Cena od | 1 427 800 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 118 kW - 270 kW |
Maximální rychlost | 226 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.4 - 7.9 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 8.4 s |
Naftový motor o objemu 2993ccm a výkonu 282 koní přenáší sílu tohoto sedanu na zadní kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, naftový motor 400 d 4MATIC Mercedesu E sedan o objemu 2925ccm generuje 326 koní a na stovku zrychlí za 4.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.5 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od BMW stát 1.49 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 44 550,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz E sedan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.1l, což v praxi znamená náklady 2.01 Kč na 1km a 60 390,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Řada 5 měří 1.48 metru na výšku, 1.87 metru na šířku a 4.96 metru na délku. Rozvor činí 2.98 metru. Do kufru se vejde 530 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.94 metru na délku, rozvor činí 2.94m. Objem kufru je 540 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.84 tuny, Mercedes-Benz o 85kg více, váží tedy 1.92 tuny.
Název | 530d (AT) |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 650 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 210 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.6 s |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1479mm |
Šířka | 1868mm |
Délka | 4963mm |
Rozvor | 2975 mm |
Objem kufru | 530 / 0 l |
Hmotnost | 1835 / 2440 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.5 l/100km |
Ve městě | 5.8 l/100km |
Mimo město | 3.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 66 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 118 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 705 600 Kč |
Minimální výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 2 - 4.4 l |
Max. rychlost | 230 - 250 km/h |
Spotřeba | 1.7 - 9.9 l |
Zrychlení | 3.8 - 7.9 s |
Výkon | 110 kW - 390 kW |
Cena | 1 444 300 Kč - 2 492 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 290 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 457 300 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 185 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5200 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 569 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 185 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5200 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 135 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 636 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 245 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 144 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 731 600 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.9 s |
Výkon | 245 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 152 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 800 500 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4.4 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 390 kW |
Točivý moment | 750 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.9 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 233 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 2 492 100 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 444 300 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 7.2 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 519 700 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 7.2 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 587 300 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.6 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 118 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 705 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.4 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 650 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 125 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 771 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.6 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 66 l |
CO2 | 131 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 898 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 5 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 5 s motorem 530d (AT) na 19 068 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 923 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 210kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.5l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 44 550 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 5 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba