Cena od | 1 399 000 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 235 kW - 287 kW |
Maximální rychlost | 233 - 240 Km/h |
Spotřeba | 12.1 - 13.5 l/100km |
Akcelerace | 5.8 - 6.8 s |
Poprvé X4 spatřila světlo světa teprve v roce 2014 a za 4 roky se jich prodalo úctyhodných 200 tisíc kusů. Na tento úspěch navazuje od roku 2018 druhá generace označovaná jako X4 G02. BMW vyrábí auta a motocykly již od roku 1916, nabízí kompletní paletu osobních vozů. Mezi nimi i šest SUV, kdy čtyrka je se svými rozměry 4.75 metru na délku, 2.1 metru na šířku a výškou 1.6 metru přibližně uprostřed této modelové řady. Její cena startuje na zajímavých 1 335 100 Kč.
Mnozí si myslí, že ve znaku německé automobilky je roztočená vrtule, avšak střed znaku je stylizací bavorské vlajky a znázorňuje symbol výrobce leteckých motorů. Má ale i bohatou úspěšnou historii v motorsportu, například ve Formuli 1 v padesátých a šedesátých letech a později v letech 2006 až 2009 sami závodili, mezitím dodávali pouze motory do monopostů. Dále startovali i v seriálech DTM, WTCC nebo WRC.
Mezi benzínovými agregáty máte na výběr ze tří a to konkrétně dvoulitry xd20i o výkonu 135 KW a xd30i s výkonem 185 KW, u obou výrobce udává spotřebu 7.2 litru na sto kilometrů. Vrcholným benzínovým motorem je třílitrový řadový šestiválec M40i se silou 260 KW a točivým momentem 500 Nm. Reálná spotřeba benzínových motorizací podle serveru spritmonitor.de je 10 litrů na stovku kilometrů.
Naftových motorů je o jeden více, na výběr máte mezi dvoulitrovými xd20d s výkonem 140 KW a silnější xd25d s výkonem 170 KW. BMW u nich udává spotřebu 5.5 litru na stovku kilometrů. Dále si X4 můžete pořídit v kombinaci s třílitrovou naftou xd30d o výkonu 195 KW nebo nejsilnějším naftovým motorem M40d, výkon tohoto agregátu o objemu 3 litry činí 240 KW a krouticí moment je 680 Nm. Výrobcem udávaná spotřeba je 6 - 6.5 litrů na sto kilometrů. Reálná spotřeba naftových motorizací podle serveru spritmonitor.de je 8 litrů na sto kilometrů.
Všechny motory jsou k dispozici pouze s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou převodovkou Steptronic.
V základní výbavě získáte klimatizaci, kožený multifunkční volant, kterým ovládáte palubní PC, radio s 6,5" obrazovkou a bluetooth. X4 ozdobí osmnácti palcová kola z lehkých slitin a LED světlomety.
Z asistentů získáte pasivní ochranu chodců, systém rekuperace brzdné energie, dešťový senzor pro automatickou aktivaci stěračů a světlometů, vyhřívané trysky ostřikovačů, přední a zadní parkovací asistent, startovaní a vypnutí motoru bez použití klíče, systém pro automatické udržení rychlosti s brzdnou funkcí a v neposlední řadě asistent pro jízdu z kopce Hill Descent Control, dynamickou kontrolu stability DSC a trakce DTC.
Ve verzi M jsou to pak dvaceti palcová kola, kožená přístrojová deska, antracitové čalounění stropu a sportovní sedadla, brzdy, diferenciál a podvozek.
Dalšími stupni výbavy jsou Advantage s vnitřními zpětnými zrcátky s automatickým zacloněním a automatickou klimatizací.
M Sport, ve které získáte hliníkem obložený interiér, posadíte se do sportovních kožených sedadel s prošíváním modrou nití, exteriér získá M aero paket, devatenácti palcová kola a BMW individual černé okenní lišty, čalounění stropu a pedály.
Třetím stupněm výbavy je xLine, ve které usednete do sportovních sedadel očalouněných do kombinace látky s kůží a interiér ozdobí černé lesklé obložení interiéru, exteriér devatenácti palcové disky z lehkých slitin a nákladová hrana zavazadlového prostoru z oceli.
Nejvyšší výbavou je M Sport X, kde získáte jedinečné hliníkové tmavé obložení interiéru, antracitové čalounění stropu a M Sport kožený paket. V neposlední řadě kožená sedadla v kombinaci s látkovým čalouněním a 19" kola z lehkých slitin.
Z bohaté škály příplatků si můžete dokoupit například navigační systém, v zima vás nepřekvapí díky nezávislému topení, výhřevu volantu a předních sedadel. Dále je v nabídce BMW adaptivní podvozek s až dvacetijedna palcovými koly, parkovací kamera, panoramatické elektronicky ovládané střešní okno a Head-Up displej. Nebo paket Driving assistant s kamerovým systémem upozorňujícím na bezpečný odstup a varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, ve verzi Plus ještě aktivní pomoc s řízením a automatické řízení v kolonách.
Hlavním konkurentem je bezesporu Mercedes Benz GLE s podobnými motorizacemi a navíc s hybridním pohonem, v základní verzi si připlatíte 9 tisíc korun. Dalším "soupeřem" je Jeep Grand Cherokee s naftovou a benzínovou V6 a dvěma benzínovýma V8, základu je o 25 000 Kč levnější.
Německá automobilka BMW nabízí celkem 41 modelů, namátkově třeba X2, X4, X5, X3 nebo X1. X4 patří s délkou 4.752 metru k těm větším, šířka je pak 1.918m, výška 1.621 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.62m na délku, 2.01m na šířku a 1.66m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou Infiniti QX70, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-Benz GLB AMG, Audi Q5 Sportback, Jaguar F-Pace, Audi Q5, Jeep Wrangler Unlimited, Land Rover Range Rover Velar, Cadillac XT5, Jeep Cherokee, BMW X3, Mercedes-Benz GLC kupé, Porsche Macan, Alfa Romeo Stelvio, Mercedes-Benz GLC, Mercedes-Benz GLC AMG, Mercedes-Benz GLB, Skoda Kodiaq RS, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Seat Tarraco.
X4 se vyrábí v šesti různých motorizacích, mezi nejvýkonnější X4 M40i a nejslabší xDrive20i (AT) je rozdíl celkových 125kW (168 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak značných 9l/100km. Ke koupi motorizace potěší jak příznivce benzínu, tak i nafty, je jich totiž stejně - 3 od každé.
Dostupná je verze s osmistupňovou automatickou převodovkou xDrive20i (AT) ve spojení s výbavou SÉRIOVÉ PROVEDENÍ.X4 je dostupný pouze ve variantě s pohonem všech kol, a to ve všech motorizacích.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. BMW X4 disponuje objemem 525 litrů, resp. 1430 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN SPACETOURER M (1624 litrů), SsangYong Rexton (1051 litrů), Dacia Lodgy (827 litrů), Fiat DOBLO COMBI (790 litrů) nebo Seat Tarraco (760 litrů)
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 135 kW - 260 kW |
Maximální rychlost | 213 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 - 8.4 s |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1621mm |
Šířka | 1918mm |
Délka | 4751mm |
Rozvor | 2864 mm |
Objem kufru | 525 / 1430 l |
Hmotnost | 1795 - 1970/ 2400 - 2525 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.8 - 9l/100km |
Ve městě | 6.7 - 11.3 l/100km |
Mimo město | 5.4 - 7.6 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Adaptivní brzdová světla | - |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | - |
Kontrola trakce | - |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | - |
Navigační systém | - |
Cena | 1 400 100 Kč - 1 859 000 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Brzděný | 2000 - 2400 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 215 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 135 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 400 100 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 6.3 s |
Výkon | 185 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5200 RPM |
Spotřeba | 7.2 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 164 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 508 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 260 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9 l |
Velikost nádrže | 65 l |
CO2 | 205 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 846 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 7.9 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 448 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 5.8 s |
Výkon | 195 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 153 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 608 100 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 240 kW |
Točivý moment | 680 Nm |
Maximální otáčky | 4400 RPM |
Spotřeba | 6.4 l |
Velikost nádrže | 68 l |
CO2 | 170 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 859 000 Kč |