Ford Focus IV (MY2018) - motorizace, výbavy, ceny

,
Ford slaví dvacáté narozeniny prvního Focusu uvedením jeho čtvrté generace. Přesně před dvaceti lety tento moderní nástupce Fordu Escort začal  konkurovat stálicím na trhu jako Volkswagen Golf nebo Opel Astra natolik úspěšně, že se ho za celou dobu produkce vyrobilo 16 milionů kusů. Nezapomenutelným se Ford Focus I stal především díky výraznému neokoukanému designu a zadní víceprvkové nápravě přinášející nepřekonatelné jízdní vlastnosti.

Motorizace

Nový Ford Focus na český trh přichází ve dvou tradičních karosářských verzích - jako pětidveřový hatchback a rodinami i firmami oblíbené kombi. V Čechách oblíbená hodnota objemu zavazadlového prostoru činí maximálně, tzn. pouze se sadou na opravu pneumatik, 375 litrů u pětidveřového modelu a příjemných 608 litrů v případě kombíku. Paleta motorů zahrnuje benzinové motory 1.0 Ecoboost (74kW a 92kW) a 1.5 Ecoboost (110kW a 134kW). Zájemci o dieselové motory mohou vybírat mezi 1.5 EcoBlue (70kW a 88kW) a 2.0 EcoBlue (110kW). Všechny motory mohou být spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, minimálně jedna výkonová varianta všech pohonných jednotek může za jednotný příplatek ve výši 53.000,-Kč spolupracovat s osmistupňovým automatem.

Výbavy

Výbavové stupně vycházejí z tradičních označení u Fordu - tedy od nejnižší výbavy Trend, přes Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line až po vrcholnou Vignale. Již základní výbava Trend zahrnuje manuální klimatizaci, palubní počítač s funkcí Eco Coach, LED světla denního svícení a elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu. Nechybí ani početný zástup jízdních asistentů, například  hlídání jízdy v pruzích, automatická aktivace brzd po nárazu, asistent pro rozjezd ve svahu HSA a Pre-Colission Assist včetně výstrahy bezpečné vzdálenosti a pokročilého nouzového brzdění. Verzi Trend Edition poznáme podle chromované lišty kolem bočních oken, šestnáctipalcových kol z lehkých slitin a střešních ližin s hliníkovou povrchovou úpravou v případě karoserie kombi. Přidává také přední mlhová světla s přisvěcováním do zatáčky, elektronickou parkovací brzdu, sportovně tvarovaná přední sedadla a několik užitečných funkcí v oblasti konektivity. Ve výbavovém stupni Trend Edition Plus již nacházíme standardně tempomat, přední a zadní parkovací senzory, navigaci a prémiový palubní počítač s barevným displejem. Verze Titanium nabízí řadu komfortních prvků v čele s automatickou dvouzónovou klimatizací, systémem KeyFree a prémiovým osvětlením interiéru LED diodami. ST-Line pak hraje spíše na sportovní notu a kromě charakteristických designových prvků si řidič užije sportovní odpružení a v interiéru sportovní kožený volant a hliníkové pedály. Absolutním vrcholem v nabídce Focusu je verze Vignale, která přináší maximální možný luxus včetně aktivního parkovacího asistentu, head-up disleje, předních LED světlometů, prémiového koženého čalounění a vyhřívaných předních sedadel.

Ceny

Ceník nového Focusu platný od 11.4.2018 nabízí v případě benzinových provedení vedle základní ceny i o cca 40 - 50 tisíc výhodnější cenu označenou jako zaváděcí. Nejlevnější pětidveřový Ford Focus nové generace tak lze pořídit s litrovým motorem, manuální převodovkou a ve výbavě Trend za 359.990,-Kč, vrchol nabídky představuje dieselový dvoulitr s automatickou převodovkou ve výbavovém stupni Vignale za 778.990,-Kč. Za karoserii kombi se dle konkrétní konfigurace připlácí okolo 30 tisíc. Specifikace všech motorů pak najdete na modelové stránce vozu.

Ford slaví dvacáté narozeniny prvního Focusu uvedením jeho čtvrté generace. Přesně před dvaceti lety tento moderní nástupce Fordu Escort začal  konkurovat stálicím na trhu jako Volkswagen Golf nebo Opel Astra natolik úspěšně, že se ho za celou dobu produkce vyrobilo 16 milionů kusů. Nezapomenutelným se Ford Focus I stal především díky výraznému neokoukanému designu a zadní víceprvkové nápravě přinášející nepřekonatelné jízdní vlastnosti.

Motorizace

Nový Ford Focus na český trh přichází ve dvou tradičních karosářských verzích - jako pětidveřový hatchback a rodinami i firmami oblíbené kombi. V Čechách oblíbená hodnota objemu zavazadlového prostoru činí maximálně, tzn. pouze se sadou na opravu pneumatik, 375 litrů u pětidveřového modelu a příjemných 608 litrů v případě kombíku. Paleta motorů zahrnuje benzinové motory 1.0 Ecoboost (74kW a 92kW) a 1.5 Ecoboost (110kW a 134kW). Zájemci o dieselové motory mohou vybírat mezi 1.5 EcoBlue (70kW a 88kW) a 2.0 EcoBlue (110kW). Všechny motory mohou být spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, minimálně jedna výkonová varianta všech pohonných jednotek může za jednotný příplatek ve výši 53.000,-Kč spolupracovat s osmistupňovým automatem.

