Recenze Peugeot Partner – výbavě se meze nekladou

,

Užitkové vozy vždy platily spíše za auta strohá na výbavě, přeci jen důraz byl vždy kladen zejména na pořizovací cenu, než cokoliv jiného. I to se ale mění - uspět na trhu osobních aut je v dnešním době složité, a tak výrobci hledají alternativní cesty, jak vylepšit prodeje a jedním z nich je i Peugeot, který v užitkových vozech patří mezi největší výrobce.

Partner vs. Rifter

Zatímco sesterské Berlingo zůstalo stále Berlingem, u Peugeotu se rozhodli osobní variantu (dříve prodávanou jako Partner Tepee) oddělit - a právě tak vznikl Rifter, který je vybavenější verzi Partnera. Záměrně nepíši osobní, protože je tu ještě verze Partner Polocombi s druhou řadou sedadel a variabilní přepážkou a zároveň prostorem pro 1.8m3 nákladu. Rozdíl je ale zejména v interiéru, který je v případě Partnera vyloženě užitkový - tvrdé plasty, spoustu úložného prostoru, ale i chytrá řešení, která najdou uplatnění právě v pracovních vozech. 

Protože práce řidiče není jen o řízení, ale také často i o spoustě papírování, můžeme si do Partnera připlatit stolek umístěný z druhé strany prostředního sedadla - pro jeho použití stačí prostřední sedadlo sklopit, zároveň pod ním najdeme uzamykatelný úložný prostor. Zde se nabízí kromě psaní do sešitu třeba i umístění notebooku, který můžete nabíjet přímo z 230v zásuvky, která je v prostoru pro nohy spolujezdce. Mimochodem, zde není pouze plochá zástrčka, jak ji známe z některých aut, ale plnohodnotná kulatá zásuvka (bez zemnícího kolíku) ve specifikaci 220V, 120W, 50Hz. 

Další funkcí, kterou dostanete pouze do Partnera, je Surround Rear Vision, což je vlastně kamerový systém, který funguje za jakékoliv rychlosti a chytře eliminuje nevýhody užitkového vozu furgonového typu - podrobněji jsme se o této technologii rozepsali zde

Interiér

Oproti předchozí generaci je prostřední sedadlo širší - místo pro něj udělala elektronická ruční brzda, kterou najdeme vedle řadící páky. Ruční brzda se sama povolí při rozjezdu a zatáhne při vypnutí motoru, prakticky o ní tedy nevíte. Úložné prostory jsou doslova všude - nad hlavou, ve dveřích, pod sedadlem i před spolujezdcem. Sedadlo spolujezdce zároveň poslouží k přepravě dlouhého nákladu - při propojení kabiny s úložným prostorem sklopením pravé sedačky a vyjmutím krytu převezete i 3 metrový náklad v kratší verzi L1 - rozměry průchodu do kabiny jsou 30x61cm. 

Kromě, v této kategorii obligatorních, tvrdých plastů je interiér útulný a ve vyšších výbavách vypadá prakticky jak v osobním voze Peugeot. Je tu I-Cockpit, pěkná řadící páka a luxusní displej infotainmentu, od kterého by se mohli učit i prémiovější značky. Jedinou výtku mám pak k výplni úložných prostorů. Zde by mohly být alespoň nějaké protiskluzové podložky - za dobu testování jsem nepřišel na to, kam umístit mobilní telefon tak, aby se nehýbal, a stejný problém jsem měl s klíčem - auto totiž bylo vybaveno bezklíč ovým přístupem, a to včetně bočních a zadních dveří. Samozřejmě to ale není nic, co by se nedalo vyřešit nějakou aftermarketovou úpravou. 

Jízdní vlastnosti

K dispozici jsem měl naftovou 130 koňovou verzi s šestistupňovým manuálem, které po výkonové stránce není prakticky co vytknout. Svůj výkon získává z objemu 1.5 litru, jezdí se spotřebou okolo 6 litrů a v případě potřeby se rozjede až na 185 km/h. Hlučnost v kabině není nijak nadprůměrně vysoká a dynamika je velmi slušná - plné užitečné zatížení v podobě 583 kg jsem ale nezkoušel. Jízdně se od osobního auta opravdu moc neliší, nejvíce ho prozradí až dunivá ozvěna při zavření dveří. 

Řidičem dodávky snadno a rychle

Čím byl ale testovaný model zvláštní je rozhodně příplatková výbava. Už jsem zmínil bezklíčový přístup na všech dveřích, což je jistojistě unikát, navíc skvěle funkční. Dalším příplatkovým vylepšením je také již zmiňovaná Surround Rear Vision, umožňující vidět za auto i přes krabicovou kastli pomocí kamer. Tím to ale nekončí - připlatit si lze i automatickou dvouzónovou klimatizaci, 8” dotykový displej s Apple CarPlay/Android Auto, 3D navigaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, varování před opuštěním jízdního pruhu s korekcí nebo bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. Za rozumných 11 tisíc je pak dostupný i Worksite Pack, obsahující kromě větších kol, světlé výšky a ochrany podvozku i technologie, které známe z jiných vozů Peugeot - Advanced Grip Control a  Hill Assist Descent Control. První ze zmiňovaných dovoluje měnit režimy kontroly trakce podle terénu, na kterém se momentálně pohybujete - auto si tak s terénem díky přednastaveným profilům poradí o něco lépe. Druhý jmenovaný je asistent pro sjezd prudkých kopců - stačí zmáčknout tlačítko a auto samo ovládá brzdu tak, aby bezpečně sjelo strmé klesání. 

Závěr

Nutno podotknout, že díky všem těmto asistentům se vůbec necítíte jako v dodávce - sedadlo řidiče je pohodlné, vnitřní zpětné zrcátko funguje díky kamerám i když fyzicky dozadu nevidíte, hudba se přehrává z zrcadleného mobilního telefonu, asistent vám radí s řazením i čte dopravní značky a v případě nepozornosti vás auto samo vrátí do jízdního pruhu. Troufnu si říct, že reálně dokáže Peugeot Partner s touto doplňkovou výbavou řídit každý, kdo dokáže řídit běžný osobní vůz a to se mi na aktuálním trhu s auty líbí - inovace totiž už nejsou jen výsadou vyšších řad vozů, ale pronikají napříč celým spektrem nabízených modelů.

92%
HODNOCENÍ

Plusy

  • bohatá výbava
  • praktická a chytrá řešení v interiéru
  • skvělý kamerový systém

Mínusy

  • nepogumované výplně odkládacích prostor
  • dražší příplatková výbava
0
Porovnávač
TOPlist