Cena od | 1 108 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 145 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 250 - 250 Km/h |
Spotřeba | 6 - 7 l/100km |
Akcelerace | 5.2 - 6.6 s |
Benzínový motor o objemu 2387ccm a výkonu 231 koní přenáší sílu tohoto coupé na zadní kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 226km/h. Pro srovnání, benzínový motor 40 TFSI Audi TT Coupé o objemu 1984ccm generuje 194 koní a na stovku zrychlí za 6.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Toyota GR86 měří 1.31 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.27 metru na délku. Rozvor činí 2.58 metru. Do kufru se vejde 276 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.35 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.18 metru na délku, rozvor činí 2.51m. Objem kufru je 305 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.28 tuny, Audi o 70kg více, váží tedy 1.35 tuny.
Název | 2.4 typu Boxer (234 k) 6st. manuální převodovka |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 7000 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3700 RPM |
Objem motoru | 2.4 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 172 kW |
Maximální rychlost | 226 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.3 s |
Nejnižší výbava | Dynamic |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1310mm |
Šířka | 1775mm |
Délka | 4265mm |
Rozvor | 2575 mm |
Objem kufru | 276 / 0 l |
Hmotnost | 1275 / 1670 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 2 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 950 000 Kč |
Minimální výbava | Dynamic |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | RWD |
Objem | 2.4 - 2.4 l |
Max. rychlost | 216 - 226 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 6.3 - 6.9 s |
Výkon | 172 kW - 172 kW |
Cena | 950 000 Kč - 1 000 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2.4 l |
Max. rychlost | 226 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 172 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Dynamic |
Cena | od 950 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | RWD |
Objem | 2.4 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 6.9 s |
Výkon | 172 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 7000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Dynamic |
Cena | od 1 000 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu GR86 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota GR86 s motorem GR86 2.4 na 10 176 Kč ročně, což je na poměry coupé o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 172kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách GR86 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba