Cena
150 000 Kč
1 300 000 Kč +
Karoserie
Výrobci
Palivo
Převodovka
Pohon
Velikost kufru
100 l
2 000 l +
Výkon
40 kW
320 kW +
Spotřeba
1 l
15 l +
Počet míst
1
8 +
Maximální rychlost
130 km/h
300 km/h +
Akcelerace
2 s
10 s +
Počet válců
2
12 +
Délka
1 200 mm
6 000 mm +
Výška
1 000 mm
3 000 mm +
Váha
800 kg
3 500 kg +
Přívěs
500 kg
3 500 kg +
Zobrazit vozidla

Hybridy

Hybridní pohon je u automobilů čím dál tím oblíbenější, protože eliminuje nedostatky jak spalovacích (drahý a neekologický), tak i elektrických motorů (nízký dojezd, neefektivní vytápění).

Filtrovat
Seřadit dle:
Nejlevnější
Toyota Yaris
cena od387 900 Kč
motor1.5 Hybrid (100k) 74 kW
Suzuki Swift
cena od392 900 Kč
motorSwift 1.2 Dualjet 66 kW
Suzuki BALENO
cena od404 900 Kč
motor1.2 DUALJET + SHVS 66 kW
Toyota Auris
cena od509 900 Kč
motor1.8 Hybrid 100 kW
Kia Niro
cena od614 980 Kč
motor1.6 GDI HEV 6st. DCT 104 kW
Toyota C-HR
cena od629 900 Kč
motor1.8 Hybrid 90 kW
Lexus CT
cena od729 000 Kč
motor200t 73 kW
Toyota Prius
cena od744 900 Kč
motor1.8 Hybrid 90 kW
Toyota RAV4
cena od798 900 Kč
motor2.5 Hybrid 145 kW
Ford Mondeo
cena od836 990 Kč
motor2.0 Hybrid 140 kW
Peugeot 508 RXH
cena od945 000 Kč
motor2.0 HDi HYbrid4 120 kW
Lexus IS
cena od999 000 Kč
motor300h 133 kW
Volkswagen Golf GTE
cena od1 039 900 Kč
motorGTE 110 kW
Lexus NX
cena od1 044 000 Kč
motor300h 114 kW
Kia Optima PHEV
cena od1 149 980 Kč
motor2.0 GDI PHEV 6AT 151 kW
BMW Řada 3
cena od1 154 400 Kč
motor330e iPerformance 185 kW
Mercedes-Benz C sedan
cena od1 190 640 Kč
motor2.2 170kW 170 kW

Tento fenomén v posledních letech velmi zaměstnává takřka všechny, kdo se zajímají o automobily, motory či dopravu obecně. Má mnoho příznivců i odpůrců. Jak ovšem přesně fungují, nakolik se používají ve světě a kdy vlastně takový nápad vznikl, ví jen úzký okruh lidí. Pojďme si o hybridech říct něco víc.

Jak fungují?

Hybrid znamená míšenec či kříženec. A tak je to i u motoru takovýchto aut. Pro pohon vozidla je používáno více druhů pohonných hmot a více způsobů. Hybridní automobily v dnešní době kombinují elektromotor a spalovací motor. O vozech na elektřinu se říká, že jsou to úsporná auta budoucnosti. Jenomže zatím mají mnoho problémů. Auto na elektromotor je při současných technologiích schopno ujet maximálně čtyři sta stě kilometrů. Potom se musí opět nabít. Jenomže jedno nabití trvá kolem pěti hodin. Navíc dostat se při koupi elektromobilu pod půl milionu je takřka nemožné. Zkrátka samotné mají mnoho nevýhod. Proto vznikly hybridy…

Úsporné a ekologické

Hybridní auta dokážou ujet určitý počet kilometrů na elektřinu a po vypotřebování energie přepnou normálně na naftu či benzín. Jejich výhoda spočívá v tom, že tímto trikem se snižuje spotřeba. Hybridy jsou přívětivější k přírodě než elektromobily. Elektřina pro akumulátor se vyrábí pomocí takzvané rekuperace. Co to znamená? Pokud brzdíte nebo řadíte, mizí v normálním autě energie v podobě tepla. S tímto efektivním systémem se mění na elektrickou a ukládá se v akumulátoru. Využívá též setrvačnosti. Když je v něm dostatek elektřiny, přepne se vůz na elektromotor a v podstatě jedete zadarmo. Škodí přírodě v podstatě méně než elektromobily, protože elektřina se vyrábí často velmi neekologickými způsoby.

Kolik mě to bude stát?

Pokud budete chtít hybridní vůz, musíte v peněžence zalovit o něco hlouběji. Na českém trhu se většina vozů pohybuje v ceně kolem čtyř set tisíc korun. Například u vozů Yaris si za hybrid zaplatíte o třicet tisíc víc než za stejný model pouze se spalovacím motorem. Hlavním rozdílem v ceně je instalace akumulátoru elektrické energie. Tato investice se vám může ovšem v průběhu let vrátit. Snižuje se spotřeba, a pokud jezdíte hodně, za několik let už vás to může vyjít výhodněji.

Záleží i na stylu jízdy

S hybridem se musí umět jezdit. Pokud máte ve zvyku často zrychlovat, tak se vám tento typ vozu naprosto nevyplatí. Je lepší více předvídat a například dojíždět na semafory pouze setrvačností a nebrzdit na poslední chvíli. Nebo před vesnicí sundat nohu z plynu a nesnižovat rychlost na poslední chvíli. Pokud řidič nepřizpůsobí svůj styl jízdy, spotřeba bude kvůli neustálému využívání spalovacího motoru takřka stejná jako u běžných automobilů.

Jak vůbec hybridy vznikly?

Ač to zní neuvěřitelně, hybridní pohon vznikl už v 19. století v podobné době jako spalovací motor. Například Ferdinand Porsche používal motor k pohánění dynama, jež nabíjelo několik akumulátorů. Jenomže nafta brzy svého konkurenta na mnoho desetiletí vytlačila. Až v 70. letech si výrobci aut po ropném šoku uvědomili, že ropy není nekonečné množství a začali se opět myšlenkou alternativního pohonu zajímat. Velmi zásadní osobou pro hybridní pohon je Viktor Wouk. Ten se zabýval kapacitou baterií v motoru. Zabudoval následně vlastní elektromotor do auta s běžným motorem a vytvořil funkční hybrid. Jenomže kvůli mocenským sporům se o něj americké automobilky přestaly zajímat a první modely, které se poté objevily, přišly převážně z Japonska.

Má takové auto vůbec někdo?

Samozřejmě, jinak by se nevyráběla. V Čechách se jich ročně zatím prodávají stovky kusů. Ve světě jsou to tisíce až desítky tisíc a po silnicích jich zatím jezdí několik málo milionů. Každým rokem se jich však prodává víc a do několika let budou třeba ve Švýcarsku běžné podobně jako auta na spalovací motor.

Jistě stojí za to nad koupí aspoň zauvažovat a o tomto typu aut si něco zjistit.

0
Porovnávač
TOPlist