Cena od | 1 050 000 Kč |
Paliva | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | |
Výkon | 160 kW - 160 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | 4.4 - 4.4 l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 8.3 s |
motor o objemu 2487ccm a výkonu 215 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, motor 2.5 Hybrid Toyoty Camry o objemu 2487ccm generuje 215 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto sedan od Lexusu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč.
Lexus ES měří 1.45 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.98 metru na délku. Rozvor činí 2.87 metru. Do kufru se vejde 454 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Toyoty jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.89 metru na délku, rozvor činí 2.83m. Objem kufru je 525 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Lexus má pohotovostní hmotnost 1.68 tuny, Toyota o 85kg méně, váží tedy 1.6 tuny.
Název | 300h |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Nepřímé vstřikování |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5700 RPM |
Točivý moment | 221 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 3600 RPM |
Objem motoru | 2.5 l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 160 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.9 s |
Nejnižší výbava | ELEGANCE |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1445mm |
Šířka | 1865mm |
Délka | 4975mm |
Rozvor | 2870 mm |
Objem kufru | 454 / 0 l |
Hmotnost | 1680 / 2150 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.4 l/100km |
Ve městě | 4.9 l/100km |
Mimo město | 4.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 366 000 Kč |
Minimální výbava | ELEGANCE |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 8.9 s |
Výkon | 160 kW |
Točivý moment | 221 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | ELEGANCE |
Cena | od 1 366 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Lexus lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu ES oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Lexus ES s motorem 300h na 16 398 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 1 747 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 160kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách ES v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba