BMW X2 - co vlastně dnes znamená SUV?

BMW X2 bychom podle Xka ve jméně zařadili do kategorie SUV (resp. v bavorském slovníku “SAV”), ale čekat od něj terénnější zaměření podobné běžným SUV by byla chyba. Jeho zaměření je primárně na sportovní jízdu a musím říct, že svůj účel plní opravdu dobře. Tomu odpovídá i třeba světlá výška, která je na úrovni Octavie Scout - oproti jedničkovému hatchbacku má navíc jen 4 cm. A i tak mám ale podezření, že hlavním důvodem zvýšeného podvozku je to, aby se tam vešla obrovská 20 palcová kola. I ta dokazují, že X2ka patří hlavně na silnici.

exterier bmw x2

Jízdní vlastnosti

A na silnici jí to opravdu jde. Jízdu na takto velkých kolech, ještě ve spojení s runflatovymi pneumatikami, které jsou obecně považovány za tvrdé jsem si komfortně rozhodně nepředstavoval. Nicméně opak je pravdou - podvozek se velmi povedl a nerovnosti žehlí opravdu ukázkově a svými limity přímo vyzývá ke sportovní jízdě. A to i přes to, že koncepce je to na BMW stále ještě neobvyklá - příčně uložený motor, primární pohon předních kol a dvouspojková převodovka se k genům bavorské automobilky příliš nehlásí. I tak je ale znát v každé zatáčce, že X2 do modelové řady BMW patří.

exterier bmw x2

Testovaný vůz byl vybaven motorizací 25d (čtyřválec s dvěma turby) s pohonem 4x4 xDrive s výkonem 170kW, který pokoří 100km/h hranici pod sedm sekund. A výkonu umí nabídnout opravdu požehnaně v celém spektru otáček, ručička otáčkoměru se zastaví až na hodnotě 5200 RPM. Je jasné, že pohon 4x4 je zde hlavně kvůli silničním výkonům, ale i tak v zimě příjde určitě vhod.

Oproti T-Rocu, který jsem testoval před tímto vozem, má X2 velmi dobrou odezvu i přesnost řízení - silnici pod sebou opravdu cítíte ve volantu a celkově řízení dodává daleko větší pocit řízení vozu. Potěší i to, že v sportovním režimu automaticky vypne start-stop a řízení daleko více ožije. Na rozdíl od T-Rocu také automat nesmyslně nezůstává v příliš vysokých otáčkách, sportovní řazení BMW nechává na volbě řidiče pomocí pádel pod volantem. Z řidičského pohledu není vozu v rámci segmentu malých SUV moc co vytknout.

interier bmw x2

Interiér

Z interiéru je znát, že tento model cílí celkově na mladší klientelu. Dostupné jsou různé barevné varianty kůže a i pokud zůstanete při zemi a zvolíte černou, tak můžete mít i prošívání v barvě karoserie, a to kromě sedadel, koberečků a dveří i na palubní desce. Možností upravitelnosti dle vkusu je hodně, a to včetně barevně nastavitelného ambientního osvětlení. Ani použitým materiálům není co vytknout - plasty jsou měkčené a kvalitně zpracované. Hezký a zároveň funkční je i volant, který díky tlustšímu věnci pěkně sedí do ruky a umožňuje intuitivně ovládat funkce vozu, kde je vše domyšleno do detailu - třeba rychlost na tempomatu lze přidávat ve dvou úrovních, tedy o 1km/h i o 10km/h a mohl bych pokračovat v dále. Co mi do jinak moderně zpracovaného interiéru úplně nesedí je řadící páka automatu, který trochu působí jak z jiné dekády i segmentu, což je nejspíše daň za dvouspojkovou převodovku místo klasického ZF s hydrodynamickým měničem. Celkem úsměvně také působí v interiéru CD mechanika jakožto příplatková výbava, na druhou stranu je to zajímavý designový prvek - proč ne.

Sedačky jsou ukázkově tvarované a poskytují elektrické nastavení na všechny strany, a to včetně bederní opěrky. Obemknou tělo a podrží v zatáčkách, ale i na delších trasách jsou komfortní.

Prostor v interiéru je dle mého dostatečný - ve čtyřech se dá cestovat v pohodě, vzadu je dostatek místa pro kolena a o něco méně pro hlavu, což ale částečně vynahradí polohovatelnost i na zadních místech. I kufr překvapil svým objemem, oproti X1 zde chybí 35 litrů, ale na pohled to prakticky není poznat.

interier bmw x2

Infotainment a ConnectedDrive

BMW mělo zábavu na palubě vyřešenou vždy velmi dobře. Nová generace k ovládání za pomoci kolečka s touchpadem (“iDrive Touch”) přidává ještě dotykovou obrazovku, možností je tedy mnoho, i tak ale systém zůstává intuitivní. V českém ceníku jsem bohužel nenašel Apple Carplay ani Android Auto a podle dostupných informací by za něj u BMW mohlo chtít platit na roční bázi (minimálně v USA), to se ale u nás ještě naštěstí nestalo. Podle dostupných informací by mělo být BMW X2 jedno z prvních vozidel, které podporuje bezdrátové CarPlay. I když například Spotify vám díky ConnectedDrive ovládat na displeji vozidla půjde (opravdu hezky, navíc s ovládacími prvky systému BMW), CarPlay je dle mého do budoucna velmi žádaná funkce vozu. BMW má sice navigační systém na dobré úrovni, a to včetně predikce tras na základě dopravní situace, z principu to ale nikdy nemůže být tak dobré, jako má třeba Waze, protože chybí uživatelská základna na sbírání dat. Waze by měl mít aplikaci pro CarPlay ještě letos.

