Honda Jazz e:HEV – malý ninja ve městě

,

Když by mi někdo před tímhle testem řekl, že budu z Hondy Jazz e:HEV nadšený, asi bych se jen pousmál a rychle změnil téma. Jazz jsem vždy vnímal jako auto pro klidnější řidiče, které se v dopravním proudu spíše ztrácí, než aby vynikalo. Ale časy se evidentně mění. První kilometry a první tankování mi ukázaly, jak moc jsem se mýlil. Honda Jazz e:HEV mě překvapila nejen svou pohodlností a rozumnou dynamikou, ale hlavně naprosto neskutečně nízkou spotřebou. A to v reálných podmínkách městského provozu, kde většina hybridů naopak začíná ukazovat své slabiny.

Interiér: Překvapivě prostorný a komfortní

Design Hondy Jazz e:HEV na první pohled nepůsobí nijak vyjímečně, ale překvapí svou promyšlenou praktičností. Kulaté a jemné linie karoserie dodávají autu přívětivý, nenucený vzhled, který se perfektně hodí do rušných ulic měst. Kompaktní rozměry spolu s výborným rozhledem usnadňují parkování i manévrování v husté dopravě, kde se Jazz cítí jako doma. Honda si dala záležet na aerodynamice – decentně tvarovaná přední světla, splývavé boční linie a hladké zakončení zadní části karoserie přispívají ke snížení odporu vzduchu. Zvláštní pozornost si zaslouží i konstrukční řešení předních sloupků – ty jsou rozdělené na dvě části, velmi úzké a nenápadné, což zlepšuje výhled z vozu a minimalizuje mrtvé úhly v křižovatkách. Celek působí jednoduše, funkčně, ale zároveň elegantně, bez zbytečného přílišného zdobení.

Uvnitř Honda působí celkem promyšleně. Interiér kombinuje moderní a čisté linie s praktičností a materiálové zpracování je na danou kategorii velmi solidní. Příjemné textilní čalounění dodává interiéru hřejivý pocit. Přední sedadla překvapí pohodlím a fajn tvarem. Možnosti nastavení sedadel nejsou nekonečné, ale v rámci třídy plně dostačující. Honda Jazz potěší prostorem především vpředu, kde si pohodlně sednou i vyšší řidiči. Na zadních sedadlech je prostoru o něco méně, ale pro děti nebo menší cestující to bohatě stačí. Zavazadlový prostor nabízí 304 litrů v základu, což je na městské auto solidní hodnota. Co ale Jazz odlišuje, je systém Magic Seats – zadní sedadla lze zvednout nebo sklopit podle potřeby, takže snadno přepravíte i vysoké nebo objemnější předměty. Nakládací hrana je nízko a otvor je dostatečně široký, což usnadňuje manipulaci právě s většími zavazadly. Celkově interiér Hondy Jazz působí vzdušně a pro svou velikost nadstandardně prostorně.

Infotainment v Hondě Jazz e:HEV je příjemným překvapením. Všechno, co člověk potřebuje, je na dosah ruky a systém funguje spolehlivě. Displeje jsou přehledné, reakce dostatečně rychlé a ovládání intuitivní. Neočekával jsem interiér na úrovni Maybachu, ale celkově není výbava vůbec špatná – je zde Apple CarPlay, Android Auto, vyhřívaná přední sedadla nebo vyhřívaný volant (což já osobně miluju, hlavně v zimních měsících). A když už jsme u toho volantu – velmi dobře se drží, působí také přehledně a intuitivně se na něm ovládají funkce jako hlasitost, tempomat nebo hlasové ovládání. Celkově vytváří skvělý kontakt mezi řidičem a vozem a přispívá k pohodovému dojmu z celé kabiny. Jediné, co mi tu opravdu chybělo, bylo bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Hlavně když dnes často vozím telefon jen tak v kapse a kabel není vždy po ruce, by se bezdrátová podložka opravdu hodila. Je to maličkost, která by ale každodenní fungování za volantem ještě víc zpříjemnila.

Každopádně u infotainmentu Hondy jsem si uvědomil, jak je znát, že značky jako Honda, Peugeot a další tradiční výrobci, kteří jsou na trhu už dlouhá léta, mají svá auta zkrátka lépe vychytaná. Všechno působí promyšleně, ergonomicky a sladěně. Oproti tomu u novějších značek je občas znát, že se ještě hledají a že doladění detailů teprve přichází s časem.

