Peugeot 2008 2016 (Gen1FL)

,
interiér Peugeotu 2008

Jedno velké (bez)významné plus bychom mohli udělit i za pruhy led světel osazených ve stropu kabiny, které jsou něčím zase úplně novým, nevídaným a originálním, pokud jde o know-how a praxi utváření nezapomenutelné atmosféry uvnitř auta i za pomoci osvětlení. Tady nás Peugeot opět mile překvapil a boduje.

V této části bych nakonec pozitivně ohodnotil i kvalitu různých výstražných zvuků, které auto vydává, pokud se například rozjedete bez zapnutí pásu či otevřete dveře s rozsvícenými světlomety. Nic netahá za uši. Jde jen o jemné a ušní bubínky nedrásající připomenutí potřebného. Tak by to podle mého mělo být a tedy chválím i tento aspekt vozu.

Ergonomie. Funkčnost.

Zde je nutno vyzdvihnout důležitý aspekt-kvalitu volantu a řadící páky. Volant je spíše menší, což je rozhodně dobře. Věnec je střední tloušťky, který skvěle padne do ruky a výborně se řídí. Joystick převodovky má též příjemný tvar a dobře se s ním pracuje.

Posez v sedadlech je příjemný a příplatková vyhřívaná přední sedadla rozhodně potěší, obzvláště v zimě, kdy je mráz téměř na denním pořádku. Škoda, že alespoň u této verze-Allure, nenabízí Peugeot i vyhřívaní volantu. Vzadu je příjemný (rozumějte zajímavý) výhled z okna i do okolního interiéru a při své výšce mám i dost místa nad hlavou. Nicméně, obáváme se, že člověk s výškou vyšší 185-ti centimetrů by už drhnul hlavou o strop, bohužel...

Tlačítka na volantu ovládají multimédia a příchozí hovory. Všeobecným problémem, který u automobilu můžeme vnímat je odezva tlačítek při normálním stisknutí. Pokud u některých modelů konkurenčích automobilek máme pocit, že i při silnějším stisknutí například tlačítka výstražných světel světla nezhasnou, tak v případě Peugeotu 2008 naštěstí u žádného z palubních, páčkových či volantových tlačítek žádný takovýto problém není... Co se rozmístění ovladačů týče, docela může člověka překvapit umístění spínače elektrického vytápění předních sedadel nikoliv na palubce, ale přímo na bočních plastech těchto sedadel.

Jízdní dojmy-vše je více méně v pořádku, hlavně ten automat!

Námi testovaný vůz má pod kapotou 3-válcový, turbem přeplňovaný benzin-agregát o objemu 1,2 litru. Jeho točivý moment je přenášen na kola skrze šestistupňovou, automaticky řízenou převodovku EAT. K dispozici jsou 2 jízdní režimy: Eco a Sport. Během jízdy se s autem pohybujete v rozpětí od cca 6 litrů až k 7,5 l/100. Je to poměrně přijatelné, ale zároveň by možná stálo za to se porozhlédnout i po jiných-dieselových motorizacích u tohoto modelu, pakliže máte v plánu cestovat spíše na větší vzdálenosti.

Musím hned teď pochválit kvalitu práce převodovky (resp. přidružených softwarů), která pracuje prostě bez výhrad a dobře. Řadí přesně, když to čekáte a potřebujete. Protože se jedná o cross-over, neočekávejme závodní výkony, ale přesto–při přepnutí do režimu sport má automobil celkem zajímavý projev a je za volantem celkem i zábava. Nám zvuk loudící se do kabiny během jízdy, ať už při nižších či vyšších otáčkách nijak nevadil. Naopak. Celkem se i líbil a seděl nám k tomuto autu. Rozhodně nijak neurazil. Při vyšších otáčkách byl v kabině vozu slyšet „sladký“ vrnivý „sportovní“ zvuk a to nás bavilo.

Možná by autu slušelo o něco lepší odtlumení nerovností na silnici, ale i takto je to vše více méně v pořádku.

Jízda zatáčkami je stabilní, auto se v nich chová přijatelně.

Exteriér Peugeotu 2008

Zahrnutá výbava

2008, jež jsme měli k dispozici, byl v druhé nejvyšší dostupné výbavě ALLURE, s výkonem laděným 81 kW (110k).

Testovaný vůz má následující charakteristiky: karoserie je lakovaná do barvy „bílá perleť“; 17-ti palcové disky „Eridan Noir“ dodávají autu šmrnc; pro lepší parkování disponuje paketem Park Assist se senzory v zadním nárazníku a parkovací kamerou; multimediální systém umí stále přehrát CD, což by snad některé lidi stále zaujalo, dále je klasicky dostupné rozhraní aux a usb. Zahrnuta je i navigace. Pak je tu spousta dalších, dnes již standardních zařízení a paketů jako například adaptivní posilovač řízení, podpora vyjetí kopce „hill assist“ (představuje automatické zabrždění auta před dalším případným rozjezdem do kopce, a to bez nutnosti držet sešlápnutý pedál brzdy či mít aktivovanou ruční brzdu) nebo z jízdních asistentů i ABS, AFU, ESP nebo například REF. Skvělým, praktickým dodatkem jsou světlomety s přisvětlením doprava či doleva při jízdě v zatáčkách. Co se svícení týče, náš model disponoval v rámci této výbavy už přirozeně denními LED světly. O bezpečnost a ochranu života v případě havárie se pak postará pár čelních a pár bočních hlavových airbagů, a to vpředu i vzadu. Nakonec ze zábavy a konektibility jistě potěší funkce zrcadlení displejů vašeho chytrého zařízení (smartphone či tablet bez ohledu na operační systém, poněvadž je dostupná kompatibilita jak s Androidem tak i Apple nativním operačním systémem) s displejem automobilu na přístrojové desce za pomoci Bluetooth připojení a o celkem přijatelný zvukový projev se u verze ALLURE stará 6 reproduktorů.

Shrnutí z pohledu cena/výkon? Kdo by do tohoto auta (ne)šel??

Cenovka tohoto vozu se přes všechny jeho klady a v podstatě plnou výbavu, dobré jízdní vlastnosti a zajímavý design podepřený kvalitním zpracováním, sotva přehoupne přes hranici půl milionu korun. V případě slevy od importéra se dokonce pod tuto hranici dostane. Proč by si někdo takovýhle vůz koupil, respektive nekoupil?

Pro druhý případ v předchozí otázce nás napadne snad jen člověk, který zkrátka bude inklinovat k jiné značce, jiné designové řeči.

Ale pokud vám nezáleží až tak na značce a chcete prostě dobré auto za velmi přijatelnou cenu, ba přímo jste přívržencem značky, co má možná trochu „hluboko do kapsy“ (pokud jde o nákup nového automobilu s téměř plnou výbavou), pak si umíme představit, že Peugeot 2008 může pro vás být právě tím skvělým kompromisem.

Jakub Kameníček, motorvize.cz

0
Porovnávač
TOPlist