Na druhou stranu, online systém ConnectedDrive poskytuje opravdu hodně možností - za jízdy si přečtete zprávy nebo i kouknete na MeteoRadar. Odezva systému je opravdu ukázková, a to jak v navigaci, tak i třeba při couvání. Obraz kamery je ostrý a obnovovací frekvence okamžitá. Samostatnou kapitolou je Head-up displej, který promítá obraz přímo na čelní sklo a nabízí jak aktuální rychlost, tak i navigační pokyny nebo ovládání rádia i mobilního telefonu. Chybí zde plnohodnotné udržování v jízdním pruhu jako má T-Roc již od základní verze, na druhou stranu lze připlatit za asistent jízdy v koloně, který dělá prakticky to stejné do rychlosti 60km/h. Tím ale bohužel testovaný vůz vybaven nebyl.

O zaměření na mladší klientelu jsem již psal, o to více mě zklamali možnosti dobíjení telefonu. Je tu sice bezdrátová nabíječka s držákem v loketní opěrce, nicméně iPhone 8 Plus se tam prostě nevejde, podobný problém budou mít i ostatní podobně velké telefony. Oficiální ceník pak hovoří a dvou USB zdířkách, ale mě se i přes veškerou snahu podařilo najít pouze jednu (stejně jako redaktorovi The Sun). I pokud by zde nakonec byly dvě, tak se nemyslelo na cestující na zadních sedadlech. Dá se to sice řešit adaptérem do autozásuvky, nicméně to v prémiové třídě v roce 2018 nepovažuji za ideální řešení.

Budíky se na první pohled jeví digitální, nicméně není tomu tak. Jsou jen velmi šikovně nasvícené a mají dole displej, který splývá s černou plochou - plnohodnotný digitální štít nedostanete ani za příplatek, musím ale uznat že i toto řešení působí velmi efektně, i když tolik informací zobrazit nedokáže. Perfektní je středový dotykový displej, který má skvělé rozlišení a reaguje okamžitě. Dovede i rozdělit obrazovku a zobrazit dvě různé aplikace zároveň. Ovládání kombinaci touchpadu, otočného voliče a dotykové obrazovky je také bezchybné a i když mě systém například v Lexusu IS přišel dobrý, zde je to vyvedeno ještě o úroveň výše.

interier bmw x2

Exteriér

Exteriér vozu je hodně extravagantní - poprvé po několika dekádách je zde použito logo na C sloupcích a několik dalších designových prvků v kombinaci se zlatou barvou budí opravdu hodně pozornosti. Mimochodem, příplatek cca. 19 tisic korun za takto specifickou barvu patří spíše k těm nižším, za to BMW náleží pochvala. 

exterier bmw x2

V čem se rozhodně nedělal kompromis jsou světla - jedna se o “LED světlomety s rozšířenými funkcemi”, což podle slovníku BMW znamená automatickou regulaci intenzity a šíře světelného kuželu podle rychlosti, jakou jedete. Na dálnici se tak automaticky zvýší dosvit.Ve městě se naopak dosvit sníží, ale rozšíří se prostor, kam světla svítí. Funguje to opravdu skvěle, za dobu testování jsem nepřišel na nic, co jim vytknout. Škoda jen, že zadní směrovky nemají žádný efekt pomocí LED diod, ale jsou klasické halogenové. 

exterier bmw x2

Co mě naopak trochu u takto prémiového auta překvapilo je absence senzoru bezklíčkového vstupu na zadních dveřích. Občas je potřeba uložit něco nejdříve na zadní sedadla a otevírat kvůli tomu přední dveře není úplně ideální. Jinak ale bezklíčkový vstup fungoval velmi dobře, a to včetně otevíraní kufru kopnutím pod nárazník. U X2ky mi toto přišlo intuitivnější než třeba u vozů koncernu VW. A jsou tu dvě opravdové a masivní koncovky výfuku!

exterier bmw x2

Závěr

BMW X2 je po všech stránkách kontroverzní auto - nabídne velmi přesné řízení s pěknou odezvou a silný motor, zážitek z řízení je tedy na kategorii SUV velmi nadstandardní a v této třídě určitě patří k těm nejsportovnějším vozům. A už jen to může být důvod, proč si ho koupit. Interiér je také kvalitně zpracovaný a až na drobnosti zde take nic nechybí. Trochu problémovým faktorem může být cena, která u testovaného kousku přesáhla hranici 1.5 milionu korun. To ale také znamená, že ho nebude mít každý, což je vlastně dobře - X2 na silnici opravdu vynikne.

