Cena od | 998 250 Kč |
Paliva | diesel |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 106 kW - 106 kW |
Maximální rychlost | 185 - 185 Km/h |
Spotřeba | 5.2 - 5.3 l/100km |
Akcelerace | - - - s |
Kombinovaná spotřeba okolo 5.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto minibus od Mercedesu stát 1.88 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 56 430,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot Expert je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.2l, což v praxi znamená náklady 1.72 Kč na 1km a 51 480,00Kč na 30 tisíc km.
Mercedes-Benz Vito Tourer měří 1.89 metru na výšku, 1.93 metru na šířku a 4.9 metru na délku. Rozvor činí 3.2 metru. Do kufru se vejde 720 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.94 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 3.28m. Objem kufru je 3061 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 3968 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mercedes-Benz má pohotovostní hmotnost 1.98 tuny, Peugeot o 172kg méně, váží tedy 1.81 tuny.
Název | 114 CDI K |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3800 RPM |
Točivý moment | 330 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1100 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (9) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 100 kW |
Maximální rychlost | - Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Tourer K Base |
Série | Tourer Vito (447) |
Začátek výroby | 05/2019 |
Začátek výroby modelu | 05/2019 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1890mm |
Šířka | 1928mm |
Délka | 4895mm |
Rozvor | 3200 mm |
Objem kufru | 720 / 0 l |
Hmotnost | 1980 / 3100 Kg |
Poloměr otáčení | 11.8 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 5.7 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 5.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 57 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 150 g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 8 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 150 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 013 375 Kč |
Minimální výbava | Tourer K Base |
Palivo | diesel |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | - km/h |
Spotřeba | 5.6 - 5.7 l |
Zrychlení | - s |
Výkon | 100 kW - 176 kW |
Cena | 1 013 375 Kč - 1 217 260 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer K Base |
Cena | od 1 013 375 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer L Base |
Cena | od 1 036 365 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer K Base |
Cena | od 1 062 380 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer XL Base |
Cena | od 1 062 985 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer L Base |
Cena | od 1 084 765 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 149 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer K Base |
Cena | od 1 091 420 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 380 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 150 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer XL Base |
Cena | od 1 107 755 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 149 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer L Base |
Cena | od 1 115 620 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 440 Nm |
Maximální otáčky | 3800 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | 149 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer XL Base |
Cena | od 1 140 425 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 176 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer K Base |
Cena | od 1 169 465 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 176 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer L Base |
Cena | od 1 193 060 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (9) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 176 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 57 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Tourer XL Base |
Cena | od 1 217 260 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mercedes-Benz lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Vito Tourer oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mercedes-Benz Vito Tourer s motorem 114 CDI na 10 176 Kč ročně, což je na poměry o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 100kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 56 430 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Vito Tourer v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba