Cena od | 1 824 317 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 183 kW - 432 kW |
Maximální rychlost | 201 - 280 Km/h |
Spotřeba | 3.1 - 12.8 l/100km |
Akcelerace | 4.5 - 7.9 s |
motor o objemu 2995ccm a výkonu 456 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 253km/h. Pro srovnání, motor P400e plug-in Land Roveru Range Rover Sport o objemu 1997ccm generuje 398 koní a na stovku zrychlí za 6.7 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 220km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 3.2 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto SUV od Porsche stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Land Rover Range Rover Sport je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.1l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Cayenne měří 1.7 metru na výšku, 1.98 metru na šířku a 4.92 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 645 litrů nákladu, resp. 1610 litrů při sklopených sedačkách. U Land Roveru jsou hodnoty následující: 1.78 metru na výšku, 2.07 metru na šířku a 4.88 metru na délku, rozvor činí 2.92m. Objem kufru je 780 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1686 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 2.37 tuny, Land Rover o 101kg více, váží tedy 2.47 tuny.
Název | E-Hybrid |
Palivo | plug-in-hybrid |
Počet válců | 6 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Bi-Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5250 RPM |
Točivý moment | 700 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1000 RPM |
Objem motoru | 3 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 340 kW |
Maximální rychlost | 253 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5 s |
Nejnižší výbava | E-Hybrid |
Série | Cayenne (9YA) |
Začátek výroby | 11/2017 |
Začátek výroby modelu | 05/2018 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1696mm |
Šířka | mm |
Délka | 4918mm |
Rozvor | 2895 mm |
Objem kufru | 645 / 1610 l |
Hmotnost | 2370 / 3030 Kg |
Poloměr otáčení | 12.1 |
Světlá výška | 250 |
Přechodový úhel | 21.3 |
Stoupavost | 100 |
Hloubka brodění | 500 |
Kombinovaná | 3.2 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 75 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 72 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 100 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Porsche stability management |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 2 399 757 Kč |
Minimální výbava | E-Hybrid |
Palivo | benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 - 4 l |
Max. rychlost | 245 - 295 km/h |
Spotřeba | 3.2 - 11.7 l |
Zrychlení | 3.8 - 6.2 s |
Výkon | 250 kW - 500 kW |
Cena | 1 986 771 Kč - 4 655 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 245 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5300 RPM |
Spotřeba | 9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 205 g/km |
Emisní norma | Euro6 |
Nejnižší výbava | 3 |
Cena | od 1 986 771 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 265 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 324 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 9.2 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 209 g/km |
Emisní norma | Euro6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 2 434 408 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 286 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 404 kW |
Točivý moment | 770 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 11.7 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 267 g/km |
Emisní norma | Euro6 |
Nejnižší výbava | Turbo |
Cena | od 3 644 675 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Cayenne oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Cayenne s motorem E-Hybrid na 15 792 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 353 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 340kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (3.2l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Cayenne v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba