Motor xDrive40 (BEV)

Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 322 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200km/h. Pro srovnání, elektrický motor 55 e-tron quattro Audi Q8 e-tron o objemu 0ccm generuje 402 koní a na stovku zrychlí za 5.6 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.

Rozměry

BMW iX měří 1.7 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.95 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. 1750 litrů při sklopených sedačkách. U Audi jsou hodnoty následující: 1.63 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 2.93m. Objem kufru je 569 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1725 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.44 tuny, Audi o 145kg více, váží tedy 2.59 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

NázevxDrive40 (BEV)
Palivoelektřina
Počet válců-
Vstřikování-
Typ motoru-
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment630 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (1)
Poháněná náprava4x4
Výkon240 kW
Maximální rychlost200 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h6.1 s
Nejnižší výbavaSériová výbava

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlavyšší střední třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1695mm
Šířka1967mm
Délka4953mm
Rozvor3000 mm
Objem kufru500 / 1750 l
Hmotnost2440 / 3010 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná- l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže- l
Emisní normax
CO2- g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný750 kg
Brzděný2500 kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena2 067 000 Kč
Minimální výbavaSériová výbava

Motorizace

Přehled motorizací
Palivoelektřina
Převodovkaa
Pohon4x4
Objem - l
Max. rychlost200 - 250 km/h
Spotřeba - l
Zrychlení3.8 - 6.1 s
Výkon240 kW - 455 kW
Cena2 067 000 Kč - 3 460 600 Kč
Zobrazit přehled motorizací
xDrive40 (BEV)
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
Pohon4x4
Objem0 l
Max. rychlost200 km/h
Zrychlení6.1 s
Výkon240 kW
Točivý moment630 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbavaSériová výbava
Cenaod 2 067 000 Kč
Zobrazená motorizace
xDrive50 (BEV)
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
Pohon4x4
Objem0 l
Max. rychlost200 km/h
Zrychlení4.6 s
Výkon385 kW
Točivý moment765 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbavaSériová výbava
Cenaod 2 684 500 Kč
Zobrazit motorizaci
M60
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (1)
Pohon4x4
Objem0 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení3.8 s
Výkon455 kW
Točivý moment1015 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbavaSériová výbava
Cenaod 3 460 600 Kč
Zobrazit motorizaci

Rivalové

Audi Q8 e-tron
Cena od2 087 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon300 kW - 300 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace5.6 - 5.6 s
Audi Q8 e-tron Sportback
Cena od2 152 900 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon300 kW - 300 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace5.6 - 5.6 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
2 059 Kč
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
2 059 Kč
iX xDrive40 (BEV)
2 059 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu iX oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
7 550 Kč
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
7 550 Kč
iX xDrive40 (BEV)
7 550 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW iX s motorem xDrive40 (BEV) na 15 868 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 277 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
?
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
?
iX xDrive40 (BEV)
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 240kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
?
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
?
iX xDrive40 (BEV)
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách iX v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
?
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
?
iX xDrive40 (BEV)
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Q8 e-tron 55 e-tron quattro
?
Q8 e-tron Sportback 55 e-tron quattro
?
iX xDrive40 (BEV)
?

* průměrná hodinová sazba