Technika: Chytrý hybrid, který dává smysl

Pod kapotou Hondy Jazz e:HEV se nachází hybridní ústrojí, které spojuje 1,5litrový benzinový čtyřválec s elektromotorem a e-CVT převodovkou. Celkový výkon systému činí 109 koní, což sice nevypadá na papíře nijak zázračně, ale v praxi jde o naprosto dostačující kombinaci pro každodenní městský i mimoměstský provoz. Elektromotor většinu času pohání vůz sám, zatímco spalovací motor slouží buď jako generátor elektřiny, nebo se připojuje při potřebě vyššího výkonu. Systém pracuje chytře a automaticky bez potřeby zásahu řidiče. Přeřazování e-CVT je plynulé, i když v prudších zrychleních umí motor trochu zabručet. Na druhou stranu, reakce na plyn jsou velmi svižné a i když Jazz není sportovec, působí hbitým dojmem. Celá hybridní soustava je naladěná tak, aby co nejvíc šetřila palivo, ale zároveň neztrácela na použitelnosti. Výsledkem je skvělá rovnováha mezi efektivitou a jízdním komfortem.

Klidná, ale svižná jízda bez překvapení

Jak už jsem zmínil, Honda Jazz e:HEV se nejlépe cítí ve městě a na příměstských trasách. Řízení je lehké a přesné, podvozek dobře žehlí nerovnosti. V běžném režimu je auto tiché a příjemné, při prudším zrychlení je ale slyšet výraznější nástup spalovacího motoru, což trochu ubírá na komfortu. A pokud vyjedete na dálnici a držíte vyšší tempo, je nutné počítat s tím, že se do kabiny dostává více hluku – jak od motoru, tak od podvozku. Není to nic, co by kazilo celkový dojem, ale proti tichu ve městě je rozdíl znatelný. Přesto je Jazz díky hybridnímu systému svižný a velmi snadno ovladatelný.

Tankování a dojezd: Jednoduchost především

Hybridní systém Hondy Jazz nevyžaduje žádné dobíjení ze zásuvky. Elektřinu si vůz vyrábí sám prostřednictvím rekuperace a spalovacího motoru. Baterie se tedy dobíjí automaticky za jízdy. Díky tomu je spotřeba ve městě fenomenálně nízká – běžně jsem jezdil mezi 3,2 až 3,8 litru na 100 km. Na dálnici byla spotřeba pochopitelně o něco vyšší, ale to má každé auto. Důležité je, že rozdíl nebyl nijak dramatický a v reálu se pohyboval jen lehce nad čtyřmi litry, což je pořád skvělá hodnota. Na jednu nádrž bez problémů ujedete kolem 700 km.

Skvělý městský ninja za rozumnou cenu

Honda Jazz e:HEV není nejlevnější malý hatchback, startuje na 619 000 Kč včetně DPH v základní výbavě Elegance. Pokud ale zvažím, co všechno za tyto peníze dostanu, cenovka dává určitě smysl. Bohatá bezpečnostní výbava, extrémně nízké provozní náklady a vysoká praktičnost a komfort to jen potvrzují. Pokud by člověk chtěl například verzi Advance Sport, která přidá sportovnější vzhled, lepší audiosystém a drobnosti jako barevné doplňky karoserie, musel by si připlatit, protože cena by se vyšplhala až na 689 900 Kč včetně DPH. Vyšší výbavy pak nabídnou třeba LED mlhovky, navigaci, parkovací kameru a někde i elektricky sklopná zrcátka. Další volitelné příplatky zahrnují např. metalický nebo perleťový lak za 14 900 Kč či prémiový lak za 16 900 Kč. Celkově ale už základní verze Jazz nabídne tolik, že pro většinu řidičů dává naprostý smysl. Navíc jde o auto s velmi dobrou pověstí co se týče spolehlivosti, což je dnes u hybridů klíčová výhoda.

93%
HODNOCENÍ

Plusy

  • Extrémně nízká spotřeba paliva
  • Skvělá bezpečnostní výbava už v základu
  • Velmi příjemné městské jízdní vlastnosti
  • Snadné ovládání a parkování

Mínusy

  • Hlučnější spalovací motor při prudší akceleraci
  • Více hluku v kabině při vyšších rychlostech

Akční nabídky

Rivalové

Honda Jazz Crosstar E:HEV
Cena od689 900 Kč
Palivaplug-in-hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon90 kW - - kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba3 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Renault Clio
Cena od383 000 Kč
Palivabenzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 105 kW
Maximální rychlost180 - 205 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
0
Porovnávač
TOPlist