Cena od | 853 050 Kč |
Paliva | diesel |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 130 kW |
Maximální rychlost | 170 - 170 Km/h |
Spotřeba | 5.3 - 5.9 l/100km |
Akcelerace | 9.8 - 10.8 s |
Kombinovaná spotřeba okolo 5.0 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto minibus od Toyoty stát 2.25 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 67 500,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN SPACETOURER BUSINESS M je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 2.39 Kč na 1km a 71 550,00Kč na 30 tisíc km.
Toyota Proace Verso měří 1.89 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.96 metru na délku. Rozvor činí 3.28 metru. Do kufru se vejde 603 litrů nákladu, resp. 1750 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.89 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 3.28m. Objem kufru je 1556 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 3968 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Toyota má pohotovostní hmotnost 1.73 tuny, CITROËN o 22kg méně, váží tedy 1.71 tuny.
Název | L1 2.0 D-4D 180 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 130 kW |
Maximální rychlost | 170 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | L1 Shuttle |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1890mm |
Šířka | 1920mm |
Délka | 4959mm |
Rozvor | 3275 mm |
Objem kufru | 603 / 1750 l |
Hmotnost | 1727 / 2725 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5 l/100km |
Ve městě | 5.4 l/100km |
Mimo město | 4.8 l/100km |
Reálná ~ | 8.1 l/100km |
Velikost nádrže | 69 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 052 700 Kč |
Minimální výbava | L1 Shuttle |
Palivo | diesel |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 170 - 170 km/h |
Spotřeba | 5 - 5.1 l |
Zrychlení | - s |
Výkon | 106 kW - 130 kW |
Cena | 857 890 Kč - 1 085 370 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 106 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 69 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | L1 Kombi |
Cena | od 857 890 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 106 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 69 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | L2 Kombi |
Cena | od 892 980 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 130 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 69 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | L1 Shuttle |
Cena | od 1 052 700 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 130 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 69 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | L2 Shuttle |
Cena | od 1 085 370 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Toyota lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Proace Verso oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Toyota Proace Verso s motorem L1 2.0 D-4D na 10 176 Kč ročně, což je na poměry o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 130kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (45 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 67 500 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Proace Verso v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba