Renault Captur 2016

,


Motor a výbava

V nabídce francouzského modelu nalezneme dvě benzínové jednotky, základní motorizací je 0,9 TCe s výkonem 90 koňských sil. Objemnější a výkonově silnější je dvanáctistovka TCe s výkonem dosahující hodnoty 120 koní. V našem případě pod kapotou pracuje právě silnější jednotka, navíc ve spojení s automatickou převodovkou EDC. Pokud byste měli zájem o naftový agregát, Captur nabízí patnáctistovku dCi s výkonem 90 koňských sil, respektive 110 koni při silnější specifikaci. Zpět k našemu testovanému modelu, který dle mého názoru představuje ideální kombinaci pro jízdu po městě ale i pro vyjížďky po okreskách. Sto dvacet koní pod kapotou dodává rozměrově střídmějšímu Capturu dostatek síly a chuti k životu. Na zelenou vystřelíte, aniž byste museli pedál plynu tlačit zběsile k podlaze. Dynamičnost dvanáctistovky má meze především při dálničním tempu, kde se již projevuje menší objem motorizace. Na okreskách má chuť jít za plynem, sportovce z ní neuděláte v žádném případě, nicméně o to ani Capturu nejde. S automatickou dvouspojkovou převodovkou o šesti rychlostních stupních jsem neměl žádný větší problém. Pokud bych měl něco vytknout, tak by nebyla ku škodě o trochu větší jemnost při přeřazení. Podvozek je naladěn velmi příjemně a ve své podstatě přesně na městskou džungli. Kočičí hlavy, retardéry, víka od kanalizací, to vše umí podvozek absorbovat bez větších problémů. Pokud natrefíte na větší výmol především se sedmnácti palcovými disky kol z lehké slitiny, dostaví se vyčítavý hluk od nápravy. Následně ráz do volantu směrem k řidiči s prosbou o lepší sledování vozovky.

z boku


Výbava testovaného vozu odpovídá požadavkům většiny žen, tedy alespoň těch, co chtějí ve svém voze především komfort. Testovaný kousek není žádná obyčejná kabelka. To prozrazují již chromové plaketky s elegantním nápisem Initiale Paris, designové sedmnáctipalcové disky kol z lehké slitiny či neokoukaná metalická barva Améthyste v kombinaci se stříbrně lakovanou střechou. Verze Initiale Paris je luxusním provedením a jak sám Renault tvrdí, dostanete exkluzivní design, technologické inovace a výjimečné pohodlí. Za luxus se ale platí, připravte si tak v našem provedení minimálně 549.900 Kč. Částka je to opravdu vysoká, na druhou stranu vůz je již kompletně vybaven a není třeba dále připlácet. V seznamu příplatkových položek pro Initiale Paris je pouze panoramatické střešní okno (13.000 Kč), speciální metalický lak (14.500 Kč) a rezerva (2.000 Kč). Součástí testovaného vozu jsoupřední světlomety LED Pure Vision, tempomat s omezovačem rychlosti, Easy Park Assist (360° parkovací senzory, zadní parkovací kamera a inteligentní parkovací asistent - podélný, kolmý a úhlový), sledování mrtvého úhlu, asistent rozjezdu do kopce, automatickou klimatizaci, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, multimediální a navigační systém R-Link Evolution s online připojením (navigační systém TomTom, Bluetooth® hands-free s funkcí audiostreamingu, podporuje možnost přehrávání hudby z externích zdrojů, vstup USB, 3.5mm jack, Apple konektivita audiosystém Bose, ovládání rádia pod volantem, 7 reproduktorů vč. Subwooferu). Ve výbavě mi tak opravdu nic nescházelo, pokud bych však nechtěl až takový luxus, volil bych výbavový stupeň Intens, který začíná na částce o 97.000 Kč níže a za opravdu potřebné položky bych si připlatil.

interiér

Asistenční systémy: Druhá strana mince

Ať už máte nejluxusnější výbavu, nedostanete nic víc než jen sledování mrtvého úhlu a asistenta pro rozjezd do kopce. Za první zmiňovaný systém si navíc v nižších výbavách musíte připlácet v rámci balíčku City. Testovaný Captur tak nenabízí nic, co by vám mělo zásadně pomoci s řízením. Vše je tedy na řidiči, tomu se dostává celkem příjemné odezvy od kol a uživatelsky přívětivé ovládání. Příjemně tvarovaný volant podtrhuje komfortní nastavení. Řízení je v některých ohledech na půli cesty mezi přesným a gumovým. Elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem pak umožňuje lehkou práci s volantem při manévrování v nižších rychlostech. To oceníte především při parkování, které se stává hračkou díky senzorům, kamerám a celkově kompaktní délce 4.122 milimetrů. V nabídce nenalezneme asistenta pro parkování, jenž dokáže sám najít vhodné místo a následně zaparkovat. Parkovací asistent by dle mého názoru měl smysl, jelikož parkování ve městě je často složité. Senzory a parkovací kamera jsou v dnešní době nabízeny i u levnějších modelů a tak přítomnost těchto prvků u Captura nepřekvapí. Výhodou Captura je i fakt, že nabízí velmi slušnou hodnotu světlé výšky. Celkem 17 centimetrů přispívá v kombinaci s vyšším posezem k příjemnému výhledu z vozidla a to je často podstatnější než přehršel asistentů.

předek vozu

Praktický interiér? Ano, ale spíše útulný

Již zmíněná délka 4.122 milimetrů nedělá z Captura kdoví jakého stěhováka. To samé platí o rozvoru, jenž dosahuje hodnoty 2.606 milimetrů. Na délku je to ještě v pořádku, za to na šířku by bodlo o několik centimetrů více. Velikostní deficit však dělá z vozu velmi útulného společníka. Captur se svým interiérem jasně hlásí k našim lepším polovičkám. Osloví tak nápaditostí, přehledností ale i šmrncovní barevnou kombinací plastů. Středovému panelu dominuje dotyková obrazovka infotainmentu R-LINK, pod ní pak nalezneme ovládání automatické klimatizace. Infotainment nabízí rychlou odezvu na povely, disponuje líbivým grafickým zpracováním a jednoduchostí. Samozřejmostí je spárování s chytrým zařízením. Originální je šuplík před spolujezdcem, pouze však do té doby, než ho budete chtít otevřít za přítomnosti spolujezdce. Rázem se z něho stává nepraktický šuplík, ale se solidním objemem. Pochvalu zasluhuje zakrytý odkládací prostor na palubní desce, využití má jak pro odložení peněženky, tak i jiných cenností, které nechcete dávat na obdiv. Přístrojový štít je odvážně tvarovaný. Ve středové části se nachází digitálně promítaná rychlost. Zvláštní pochvalu zasluhují barevně odvážná sedadla vyvedená v kůži. Nejenže vypadají vkusně v kombinaci s prošíváním na palubní desce a výplních dveří, ale jsou i komfortní. Konzistence materiálu je středně tuhá, sedadla jsou tak vhodná i na delší cesty. Ve druhé řadě sedadel je situace o poznání stísněnější, před koleny zbývá trocha prostoru, nicméně nad hlavou už to taková paráda není. Největší nevýhodou je šíře vozu, tři dospělí zde nebudou chtít sedět. Prostor před koleny můžete zvětšovat či zmenšovat, zadní lavice nabízí možnost posunu. Tím také ovlivňujete velikost zavazadelníku. Po otevření pátých dveří se objeví zavazadelník o objemu 377 litrů, který lze zvětšit díky posunu zadní lavice až na 455 litrů. Pokud je třeba větší prostor pro převoz rozměrnějšího nákladu, není problém sklopit zadní sedadla. Zavazadelník dále disponuje dvojitým dnem pro odložení drobnějších předmětů.

interiér

Závěr

Malé městské crossovery působí vedle SUVéček jako ořezávátka, nicméně ve městě se karta otáčí. Opravdu jsem byl mile překvapen, jak umí být Captur komfortním vozidlem v každodenním provozu. Díky bohaté výbavě je radost nastupovat do interiéru, vzhledem dokáže zaujmout nejednu ženu a praktickými prvky dokáže oslovit i početně menší rodinu. V celkovém hodnocení bych Captura chtěl pochválit, teď už jen zapřemýšlet, jestli by nebylo vhodnější uvažovat o nižším výbavovém stupni.

Rivalové

Ford EcoSport
Cena od394 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon73 kW - 92 kW
Maximální rychlost160 - 180 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.3 l/100km
Akcelerace11.9 - 12.7 s
CITROËN C4 Cactus
Cena od396 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 96 kW
Maximální rychlost190 - 207 Km/h
Spotřeba4 - 4.8 l/100km
Akcelerace9.1 - 11.1 s
CITROËN C3 Aircross
Cena od399 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 96 kW
Maximální rychlost184 - 195 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10.8 - 30.4 s
Kia Stonic
Cena od379 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba4.7 - 5.6 l/100km
Akcelerace10.4 - 13.5 s
Opel Crossland X
Cena od375 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon60 kW - 96 kW
Maximální rychlost170 - 206 Km/h
Spotřeba4 - 5.1 l/100km
Akcelerace9.1 - 14 s
Škoda Kamiq
Cena od407 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost181 - 194 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.1 l/100km
Akcelerace9.9 - 11.1 s
Hyundai Kona
Cena od409 990 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 130 kW
Maximální rychlost181 - 210 Km/h
Spotřeba4.3 - 6.7 l/100km
Akcelerace7.7 - 12 s
SsangYong Tivoli
Cena od369 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon100 kW - 120 kW
Maximální rychlost172 - 181 Km/h
Spotřeba5.5 - 8.6 l/100km
Akcelerace- - - s
Mazda CX-3
Cena od412 400 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost179 - 200 Km/h
Spotřeba4.4 - 7 l/100km
Akcelerace8.8 - 11.5 s
Seat Arona
Cena od434 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost172 - 205 Km/h
Spotřeba4.3 - 5.4 l/100km
Akcelerace8 - 13.2 s
Fiat 500X
Cena od439 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 111 kW
Maximální rychlost187 - 196 Km/h
Spotřeba5 - 6.4 l/100km
Akcelerace9.1 - 10.9 s
Mitsubishi ASX
Cena od444 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost190 - 190 Km/h
Spotřeba6.7 - 7.3 l/100km
Akcelerace10.2 - 12.2 s
Peugeot 2008
Cena od450 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 96 kW
Maximální rychlost185 - 198 Km/h
Spotřeba3.6 - 4.8 l/100km
Akcelerace8.9 - 11.4 s
Suzuki Vitara
Cena od456 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon103 kW - 103 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba5.8 - 6.3 l/100km
Akcelerace9.5 - 10.2 s
Volkswagen T-Cross
Cena od467 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.2 l/100km
Akcelerace8.5 - 12.5 s
Nissan Juke
Cena od471 690 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon86 kW - 86 kW
Maximální rychlost180 - 180 Km/h
Spotřeba4.8 - 4.9 l/100km
Akcelerace10.4 - 11.1 s
Suzuki S-Cross
Cena od474 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon103 kW - 103 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba5.9 - 6.2 l/100km
Akcelerace9.5 - 10.2 s
Volkswagen T-Roc 2017
Cena od499 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon85 kW - 85 kW
Maximální rychlost187 - 187 Km/h
Spotřeba5.1 - 5.1 l/100km
Akcelerace10.1 - 10.1 s
Honda HR-V
Cena od509 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 134 kW
Maximální rychlost187 - 215 Km/h
Spotřeba5.3 - 6 l/100km
Akcelerace7.8 - 11.2 s
Dacia Duster
Cena od269 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkam
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost167 - 196 Km/h
Spotřeba4.4 - 6.4 l/100km
Akcelerace10.4 - 12.6 s
Ford Puma
Cena od513 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon92 kW - 114 kW
Maximální rychlost191 - 200 Km/h
Spotřeba4.5 - 4.5 l/100km
Akcelerace9 - 10 s
Toyota C-HR
Cena od564 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba3.8 - 6.3 l/100km
Akcelerace8.2 - 11.4 s
Jeep Renegade
Cena od471 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 132 kW
Maximální rychlost178 - 201 Km/h
Spotřeba4.9 - 7.5 l/100km
Akcelerace8.5 - 11.2 s
DS 3 Crossback
Cena od560 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 115 kW
Maximální rychlost180 - 208 Km/h
Spotřeba3.7 - 5.1 l/100km
Akcelerace8.2 - 11.4 s
0
Porovnávač
TOPlist