Motor 2.8 D-4D

Naftový motor o objemu 2755ccm a výkonu 201 koní přenáší sílu tohoto na všechna 4 kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 175km/h. Pro srovnání, naftový motor 2.0 EcoBlue Fordu Ranger Double Cab o objemu 1997ccm generuje 168 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.

Spotřeba motoru 2.8 D-4D

Kombinovaná spotřeba okolo 7.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto pickup od Toyoty stát 2.41 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 72 270,00 Kč. Výše zmiňovaný Ford Ranger Double Cab je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.2l, což v praxi znamená náklady 2.38 Kč na 1km a 71 280,00Kč na 30 tisíc km.

Rozměry

Toyota Hilux GR Sport měří 1.82 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 5.33 metru na délku. Rozvor činí 3.09 metru. Do kufru se vejde 0 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Fordu jsou hodnoty následující: 1.8 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 5.28 metru na délku, rozvor činí 3.22m. Objem kufru je 0 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 2.21 tuny, Ford o 72kg méně, váží tedy 2.13 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Název2.8 D-4D
Palivodiesel
Počet válců4
VstřikováníCommon Rail
Typ motoruTurbo
Počet ventilů4
Maximální otáčky za minutu3000 RPM
Točivý moment500 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu1600 RPM
Objem motoru2.8 l
Převodovkaa (6)
Poháněná náprava4x4
Výkon150 kW
Maximální rychlost175 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h10.7 s
Nejnižší výbavaGR Sport

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlavyšší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1815mm
Šířka1855mm
Délka5325mm
Rozvor3085 mm
Objem kufru0 / 0 l
Hmotnost2205 / 3210 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná7.3 l/100km
Ve městě8.3 l/100km
Mimo město6.8 l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže80 l
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typpickup
Počet míst5
Počet dveří4
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný750 kg
Brzděný3500 kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena1 420 000 Kč
Minimální výbavaGR Sport

Motorizace

2.8 D-4D
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
Pohon4x4
Objem2.8 l
Max. rychlost175 km/h
Zrychlení10.7 s
Výkon150 kW
Točivý moment500 Nm
Maximální otáčky3000 RPM
Spotřeba7.3 l
Velikost nádrže80 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaGR Sport
Cenaod 1 420 000 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Ford Ranger Double Cab
Cena od1 197 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon125 kW - 177 kW
Maximální rychlost180 - 180 Km/h
Spotřeba7.2 - 10.1 l/100km
Akcelerace- - - s
Toyota Hilux Double Cab
Cena od1 103 520 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 150 kW
Maximální rychlost170 - 175 Km/h
Spotřeba6.7 - 7.8 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.2 s
Mitsubishi L200 Double Cab
Cena od784 250 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 127 kW
Maximální rychlost171 - 179 Km/h
Spotřeba7.5 - 9.7 l/100km
Akcelerace12.4 - 13.5 s
Toyota Hilux Extra Cab
Cena od1 091 420 Kč
Palivadiesel
Převodovkam
Pohon4x4
Výkon110 kW - 150 kW
Maximální rychlost170 - 175 Km/h
Spotřeba6.6 - 7.8 l/100km
Akcelerace10.1 - 13.2 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
4 234 Kč
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
4 234 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
4 234 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
4 234 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
4 234 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii pickup za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Hilux GR Sport oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
12 090 Kč
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
12 090 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
12 090 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
12 090 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
12 090 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Hilux GR Sport s motorem 2.8 D-4D na 11 248 Kč ročně, což je na poměry o 6 897 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
71 280 Kč
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
72 270 Kč
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
85 140 Kč
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
77 220 Kč
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
72 270 Kč

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 150kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 72 270 Kč.

Letní pneumatiky

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
?
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Hilux GR Sport v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
?
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Ranger Double Cab 2.0 EcoBlue 170 k, 6st. manuální převodovka
?
Hilux Double Cab 2.8 D-4D
?
L200 Double Cab 2 268 DI-D plus
?
Hilux Extra Cab 2.8 D-4D
?
Hilux GR Sport 2.8 D-4D
?

* průměrná hodinová sazba