhru dvoulitrového naftového agregátu s pohonem všech kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Škoda Octavia Combi Scout, pohled zvenčí

Motor a Výbava

Naftová jednotka s výkonem 135 kilowat je tou nejsilnější, kterou si můžete pro Scouta zvolit. Jelikož Octavia není žádné nabubřelé SUV s nadváhou, dokáže jít pěkně za plynem již od nízkých otáček. Pokud nejezdíte ve větším poměru stále plně obsazeni, umím si představit i přítomnost slabšího TDI s výkonem 110 kilowat, který vychází o 52.000 Kč levněji. V tomto případě se však musíte rozloučit s možností automatické převodovky. Ta je výhradně spjata se silnější jednotkou, případně s benzínovou osmnáctistovkou TSI (132 kW) s cenou o 45.000 Kč nižší než v případě testovaného modelu. Octavia s automatem je pro mě logickou volbou. Kombík, jenž dokáže pracovat s cca 5,7 litry nafty na sto kilometrů, je ideálním parťákem na delší cesty. K převodovce DSG nemám jediné výhrady, stejně tak k pohonu všech kol, který se aktivuje vždy v ten správný moment. Pohon všech kol s elektro-hydraulickou mezinápravovou spojkou vyhodnocuje situaci v rámci aktuálních podmínek na vozovce a v případě potřeby připojí zadní nápravu. Pomocí jízdních módů na obrazovce, respektive tlačítkem Off-road navíc Octavia zmírní citlivost plynového pedálu a aktivuje asistent pro sjezd z kopců. Pohon všech kol jsme vyzkoušeli na bahnitém podkladě, kde Octavia pracovala bez sebemenších problémů. Limitující jsou však nájezdové úhly a světlá výška vozu. Konkrétně se bavíme o 16,6 stupních předního nájezdového úhlu a 14,5 stupních v případě zadního nájezdového úhlu. Světlá výška dosahující hodnoty nad sedmnáct centimetrů je dostačující na jízdu po polních a lesních cestách. Do náročnějšího terénu však Scout není předurčen.

Octavia v provedení Scout je již sama o sobě velmi slušně vybaveným modelem. Jen pro ukázku: automatická dvouzónová klimatizace, osmi palcový infotainment Bolero, tempomat s omezovačem rychlosti, Full LED světlomety a celá plejáda asistenčních systémů. Základní výbava tak čítá obrovské množství komfortních prvků, navíc je možné Scouta ještě více nadupat řadou luxusních doplňků. Za ty se ale doplácí nemalými částkami. Tak například za panoramatickou střechu doplatíte 32.000 Kč, kůže v interiéru se rovná 35.700 Kč a elektricky nastavitelné sedadlo vám vynahradí dovolenou v hodnotě 30.000 Kč. Všechno jsou velmi komfortní prvky s dokonalým dílenským zpracováním, zde je na každém, kde má své priority.

Škoda Octavia Combi Scout, interiér

Asistenční systémy k dispozici (za příplatek)

Vývoj technologických řešení pro bezpečnou jízdu za pomocí jízdních asistentů je v dnešní době součástí téměř každé automobilky. Ani v případě Octavie nejste ochuzeni o možnost přípatku za Lane  Assist, který udržuje vůz v jízdním pruhu. V kombinaci s adaptivním tempomatem ACC sledující odstup vozidla vpředu (do rychlosti 160 km/h, případně do 210 km/h) je jízda po dálnici realizovatelná bez dotyku volantu a pedálů. Škoda nabízí pro Octavii balíček Travell Assist obsahující rozpoznání dopravních značek, Auto Light Assist, Lane Assist, infotainment Columbus 9,2" s navigací s DAB, Infotainment Online na 3 roky za 53.000 Kč. Pokud jste obdivovatelem těchto inovací, budete nadmíru spokojeni, já osobně se jím nebráním, nicméně nedám dopustit nad vlastní kontrolu nad vozidlem. Octavia je komfortní v obou případech, velmi mě oslovilo nastavení podvozku, které se umí vypořádat se všemi druhy vozovek a nerovností. Na dálnici oceníte i velmi slušné odhlučnění, na okreskách pak není problém rozparádit 135 kilowat pod kapotou a zažít i nějaký ten zážitek za volantem. Pevná v kramflecích si je Octavia však při plynulé jízdě, kde může lépe prodat své příjemné nastavení podvozku.

