Peugeot 308 SW GT – Kompaktní styl s velkým charakterem
Na týden jsem dostal do ruky Peugeot 308 SW ve verzi GT, tedy stylové kombi s výraznými sportovními prvky. Už na první pohled působil velmi atraktivně – moderní linie, sebevědomý výraz a elegantní proporce naznačovaly, že tohle nebude jen obyčejné rodinné auto. A hned po pár kilometrech se ukázalo, že pod touhle sportovně laděnou a zároveň praktickou karoserií se skrývá mnohem víc. Týden za volantem potvrdil, že i prostorné kombi může mít styl, kouzlo a pořádně svižnou duši. A jak to všechno dopadlo?

Design s velkým D
Peugeot 308 SW GT zaujme na první dobrou. Nízký postoj, ostře řezané světlomety, masivní maska chladiče a elegantní silueta vytvářejí harmonický celek. Sportovní paket GT dodává karoserii agresivnější rysy a celkové proporce auta působí sebevědomě a dynamicky. Boky jsou napnuté jako šňůra na prádlo, kola s nízkým profilem opticky snižují auto a zadní partie zakončují celé dílo v duchu současného francouzského šarmu.

Uvnitř vládne moderní, trochu futuristický design. Interiér modelu GT působí hodnotně a sportovně zároveň. Moc se mi líbil. Použité materiály jsou na dotek kvalitní – měkčené plasty, texturované dekory a sportovní barevné prošívání na sedačkách dodávají kabině opravdový punc prémiovosti. Přední sportovní sedačky skvěle drží tělo, mají příjemnou tuhost a i po delší jízdě z nich člověk nevystupuje rozlámaný. Zadní sedadla nabídnou slušný prostor pro dva dospělé, i když s mírnou rezervou pro hlavu vyšších pasažérů.


A kufr? Tady už se ukazuje výhoda kombi – základních 608 litrů objemu nabízí spoustu místa i pro náročnější využití. Po sklopení zadních sedadel vzniká rovná podlaha a úctyhodný prostor přes 1600 litrů. Praktická nakládací hrana, široký vstup a dobře tvarovaný zavazadelník dělají z 308 SW jedno z nejpraktičtějších aut ve své třídě.
Volant – klasika u Peugeotu – je maličký a mírně zploštělý. Spojený s přehlednou digitální přístrojovkou nad ním tvoří typické „i-Cockpit“ rozvržení. Oboje je velice moderní a líbivé.

Infotainment a technologie
Centrální dotykový displej s uhlopříčkou 10 palců je umístěný v mírném náklonu směrem k řidiči, takže se s ním dobře pracuje i za jízdy. Grafika je moderní, obraz ostrý a odezva velmi slušná. Systém podporuje Apple CarPlay i Android Auto, a to bezdrátově, což se dnes stále ještě nevidí všude. Pod displejem jsou navíc dotykové zkratky, které si lze přizpůsobit – ovládání klimatizace, rádia nebo navigace tak není nutné neustále hledat v menu. Trochu zvyku si ale vyžaduje celková logika systému – ne všechno je tam, kde by to člověk intuitivně čekal. Po pár dnech si už člověk zvykne.
Jízdní vlastnosti – žádná nuda, tohle auto fakt jede
Oproti menšímu sourozenci 208 se tady jede na úplně jiné vlně. Peugeot 308 SW GT je svižný, přesný a především zábavný. Řízení je ostré, volant reaguje bez prodlevy a auto krásně drží stopu. Podvozek je naladěn tužším způsobem, ale stále nabízí dostatek komfortu na každodenní ježdění – nerovnosti zvládá důstojně a nezatřese vámi jako krabička ovesných vloček.

Ve vyšších rychlostech se auto cítí jistě a přilnavost v zatáčkách je solidní. Peugeot se snaží nabízet jak komfort pro každodenní cestu do práce, tak sportovní zážitek pro svižnější jízdu. Výsledkem je velmi vyvážený vůz.
Odpružení je progresivní, auto se v zatáčkách nenaklání a při svižné jízdě působí kompaktně a pevně. GT výbava navíc přidává sportovnější feeling bez toho, aby se z toho stalo nepohodlné tvrdé prkno.
Mild‑hybrid s výbornou efektivitou
Testovaná verze Peugeot 308 SW GT byla vybavena novým mild‑hybridním (48 V) ústrojím, které kombinuje 1,2 l tříválcový benzinový motor PureTech 136 s 6stupňovým dvouspojkovým automatem e‑DSC6, podpořeným elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k) a 48V baterií o kapacitě 0,9 kWh. Tento systém navíc umožňuje krátkodobý jízdu v elektrickém režimu při nízkých rychlostech, rekuperaci při brzdění a zpomalení a přispívá ke snížení spotřeby až o 15 % a emisí CO₂ o 19 g/km.

WLTP kombinovaná spotřeba se uvádí kolem 5,7 l/100 km, což ve skutečném provozu znamená lehce přes 6 l/100 km – a to je naprosto reálné i při svižnějším tempu. Nádrž o objemu 52 l tak nabízí dojezd kolem 900 km dle přepočtu, tedy výrazně nad hranici „přes 800 km“.
Celkově jde o výborně sladěný systém – plynulá a responzivní akcelerace, hladké přepínání režimů, nízká spotřeba a komfort odpovídající každodenním i víkendovým potřebám. Přesné údaje z oficiálních zdrojů tak jen potvrdily realitu testování a skvělý dojem z jízdy.
GT styl za rozumné peníze?
Peugeot 308 SW GT není nejlevnější, ale za to, co nabízí, rozhodně není předražený. Testovaná verze se pohybovala v rozmezí 680 000–720 000 Kč, což odpovídá současným akčním i standardním cenám pro tento model dle oficiálního ceníku (červen 2025). Za tuto částku dostanete nejen kvalitně postavené auto s prémiovým dojmem, ale i skvělý design, výbavu, velký kufr a výborné jízdní vlastnosti. Připlácí se např. za panoramatické otevíratelné střešní okno s manuální sluneční clonou a prémiový Hi‑Fi systém FOCAL – dohromady za 66 000 Kč (v rámci balíčku Pack Hi-Fi & Panorama). Matrix LED světlomety jsou ve výbavě GT standardem. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a další pokročilé asistenční systémy bývají nabízeny v rámci vyšších výbavových paketů – přesná cena záleží na konfiguraci, ale rozhodně stojí za zvážení, pokud hledáte větší komfort při dlouhých cestách.
V této cenové hladině si konkurence musí dávat pozor – málokdo totiž dokáže skloubit styl, praktičnost a jízdní požitek tak elegantně jako právě 308 SW GT.

Auto, které se tváří sebevědomě a zcela oprávněně. Pokud někdo hledá něco jiného než klasickou německou uhlazenost, 308 SW GT má dost francouzského charakteru na to, aby udělal každý den za volantem o něco zajímavější.