Výbavy

Výbavové stupně vycházejí z tradičních označení u Fordu - tedy od nejnižší výbavy Trend, přes Trend Edition, Trend Edition Plus, Titanium, ST-Line až po vrcholnou Vignale. Již základní výbava Trend zahrnuje manuální klimatizaci, palubní počítač s funkcí Eco Coach, LED světla denního svícení a elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu. Nechybí ani početný zástup jízdních asistentů, například  hlídání jízdy v pruzích, automatická aktivace brzd po nárazu, asistent pro rozjezd ve svahu HSA a Pre-Colission Assist včetně výstrahy bezpečné vzdálenosti a pokročilého nouzového brzdění. Verzi Trend Edition poznáme podle chromované lišty kolem bočních oken, šestnáctipalcových kol z lehkých slitin a střešních ližin s hliníkovou povrchovou úpravou v případě karoserie kombi. Přidává také přední mlhová světla s přisvěcováním do zatáčky, elektronickou parkovací brzdu, sportovně tvarovaná přední sedadla a několik užitečných funkcí v oblasti konektivity. Ve výbavovém stupni Trend Edition Plus již nacházíme standardně tempomat, přední a zadní parkovací senzory, navigaci a prémiový palubní počítač s barevným displejem. Verze Titanium nabízí řadu komfortních prvků v čele s automatickou dvouzónovou klimatizací, systémem KeyFree a prémiovým osvětlením interiéru LED diodami. ST-Line pak hraje spíše na sportovní notu a kromě charakteristických designových prvků si řidič užije sportovní odpružení a v interiéru sportovní kožený volant a hliníkové pedály. Absolutním vrcholem v nabídce Focusu je verze Vignale, která přináší maximální možný luxus včetně aktivního parkovacího asistentu, head-up disleje, předních LED světlometů, prémiového koženého čalounění a vyhřívaných předních sedadel.

Ceny

Ceník nového Focusu platný od 11.4.2018 nabízí v případě benzinových provedení vedle základní ceny i o cca 40 - 50 tisíc výhodnější cenu označenou jako zaváděcí. Nejlevnější pětidveřový Ford Focus nové generace tak lze pořídit s litrovým motorem, manuální převodovkou a ve výbavě Trend za 359.990,-Kč, vrchol nabídky představuje dieselový dvoulitr s automatickou převodovkou ve výbavovém stupni Vignale za 778.990,-Kč. Za karoserii kombi se dle konkrétní konfigurace připlácí okolo 30 tisíc. Specifikace všech motorů pak najdete na modelové stránce vozu.

Rivalové

Kia Ceed
Cena od404 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost183 - 208 Km/h
Spotřeba4 - 5.7 l/100km
Akcelerace9.1 - 11.8 s
Škoda Scala
Cena od397 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost188 - 220 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.1 l/100km
Akcelerace8.2 - 10.9 s
Peugeot 308
Cena od445 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 96 kW
Maximální rychlost186 - 207 Km/h
Spotřeba3.5 - 5.2 l/100km
Akcelerace9.4 - 11.5 s
Toyota Auris
Cena od379 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon97 kW - 97 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba5.9 - 5.9 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Opel Astra
Cena od449 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon77 kW - 107 kW
Maximální rychlost200 - 215 Km/h
Spotřeba3.4 - 5 l/100km
Akcelerace9.9 - 10.9 s
Hyundai i30
Cena od359 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 118 kW
Maximální rychlost187 - 210 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.9 l/100km
Akcelerace8.4 - 12.3 s
Renault Mégane
Cena od470 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost190 - 205 Km/h
Spotřeba3.8 - 5.4 l/100km
Akcelerace8.3 - 11.1 s
Honda CIVIC
Cena od479 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon95 kW - 134 kW
Maximální rychlost200 - 220 Km/h
Spotřeba4.7 - 6.1 l/100km
Akcelerace8.2 - 10.4 s
Volkswagen Golf
Cena od479 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 110 kW
Maximální rychlost202 - 224 Km/h
Spotřeba3.5 - 4.8 l/100km
Akcelerace8.5 - 10.2 s
Fiat Tipo Hatchback
Cena od344 500 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 88 kW
Maximální rychlost185 - 200 Km/h
Spotřeba3.7 - 6 l/100km
Akcelerace9.6 - 12.1 s
CUPRA Leon
Cena od484 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 213 kW
Maximální rychlost197 - 250 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.5 l/100km
Akcelerace6 - 10.9 s
Toyota Corolla
Cena od499 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 132 kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba3.3 - 5.6 l/100km
Akcelerace7.9 - 10.9 s
Škoda Rapid Spaceback
Cena od299 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 81 kW
Maximální rychlost184 - 196 Km/h
Spotřeba4.8 - 4.9 l/100km
Akcelerace9.9 - 11.1 s
Mazda 3
Cena od555 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon90 kW - 132 kW
Maximální rychlost197 - 216 Km/h
Spotřeba4.4 - 5.5 l/100km
Akcelerace8.2 - 10.8 s
Alfa Romeo Giulietta
Cena od422 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 125 kW
Maximální rychlost195 - 214 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.2 l/100km
Akcelerace8.3 - 10.2 s
0
Porovnávač
TOPlist