Vnitřní prostor: Konečně budu výjimečná

Jak již bylo řečeno výše, Octavia není duchem sportovec, dokáže být slušným dobrodruhem mimo cesty, ale to také není její hlavní disciplína. Čtyři oči více vidí a v nekonečném zavazadelníku budete občas muset hledat, kam že se ta taška schovala. Vnitřní prostor, královská disciplína mladoboleslavského koně s šípem na kapotě. Rozvor dosahující hodnoty 2.677 milimetrů je sice oproti Superbu kratší o 159 milimetrů i tak však dokáže nabídnout obrovský vnitřní prostor. Nejvíce ho pocítí cestující na zadních sedadlech, kde jsem neměl při svých 180 centimetrech problém se komfortně usadit. Sedadlo řidiče jsem nechal nastavené sám na sebe, před koleny i tak zbylo cca 10 centimetrů místa. Co se týče řidičovi zóny, byl jsem velmi spokojen, výhradu mám jen k stísněnému prostoru pro pravé koleno. Celkově je interiér vzdušný a nabízí velmi příjemnou atmosféru pro rodinné výlety.

Interiér: Jednoduše prostorná

V interiéru nečekejte žádné překvapení, nic kromě chromové plaketky na volantu neprozradí přítomnost k rodině Scout. Ve své podstatě vás nic nepřekvapí ani nezklame, palubní deska je tvarově jednoduchá, jejím úkolem je být maximálně ergonomická. A to se daří na jedničku, příplatkový infotainment Colombus s 9,2 palcovým dotykovým displejem je jediným bodem, který vyčnívá z jinak trochu fádního středového panelu. V základu se Scout prezentuje s osmipalcovým infotainmentem Bolero, za příplatek 33.000 Kč získáte testovaný systém v paketu Multimedia. Součástí paketu je navíc (DAB, Infotainment Online 1 rok, komfortní telefonování s LTE, bezdrátovým dobíjením a spojením s vnější anténou a hlasovým ovládáním, WLAN). S funkčností systému Colombus jsem byl po celou dobu nad míru spokojen, grafické zpracování je na úrovni a celková uživatelská přívětivost podtrhují jednoduché a účelné ovládání. Pochvalu zasluhuje i zvukový systém Canton s osmi reproduktory, centrálním reproduktorem, subwooferem a ekvalizérem. Výsledkem je dokonalý zvuk, který umocňuje komfortní náladu. Oblíbené skladby můžete samozřejmě poslouchat i díky možnosti propojení s chytrým zařízením. Součástí interiéru je i řada odkládacích prostor, ten největší našel své místo klasicky před spolujezdcem, do výplní dveří pak není problém umístit jeden a půl litrovou lahev vody. Během večerních jízd mě neoslovilo osvětlení nohou, v některých případech působí až celkem rušivým dojmem. K sedadlům nastaveným elektricky nemám jedinou výtku, pohodlná pozice se hledá opravdu jednoduše, jen ten příplatek (30.000 Kč) není zrovna nejmenší.

Kufr

Zavazadelník, nebo tajuplná propast?

Největší radost přináší pohled na gigantický zavazadelník. V základním uspořádání nabízí 610 litrů, po sklopení sedadel druhé řady za pomocí páček na bocích zavazadelníku se objem zvýší až na konečných 1.740 litrů. Více slov snad není ani třeba, ještě jedna pochvala jde směrem k nízké nakládací hraně a faktu, že se zde skrývá dvojitá podlaha a rezervní kolo. Testovaný model nabízí i elektrické ovládání pátých dveří, samozřejmostí je přítomnost háčků na tašky či síťový program. Na pátých dveřích se nachází zadní parkovací kamera s možností ostřikování při znečištění.

Pohled zboku

Závěr

Suma sumárum, Octavia Scout je vozem, který dokázal spojit trend SUV s praktickým interiérem a obrovskými užitnými hodnotami. Octavia není vozem, který má nadchnout svým designem či snad extravagantním interiérem, tento model má svou roli jasně definovanou. Rodinný společník, sluha, který komfortně odveze pětičlennou rodinu i s plným zavazadelníkem. Ve své nabídce nemá nic, co by vás posadilo na zadek, zároveň nikdy nedopustí, abyste nad ní pronesl negativní hodnocení. Škoda Octavia Scout je vozem, který chce být součást rodiny, nebo alespoň její garáže. Předpoklady na to stát se jím má dozajisté.

Publikováno 15.03.2018, autor: , recenzovaný vůz Škoda Octavia Combi Scout

Další recenze

Scout vychází z běžné Octavie kombi 4x4 a navíc zaznamenal několik zásadních vylepšení, které ho pasují na vlajkovou loď modelu.
5/4

Videa

Škoda Octavia Scout - velmi schopný a praktický horal - Garáž.cz
Test New Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 4x4 - Autaživě.cz
New 2017 Škoda Octavia Scout Walkaround | Exterior, interior - Autaživě.cz
Škoda Octavia Scout 2,0 TDI 4x4 Driving footage | Off road, road - Autaživě.cz

Technické parametry

Motor

Palivodiesel
Převodovkaa
Poháněná náprava4x4
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h9.4 - 9.4 s

Model

SérieOctavia (III) Scout
Začátek výroby01/2017
Začátek výroby modelu01/2017
Třída vozidlaStřední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1531mm
Šířka1814mm
Délka4687mm
Rozvor2680 mm
Objem kufru610 / 1740 l
Hmotnost1594 - 1594/
2164 - 2164 Kg
Poloměr otáčení10,6 m
Světlá výška171 mm
Přední nájezdový úhel16,3 stupeň
Zadní nájezdový úhel14,5 stupňů
Přechodový úhelnení známo
Stoupavostnení známo
Hloubka broděnínení známo

Spotřeba

Kombinovaná 5.1 - 5.1l/100km
Ve městě5.9 - 5.9 l/100km
Mimo město4.5 - 4.5 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2134 g/km

Karoserie

typcombi
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy80 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena838 900 Kč -
838 900 Kč
Minimální výbavaScout

Přívěs

Brzděný2000 - 2000 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

Volkswagen Golf Alltrack
Cena od829 900 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon110 kW - 135 kW
Maximální rychlost207 - 219 Km/h
Spotřeba5.1 - 5.2 l/100km
Akcelerace7.8 - 8.9 s
Seat Leon ST X-Perience
Cena od763 900 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost208 - 208 Km/h
Spotřeba4.9 - 4.9 l/100km
Akcelerace8.7 - 8.7 s
Volkswagen Passat Variant
Cena od746 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 140 kW
Maximální rychlost213 - 228 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.5 l/100km
Akcelerace7.7 - 8.9 s
Volkswagen Golf GTD Variant
Cena od737 900 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon135 kW - 135 kW
Maximální rychlost230 - 231 Km/h
Spotřeba4.7 - 4.8 l/100km
Akcelerace7.8 - 7.9 s

Varianty modelu

Škoda Octavia
Cena od437 900 Kč
Palivadiesel benzín

Motorizace

2,0 TDI/110 kW 4×4 AP
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost200 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení9.4 s
Výkon110 kW
Cenaod 838 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Škoda Octavia Combi Scout? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuVozy skladem (13)

Výbava

Základní (2.0 TDI 4x4)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 TDI 4x4 DSG)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Aktivní opěrky hlavy
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Dynamická brzdová světla
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Detekce chodců
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Funkce tísňového volání
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Omezovač rychlosti
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 TDI 4x4 DSG)

  • Svícení do zatáčky
  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • Aktivní parkovací asistent
  • Asistent dálkových světel
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Metalická barva
  • Navigace
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Indikátor jízdy v jízdním pruhu
  • Asistent jízdy s přívěsem
0
Porovnávač
TOPlist