Cena od | 2 262 700 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 320 kW - 450 kW |
Maximální rychlost | 250 - 300 Km/h |
Spotřeba | 8.5 - 11.6 l/100km |
Akcelerace | 3.4 - 4.5 s |
Benzínový motor o objemu 2979ccm a výkonu 424 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 284km/h. Pro srovnání, benzínový motor AMG 53 4MATIC+ Mercedesu E sedan AMG o objemu 2999ccm generuje 429 koní a na stovku zrychlí za 4.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 9.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od stát 3.36 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 100 800,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz E sedan AMG je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 8.5l, což v praxi znamená náklady 2.98 Kč na 1km a 89 250,00Kč na 30 tisíc km.
Maserati Ghibli III měří 1.46 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 4.97 metru na délku. Rozvor činí 3 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.45 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.95 metru na délku, rozvor činí 2.94m. Objem kufru je 540 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Maserati má pohotovostní hmotnost 1.87 tuny, Mercedes-Benz o 80kg více, váží tedy 1.95 tuny.
Název | 3 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5750 RPM |
Točivý moment | 580 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 4500 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 316 kW |
Maximální rychlost | 284 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 s |
Nejnižší výbava |
Série | Ghibli (III) |
Začátek výroby | 10/2017 |
Začátek výroby modelu | 10/2017 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1461mm |
Šířka | mm |
Délka | 4971mm |
Rozvor | 2998 mm |
Objem kufru | 500 / 0 l |
Hmotnost | 1870 / 2000 Kg |
Poloměr otáčení | 11.7 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 9.6 l/100km |
Ve městě | 13.8 l/100km |
Mimo město | 7.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 80 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 0 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Maserati stability program |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 2 286 000 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 3 - 3 l |
Max. rychlost | 263 - 285 km/h |
Spotřeba | 8.9 - 9.6 l |
Zrychlení | 4.8 - 5.6 s |
Výkon | 257 kW - 316 kW |
Cena | 1 863 000 Kč - 2 286 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 263 km/h |
Zrychlení | 5.6 s |
Výkon | 257 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 8.9 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 1 863 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 285 km/h |
Zrychlení | 5 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 205 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 284 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 316 kW |
Točivý moment | 580 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.6 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 2 286 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Maserati lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Ghibli III oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Maserati Ghibli III s motorem Ghibli S na 17 321 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 824 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 316kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (9.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 100 800 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Ghibli III v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba