Cena od | 2 581 000 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 202 kW - 390 kW |
Maximální rychlost | 250 - 310 Km/h |
Spotřeba | 6.2 - 10.7 l/100km |
Akcelerace | 4.7 - 6.4 s |
Naftový motor o objemu 2993ccm a výkonu 295 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, naftový motor 3 Quattroporte VI o objemu 2987ccm generuje 271 koní a na stovku zrychlí za 6.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od BMW stát 2.24 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 67 320,00 Kč. Výše zmiňovaný Maserati Quattroporte VI je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.2l, což v praxi znamená náklady 2.05 Kč na 1km a 61 380,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Řada 7 měří 1.54 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.39 metru na délku. Rozvor činí 3.22 metru. Do kufru se vejde 540 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.26 metru na délku, rozvor činí 3.17m. Objem kufru je 530 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.26 tuny, Maserati o 295kg méně, váží tedy 1.96 tuny.
Název | 740d xDrive (AT) |
Palivo | diesel |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 670 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 220 kW |
Maximální rychlost | 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.8 s |
Nejnižší výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1544mm |
Šířka | 1950mm |
Délka | 5391mm |
Rozvor | 3215 mm |
Objem kufru | 540 / 0 l |
Hmotnost | 2255 / 2895 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 6.8 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 74 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 2 788 500 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | diesel plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 250 - 250 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 6.8 l |
Zrychlení | 4.3 - 5.8 s |
Výkon | 220 kW - 420 kW |
Cena | 2 788 500 Kč - 3 645 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 220 kW |
Točivý moment | 670 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 74 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 788 500 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 7 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 7 s motorem 740d na 15 415 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 220kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (33 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 67 320 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 7 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba