Cena od | 1 834 653 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 150 kW - 297 kW |
Maximální rychlost | 210 - 286 Km/h |
Spotřeba | 2.4 - 11.4 l/100km |
Akcelerace | 4 - 8 s |
Benzínový motor o objemu 1984ccm a výkonu 261 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 232km/h. Pro srovnání, benzínový motor P250 DSG 4x4 Jaguaru F-Pace o objemu 1997ccm generuje 247 koní a na stovku zrychlí za 7.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 217km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 8.8 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Porsche stát 3.17 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 95 040,00 Kč. Výše zmiňovaný Jaguar F-Pace je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.7l, což v praxi znamená náklady 2.77 Kč na 1km a 83 160,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Macan měří 1.62 metru na výšku, 1.92 metru na šířku a 4.73 metru na délku. Rozvor činí 2.81 metru. Do kufru se vejde 458 litrů nákladu, resp. 1503 litrů při sklopených sedačkách. U Jaguaru jsou hodnoty následující: 1.66 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.75 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 482 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1440 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 1.92 tuny, Jaguar o 23kg méně, váží tedy 1.9 tuny.
Název | Macan |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 195 kW |
Maximální rychlost | 232 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.4 s |
Nejnižší výbava | Macan |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1621mm |
Šířka | 1922mm |
Délka | 4726mm |
Rozvor | 2807 mm |
Objem kufru | 458 / 1503 l |
Hmotnost | 1920 / 2510 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 8.8 l/100km |
Ve městě | 10.8 l/100km |
Mimo město | 7.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 65 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 694 182 Kč |
Minimální výbava | Macan |
Palivo | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 2.9 l |
Max. rychlost | 232 - 272 km/h |
Spotřeba | 8.8 - 9.9 l |
Zrychlení | 4.5 - 6.4 s |
Výkon | 195 kW - 324 kW |
Cena | 1 694 182 Kč - 2 358 349 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Macan |
Cena | od 1 694 182 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 232 km/h |
Zrychlení | 6.4 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Macan T |
Cena | od 1 823 345 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 259 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 280 kW |
Točivý moment | 520 Nm |
Maximální otáčky | 5200 RPM |
Spotřeba | 9.9 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Macan S |
Cena | od 1 931 787 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 272 km/h |
Zrychlení | 4.5 s |
Výkon | 324 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 5700 RPM |
Spotřeba | 9.9 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Macan GTS |
Cena | od 2 358 349 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Macan oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Macan s motorem Macan na 11 248 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 6 897 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 195kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (8.8l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 95 040 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Macan v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba