Cena od | 519 650 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 120 kW - 120 kW |
Maximální rychlost | 200 - 205 Km/h |
Spotřeba | 6.6 - 7 l/100km |
Akcelerace | 9.8 - 10.3 s |
Kombinovaná spotřeba okolo 6.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od stát 2.38 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 71 400,00 Kč. Výše zmiňovaný Mitsubishi Eclipse Cross je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.6l, což v praxi znamená náklady 2.31 Kč na 1km a 69 300,00Kč na 30 tisíc km.
SsangYong Korando měří 1.62 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.45 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 551 litrů nákladu, resp. 1248 litrů při sklopených sedačkách. U Mitsubishi jsou hodnoty následující: 1.69 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.41 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 359 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1159 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. SsangYong má pohotovostní hmotnost 1.5 tuny, Mitsubishi o 0kg méně, váží tedy 1.5 tuny.
Název | 1.5 GDI-T 2WD |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 280 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 120 kW |
Maximální rychlost | 191 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Style |
Série | Korando (III) |
Začátek výroby | 09/2019 |
Začátek výroby modelu | 09/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1620mm |
Šířka | mm |
Délka | 4450mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem kufru | 551 / 1248 l |
Hmotnost | 1500 / 2010 Kg |
Poloměr otáčení | 10.7 |
Světlá výška | 182 |
Přechodový úhel | 15.9 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.8 l/100km |
Ve městě | 8.2 l/100km |
Mimo město | 6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 158 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 500 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém |
Cena | 569 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 1.5 l |
Max. rychlost | 191 - 193 km/h |
Spotřeba | 6.8 - 8.3 l |
Zrychlení | - s |
Výkon | 120 kW - 120 kW |
Cena | 569 900 Kč - 661 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 158 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 569 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.1 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 162 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 612 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 176 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 618 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 193 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 260 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 190 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 661 700 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 1 951 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz SsangYong lze tedy o 1507 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Korando oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz SsangYong Korando s motorem 1.5 GDI-T na 4 780 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 13 365 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 120kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 71 400 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Korando v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba