Peugeot 308 SW GT – Kompaktní styl s velkým charakterem

,

Na týden jsem dostal do ruky Peugeot 308 SW ve verzi GT, tedy stylové kombi s výraznými sportovními prvky. Už na první pohled působil velmi atraktivně – moderní linie, sebevědomý výraz a elegantní proporce naznačovaly, že tohle nebude jen obyčejné rodinné auto. A hned po pár kilometrech se ukázalo, že pod touhle sportovně laděnou a zároveň praktickou karoserií se skrývá mnohem víc. Týden za volantem potvrdil, že i prostorné kombi může mít styl, kouzlo a pořádně svižnou duši. A jak to všechno dopadlo?

Design s velkým D

Peugeot 308 SW GT zaujme na první dobrou. Nízký postoj, ostře řezané světlomety, masivní maska chladiče a elegantní silueta vytvářejí harmonický celek. Sportovní paket GT dodává karoserii agresivnější rysy a celkové proporce auta působí sebevědomě a dynamicky. Boky jsou napnuté jako šňůra na prádlo, kola s nízkým profilem opticky snižují auto a zadní partie zakončují celé dílo v duchu současného francouzského šarmu.

Uvnitř vládne moderní, trochu futuristický design. Interiér modelu GT působí hodnotně a sportovně zároveň. Moc se mi líbil. Použité materiály jsou na dotek kvalitní – měkčené plasty, texturované dekory a sportovní barevné prošívání na sedačkách dodávají kabině opravdový punc prémiovosti. Přední sportovní sedačky skvěle drží tělo, mají příjemnou tuhost a i po delší jízdě z nich člověk nevystupuje rozlámaný. Zadní sedadla nabídnou slušný prostor pro dva dospělé, i když s mírnou rezervou pro hlavu vyšších pasažérů.

A kufr? Tady už se ukazuje výhoda kombi – základních 608 litrů objemu nabízí spoustu místa i pro náročnější využití. Po sklopení zadních sedadel vzniká rovná podlaha a úctyhodný prostor přes 1600 litrů. Praktická nakládací hrana, široký vstup a dobře tvarovaný zavazadelník dělají z 308 SW jedno z nejpraktičtějších aut ve své třídě.

Volant – klasika u Peugeotu – je maličký a mírně zploštělý. Spojený s přehlednou digitální přístrojovkou nad ním tvoří typické „i-Cockpit“ rozvržení. Oboje je velice moderní a líbivé. 

Infotainment a technologie

Centrální dotykový displej s uhlopříčkou 10 palců je umístěný v mírném náklonu směrem k řidiči, takže se s ním dobře pracuje i za jízdy. Grafika je moderní, obraz ostrý a odezva velmi slušná. Systém podporuje Apple CarPlay i Android Auto, a to bezdrátově, což se dnes stále ještě nevidí všude. Pod displejem jsou navíc dotykové zkratky, které si lze přizpůsobit – ovládání klimatizace, rádia nebo navigace tak není nutné neustále hledat v menu. Trochu zvyku si ale vyžaduje celková logika systému – ne všechno je tam, kde by to člověk intuitivně čekal. Po pár dnech si už člověk zvykne.

Jízdní vlastnosti žádná nuda, tohle auto fakt jede

Oproti menšímu sourozenci 208 se tady jede na úplně jiné vlně. Peugeot 308 SW GT je svižný, přesný a především zábavný. Řízení je ostré, volant reaguje bez prodlevy a auto krásně drží stopu. Podvozek je naladěn tužším způsobem, ale stále nabízí dostatek komfortu na každodenní ježdění – nerovnosti zvládá důstojně a nezatřese vámi jako krabička ovesných vloček.

Ve vyšších rychlostech se auto cítí jistě a přilnavost v zatáčkách je solidní. Peugeot se snaží nabízet jak komfort pro každodenní cestu do práce, tak sportovní zážitek pro svižnější jízdu. Výsledkem je velmi vyvážený vůz.

Odpružení je progresivní, auto se v zatáčkách nenaklání a při svižné jízdě působí kompaktně a pevně. GT výbava navíc přidává sportovnější feeling bez toho, aby se z toho stalo nepohodlné tvrdé prkno.

Mild‑hybrid s výbornou efektivitou

Testovaná verze Peugeot 308 SW GT byla vybavena novým mild‑hybridním (48 V) ústrojím, které kombinuje 1,2 l tříválcový benzinový motor PureTech 136 s 6stupňovým dvouspojkovým automatem e‑DSC6, podpořeným elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k) a 48V baterií o kapacitě 0,9 kWh. Tento systém navíc umožňuje krátkodobý jízdu v elektrickém režimu při nízkých rychlostech, rekuperaci při brzdění a zpomalení a přispívá ke snížení spotřeby až o 15 % a emisí CO₂ o 19 g/km.

WLTP kombinovaná spotřeba se uvádí kolem 5,7 l/100 km, což ve skutečném provozu znamená lehce přes 6 l/100 km – a to je naprosto reálné i při svižnějším tempu. Nádrž o objemu 52 l tak nabízí dojezd kolem 900 km dle přepočtu, tedy výrazně nad hranici „přes 800 km“.

Celkově jde o výborně sladěný systém – plynulá a responzivní akcelerace, hladké přepínání režimů, nízká spotřeba a komfort odpovídající každodenním i víkendovým potřebám. Přesné údaje z oficiálních zdrojů tak jen potvrdily realitu testování a skvělý dojem z jízdy.

GT styl za rozumné peníze?

Peugeot 308 SW GT není nejlevnější, ale za to, co nabízí, rozhodně není předražený. Testovaná verze se pohybovala v rozmezí 680 000–720 000 Kč, což odpovídá současným akčním i standardním cenám pro tento model dle oficiálního ceníku (červen 2025). Za tuto částku dostanete nejen kvalitně postavené auto s prémiovým dojmem, ale i skvělý design, výbavu, velký kufr a výborné jízdní vlastnosti. Připlácí se např. za panoramatické otevíratelné střešní okno s manuální sluneční clonou a prémiový Hi‑Fi systém FOCAL – dohromady za 66 000 Kč (v rámci balíčku Pack Hi-Fi & Panorama). Matrix LED světlomety jsou ve výbavě GT standardem. Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a další pokročilé asistenční systémy bývají nabízeny v rámci vyšších výbavových paketů – přesná cena záleží na konfiguraci, ale rozhodně stojí za zvážení, pokud hledáte větší komfort při dlouhých cestách.

V této cenové hladině si konkurence musí dávat pozor – málokdo totiž dokáže skloubit styl, praktičnost a jízdní požitek tak elegantně jako právě 308 SW GT.

Auto, které se tváří sebevědomě a zcela oprávněně. Pokud někdo hledá něco jiného než klasickou německou uhlazenost, 308 SW GT má dost francouzského charakteru na to, aby udělal každý den za volantem o něco zajímavější.

95%
HODNOCENÍ

Plusy

  • Stylový, sportovně laděný design kombi (GT paket, Matrix LED, 18″ kola)
  • Velký kufr 608 l / 1634 l, rovná podlaha po sklopení sedadel
  • Úsporný mild-hybrid: reálná spotřeba ~6 l/100 km, bezdrátové CarPlay/Android Auto
  • Ostré řízení a dobře vyladěný podvozek – zábava i při každodenním ježdění
  • Bohatá standardní výbava GT za stále konkurenceschopnou cenu

Mínusy

  • Horší prostor pro hlavu vzadu u vyšších pasažérů
  • Podvozek je na českých rozbitých silnicích místy tvrdší

Akční nabídky

Rivalové

Opel Astra Sports Tourer
Cena od768 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost208 - 225 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Škoda Octavia Combi
Cena od712 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 150 kW
Maximální rychlost203 - 228 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Volkswagen Golf Variant
Cena od736 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost202 - 224 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Toyota Corolla Touring Sports
Cena od864 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon103 kW - 131 kW
Maximální rychlost180 - - Km/h
Spotřeba4 - - l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Ford Tourneo Connect
Cena od785 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 110 kW
Maximální rychlost175 - 186 Km/h
Spotřeba5 - 19 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
0
Porovnávač
TOPlist