Pro koho je určený

Pro mladší řidiče, kteří mají rádi designové věci i pestřejší barvy. V kompaktním balení X2 nabídne univerzální auto jak do města, tak i na hory a umožní řidiči i posádce se pěkně svést jak na okresních cestách, tak i na dálnici.

Proč si ho koupit

X2 nabízí velmi dobré až sportovní jízdní vlastnosti a silné motory.Uvnitř pak najdeme praktický a zároveň prémiový interiér, pěkné designové prvky a hodně možných kombinací stylů a barev.

Co je třeba zvážit

Zda raději nedát přednost klasické konstrukci BMW s podélné uloženým motorem, převodovkou ZF a primárním pohonem zadních kol třeba v X3. Je to sice o něco méně praktické nastavení, nicméně řidičský pořád ještě o něco zábavnější a dospělejší.

Publikováno 29.06.2018, autor: , recenzovaný vůz BMW X2 , cena testovaného modelu: 1568000 Kč

hodnocení: 92%

Videa

2018 BMW X2 xDrive25d | 0-100 KM/H acceleration - martinzmartina
BMW X2 2018: Najšoférskejšie kompaktné SUV - Dojmy z prvej jazdy - Autožurnál
BMW X2 - xDrive25d - SUV - TEST - GARAZ.TV - Rasto Chvala - Rasto Chvála GARAZ.TV
2018 BMW X2 xDrive25d M Sport | 4K TEST | NEW ENG SUB - martinzmartina
Jazda BMW X2 25d xDrive - TopSpeed.sk Maroš ČABÁK - topspeedsk
BMW X2 2018: Lepšie než sme očakávali - Exteriér a Interiér - Autožurnál

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon103 kW - 170 kW
Maximální rychlost205 - 237 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h6.7 - 9 s

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1526mm
Šířka1824mm
Délka4360mm
Rozvor2670 mm
Objem kufru470 / 1355 l
Hmotnost1470 - 1675/
1985 - 2190 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.5 - 6.1l/100km
Ve městě5.1 - 7.5 l/100km
Mimo město4.1 - 5.2 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2129 g/km

Karoserie

typsuvcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzory-
Kontrola trakce-
Typ monitorování tlaku v pneumatikách-
Navigační systém-

Cena

Cena850 200 Kč -
1 142 700 Kč
Minimální výbavaSÉRIOVÉ PROVEDENÍ

Přívěs

Brzděný1700 - 2000 kg
Nebrzděný725 - 750 kg

Rivalové

BMW X1
Cena od811 200 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon85 kW - 170 kW
Maximální rychlost190 - 235 Km/h
Spotřeba3.9 - 6.4 l/100km
Akcelerace6.5 - 11.1 s
Mercedes-Benz GLA
Cena od794 970 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon80 kW - 280 kW
Maximální rychlost190 - 250 Km/h
Spotřeba4.1 - 7.5 l/100km
Akcelerace4.8 - 12 s
Volvo XC40
Cena od745 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 182 kW
Maximální rychlost200 - 230 Km/h
Spotřeba5 - 7.1 l/100km
Akcelerace6.4 - 10.4 s
Land Rover Range Rover Evoque
Cena od986 029 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon110 kW - 213 kW
Maximální rychlost180 - 231 Km/h
Spotřeba4.2 - 8.6 l/100km
Akcelerace6.3 - 12 s

Motorizace

sDrive18i
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení9 s
Výkon103 kW
Cenaod 850 200 Kč
Zobrazit motorizaci
sDrive18i
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.5 l
Max. rychlost205 km/h
Spotřeba5.6 l
Zrychlení9 s
Výkon103 kW
Cenaod 901 680 Kč
Zobrazit motorizaci
sDrive20i
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost227 km/h
Spotřeba5.5 l
Zrychlení7.7 s
Výkon141 kW
Cenaod 997 100 Kč
Zobrazit motorizaci
xDrive20i
Palivobenzín
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost224 km/h
Spotřeba6.1 l
Zrychlení7 s
Výkon141 kW
Cenaod 1 059 500 Kč
Zobrazit motorizaci
sDrive18d
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení9 s
Výkon110 kW
Cenaod 917 800 Kč
Zobrazit motorizaci
xDrive18d
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost0 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení0 s
Výkon140 kW
Cenaod 971 100 Kč
Zobrazit motorizaci
sDrive18d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (8)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost207 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení9 s
Výkon110 kW
Cenaod 971 984 Kč
Zobrazit motorizaci
xDrive20d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost221 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení7.7 s
Výkon140 kW
Cenaod 1 098 500 Kč
Zobrazit motorizaci
xDrive25d
Palivodiesel
Převodovkaautomat (8)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost237 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení6.7 s
Výkon170 kW
Cenaod 1 142 700 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí BMW X2? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuVozy skladem (12)
0
Porovnávač
TOPlist