Ford Focus IV (MY2018) - motorizace, výbavy, ceny

Ford slaví dvacáté narozeniny prvního Focusu uvedením jeho čtvrté generace. Přesně před dvaceti lety tento moderní nástupce Fordu Escort začal  konkurovat stálicím na trhu jako Volkswagen Golf nebo Opel Astra natolik úspěšně, že se ho za celou dobu produkce vyrobilo 16 milionů kusů. Nezapomenutelným se Ford Focus I stal především díky výraznému neokoukanému designu a zadní víceprvkové nápravě přinášející nepřekonatelné jízdní vlastnosti.

Motorizace

Nový Ford Focus na český trh přichází ve dvou tradičních karosářských verzích - jako pětidveřový hatchback a rodinami i firmami oblíbené kombi. V Čechách oblíbená hodnota objemu zavazadlového prostoru činí maximálně, tzn. pouze se sadou na opravu pneumatik, 375 litrů u pětidveřového modelu a příjemných 608 litrů v případě kombíku. Paleta motorů zahrnuje benzinové motory 1.0 Ecoboost (74kW a 92kW) a 1.5 Ecoboost (110kW a 134kW). Zájemci o dieselové motory mohou vybírat mezi 1.5 EcoBlue (70kW a 88kW) a 2.0 EcoBlue (110kW). Všechny motory mohou být spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, minimálně jedna výkonová varianta všech pohonných jednotek může za jednotný příplatek ve výši 53.000,-Kč spolupracovat s osmistupňovým automatem.

Výbavy

Výbavové stupně vycházejí z tradičních označení u Fordu - tedy od nejnižší výbavy Trend, přes Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line až po vrcholnou Vignale. Již základní výbava Trend zahrnuje manuální klimatizaci, palubní počítač s funkcí Eco Coach, LED světla denního svícení a elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu. Nechybí ani početný zástup jízdních asistentů, například  hlídání jízdy v pruzích, automatická aktivace brzd po nárazu, asistent pro rozjezd ve svahu HSA a Pre-Colission Assist včetně výstrahy bezpečné vzdálenosti a pokročilého nouzového brzdění. Verzi Trend Edition poznáme podle chromované lišty kolem bočních oken, šestnáctipalcových kol z lehkých slitin a střešních ližin s hliníkovou povrchovou úpravou v případě karoserie kombi. Přidává také přední mlhová světla s přisvěcováním do zatáčky, elektronickou parkovací brzdu, sportovně tvarovaná přední sedadla a několik užitečných funkcí v oblasti konektivity. Ve výbavovém stupni Trend Edition Plus již nacházíme standardně tempomat, přední a zadní parkovací senzory, navigaci a prémiový palubní počítač s barevným displejem. Verze Titanium nabízí řadu komfortních prvků v čele s automatickou dvouzónovou klimatizací, systémem KeyFree a prémiovým osvětlením interiéru LED diodami. ST-Line pak hraje spíše na sportovní notu a kromě charakteristických designových prvků si řidič užije sportovní odpružení a v interiéru sportovní kožený volant a hliníkové pedály. Absolutním vrcholem v nabídce Focusu je verze Vignale, která přináší maximální možný luxus včetně aktivního parkovacího asistentu, head-up disleje, předních LED světlometů, prémiového koženého čalounění a vyhřívaných předních sedadel.

Ceny

Ceník nového Focusu platný od 11.4.2018 nabízí v případě benzinových provedení vedle základní ceny i o cca 40 - 50 tisíc výhodnější cenu označenou jako zaváděcí. Nejlevnější pětidveřový Ford Focus nové generace tak lze pořídit s litrovým motorem, manuální převodovkou a ve výbavě Trend za 359.990,-Kč, vrchol nabídky představuje dieselový dvoulitr s automatickou převodovkou ve výbavovém stupni Vignale za 778.990,-Kč. Za karoserii kombi se dle konkrétní konfigurace připlácí okolo 30 tisíc. Specifikace všech motorů pak najdete na modelové stránce vozu.
0
Porovnávač
TOPlist