Cena od | 641 900 Kč |
Paliva | CNG diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 205 - 220 Km/h |
Spotřeba | 3.5 - 6.4 l/100km |
Akcelerace | 8.1 - 10.4 s |
Německá automobilka BMW nabízí celkem 41 modelů, namátkově třeba i3, Řada 1, Řada 3 Gran Turismo, Řada 5 nebo Řada 5 Touring. Řada 1 patří s délkou 4.319 metru k těm menším, šířka je pak 1.799m, výška 1.434 m. Hodnoty průměrného hatchbacku jsou pak 4.11m na délku, 1.87m na šířku a 1.47m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “hatchback”, tedy aut kde je prostor pro cestující a pro zavazadla spojený, tj. zadní dveře poskytují přístup do zavazadelníku. V zásadě se tvarem neliší od vozů combi, liší se hlavně velikostí zavazadelníku a absencí třetí řady oken. Vozy kombi jsou tak praktičtější, hatchbacky zase vynikají v kompaktnosti a jsou vhodnější do města. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších hatchbacků, jako jsou Audi A3 Sportback, Mercedes-Benz A, Infiniti Q30, Alfa Romeo Giulietta, Kia Ceed GT, Ford Focus Active, Hyundai i30 N, Mazda 3, Ford Focus ST, Hyundai i30 N Fastback, Toyota Corolla, Volkswagen Golf, Renault Mégane, Peugeot 308 GTi, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane R.S., CUPRA Leon, Ford Focus, Kia Ceed, Škoda Scala, Toyota Auris, Fiat Tipo Hatchback nebo Volkswagen Golf GTI.
Řada 1 se vyrábí v osmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější M135i xDrive (AT) a nejslabší 116d je rozdíl celkových 140kW (188 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 3l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 5 provedeních o výkonech 114, 148 nebo 188 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 0.0 sekundy a tachometr se zastaví až na 250km/h.
Dostupná je verze s sedmistupňovou automatickou převodovkou 118i (AT) ve spojení s výbavou SÉRIOVÉ PROVEDENÍ. Za automatickou převodovku oproti běžné manuální šestistupňové spojené se stejným benzínovým agregátem připlatíte 51.48 tisíc. Vůz BMW Řada 1 lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi M135i xDrive (AT) a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 270 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 13122Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 138620 Kč. Neméně zajímavou variantou financování vozu BMW Řada 1 pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing BMW Financial Services v sobě zahrnuje i havarijní pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 10-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
U hatchbacku by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. BMW Řada 1 disponuje objemem 380 litrů, resp. 1200 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: Dacia Dokker (800 litrů), Volkswagen Golf Variant (605 litrů), Opel Grandland X (514 litrů), Honda CIVIC (478 litrů) nebo BMW Řada 2 Active Tourer (468 litrů)
Vyzdvihnout je třeba dobrou manévrovatelnost modelu Řada 1 - otočí se na 10,9 m, což je velmi dobrý údaj.
Vůz BMW Řada 1 se také objevil v TÜV Reportu spolehlivosti 2017, a to na 54. místě se známkou 2, jeho průměrná poruchovost podle německé stanice technické kontroly je 4.6 %.
Palivo | dieselbenzín |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 85 kW - 225 kW |
Maximální rychlost | 200 - 250 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.8 - 10.3 s |
Série | 1er-Reihe (F40) |
Začátek výroby | 09/2019 |
Začátek výroby modelu | 09/2019 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1434mm |
Šířka | -mm |
Délka | 4319mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 380 / 1200 l |
Hmotnost | 1365 - 1600/ 1845 - 2085 Kg |
Poloměr otáčení | 11.4 |
Světlá výška | 153 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 3.8 - 6.8l/100km |
Ve městě | 4.3 - 8.2 l/100km |
Mimo město | 3.5 - 6 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 121 g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Brzdové světlo a aktivace varovná světla (před zastavením) |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC III |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 648 700 Kč - 1 201 200 Kč |
Minimální výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Brzděný | 1300 - 1300 kg |
Nebrzděný | 680 - 730 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 121 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 648 700 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 8.5 s |
Výkon | 103 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4600 RPM |
Spotřeba | 5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 114 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 700 180 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 250 km/h |
Zrychlení | 4.8 s |
Výkon | 225 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 155 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 1 201 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 694 200 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 270 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 100 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 745 680 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 760 500 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 814 684 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 0 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 0 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 42 l |
CO2 | 117 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SÉRIOVÉ PROVEDENÍ |
Cena | od 919 100 Kč |
Kolik doopravdy stojí BMW Řada 1? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu
BMW patří velký dík, že v kompaktní třídě setrvává se šestiválcovým motorem. M140i dokazuje, že přijít o šest válců by v tomto segmentu byla velká škoda. Na tomto voze lze totiž kritizovat jen málo. Pro vozy BMW se v poslední době typicky jedná o nekomunikativní řízení, naopak s tvrdším podvozkem se stále dá žít. Jakmile navíc začnete využívat všech 340 koní pod kapotou, rázem zjistíte, že naladění podvozku je pro rychlou jízdu perfektní. Pohon zadních kol pak samozřejmě znamená omezený prostor na zadních sedadlech, tomu se ale dá přizpůsobit. Přestože to už většina majitelů ani neví, pohon zadních kol podle nás k řadě 1 stále patří, stejně jako šestiválec.auto.cz
Upřímně, BMW 118i bylo pro mě jedním z největších automobilových zklamání za hodně dlouhou dobu. A všechno kvůli tříválcové patnáctistovce. Jinak jednička zůstala jedním z posledních opravdu řidičských aut s dokonalým podvozkem, který vedle jistoty a zábavy nabídne také víc než slušný komfort.auto.cz
Tváří se jako kapesní závoďák, je rychlé jako opravdový závoďák, ale přesto má k závoďáku hodně daleko. Co je to? Odpověď jistě uhádnete. BMW 125d ve výbavě M sport je podmanivě úsporné, okouzlujícně rychlé a neuvěřitelně příjemné auto s vynikajícím podvozkem, přesným řízením a překvapivě dobrou úrovní jízdního komfortu. Mrkněme ale napříč trhem. Jde skutečně o nejlepší a nejuniverzálnější hatchback planety? A po chvíli zjistíte, že lidem v BMW vlastně musíte poděkovat. Nic podobného (zadokolka, silná nafta, a kompaktní rozměry v prémiovém kabátě) už totiž jinde nekoupíte.autanet.cz
I když oficiálně mluvíme o rodinném voze, model BMW 118i M Sport zaujme i milovníky sportovnější jízdy. A to hlavně díky svému upravenému podvozku a také sportovnímu paketu. Ten se nepodepisuje jenom na jízdních vlastnostech, ale hlavně na celkovém designu auta. Pod kapotou se nachází benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 125 kW. Jak je u automobilky zvykem, nechybí ani precizní zpracování veškerých částí, nebo i skvělý jízdní komfort. Samozřejmě za vše je třeba si připlatit a tak se nejedná zrovna o nejlevnější auto na trhu. Drobným zklamáním je i jednoduchost nastupování, nebo prostor na zadních sedadlech.autozine.cz