Ssangyong Korando 1.5 GDI-T Premium - má pod čepicí

,

Korandu jsme se věnovali hlavně ve srovnávacím testu se Škodou Karoq - tak ještě dopíšu pár postřehů k vozidlu samotnému, abychom to měli komplet.

Při převzetí bylo velkým překvapením, jak masivně Korando působí. Z části je to dané výškou kapoty, z části designovými triky, jako horizontální členění zadní části vozu nebo vysoká, vodorovná, kapota. Druhým překvapením bylo otevření dveří a pohled na kvalitní kožená sedadla a vysokou hradbu palubní desky, která je sice dost zdobná, ale stále vkusná. Třetí překvapení byla drobnost a to 3D efekt ambientního osvětlení, které v potemnělých garážích upoutá zrak. Čtvrté překvapení byla možnost zobrazit Apple CarPlay na displeji budíků. Po rozjezdu se jen potvrdil dojem z velkého auta přes vodorovnou kapotu, která je celá v zorném poli řidiče. Překvapení pokračovalo u pohonné soustavy a dobře sladěného motoru s šestistupňovou převodovkou Aisin a překvapivě dobře fungující adaptivní tempomat. Tolik sada úvodních překvapení.

Naopak nepotěší vyšší nakládací hrana, na dnešní poměry tenký věnec volantu a spoustu lesklých ploch, které bude potřebovat udržovat a chránit před poškrábáním. 

Pod kapotou ševelí 1.5 GDI-T benzínový motor se 120 kW, kterému k přenosu výkonu pouze na přední kola pomáhala automatická převodovka Aisin s hydrodynamickým měničem a dnes už poměrně nezvyklými pouze šesti stupni. Hlavně její zásluhou zabere zrychlení z klidu na sto km/h 1500 kg těžkému (co není zrovna málo) autu 12 sekund. Nezní to jako bůhví jaká hodnota, ale za jízdy motor působí adekvátně k vozidlu a reaguje celkem pohotově - absence několika stupňů nevadí ani na dálnici, kde jsou otáčky v rozumných mezích. Díky své konstrukci umožňuje převodovka sametově pomalé popojíždění v koloně a ve spolupráci se stop&go tempomatem zvládá zdolávat nástrahy města snadno. 

Za jízdy potěší, že i na největších kolech s rozměrem 19 palců, které autu mimořádně sluší, je Korando klidné a tiché a zároveň se moc nenaklání. Vyhovuje mu hlavně klidná jízda, při rychlé jízdě už musí převodovka dost rozmýšlet a při snaze řadit manuálně se po chvíli zase Korando začne do řazení “motat”. Co se týče spotřeby, v testu s Karoqem jsem psal, že Korando jsme dostali z pouhými 200 km na tachometru a zpočátku bylo překvapením, jak rychle mizí palivo z nádrže. Po městě i na dálnici nad 10 litrů, nicméně spotřeba postupně lehce klesala, i proto výsledky našeho měření spotřeby nelze brát úplně jako směrodatné. Podle měření spotřeby WLTP má mít Korando průměr někde kolem 7,6 litru. Přesně této spotřeby jsme dosáhli pouze v ideálním případě plynulého meziměstského provozu, ale byla tam :-)

Za 650 tisíc lze mít nejvyšší výbavu s automatickou převodovkou, další “šperkování” jako příplatková barva, světlé kožené čalounění a nějaká elektronika zvednou cenu k 720 tisíc za maximálně vybavené auto. Koukněte na ceny konkurence. Základní výbavu lze pořídit už kolem 450 tisíc. Není to lákavá nabídka za 120 kW motor? Mě přijde že ano. Za tyto peníze získáte neobvyklé auto zdobných tvarů (může se hodit, pokud vám ostatní auta přijdou fádní), které má jen pár much, které nacházíme hlavně, protože jsme Korando postavili zrovna vedle etalonu třídy. A navíc má 550 litrů na zavazadla.

Plusy

  • solidní zpracování
  • výhodná cena
  • příjemné jízdní vlastnosti
  • možnosti výbavy

Mínusy

  • žíznivý motor
  • menší počet servisních míst

Akční nabídky

Rivalové

Mitsubishi ASX
Cena od444 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - - kW
Maximální rychlost190 - - Km/h
Spotřeba6 - 7 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
KIA XCeed
Cena od514 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon77 kW - 150 kW
Maximální rychlost160 - 220 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Mitsubishi Eclipse Cross
Cena od519 650 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon120 kW - - kW
Maximální rychlost200 - 205 Km/h
Spotřeba6 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Škoda Karoq
Cena od638 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 221 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
KIA Sportage
Cena od674 980 Kč
Palivadiesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 195 kW
Maximální rychlost175 - 201 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Hyundai Tucson
Cena od629 990 Kč
Palivadiesel benzín hybrid mild-hybrid plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 195 kW
Maximální rychlost175 - 205 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
CUPRA Ateca
Cena od1 234 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon221 kW - - kW
Maximální rychlost247 - - Km/h
Spotřeba7 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Renault Kadjar
Cena od643 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost189 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Dacia Duster
Cena od367 500 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon67 kW - 110 kW
Maximální rychlost166 - 199 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace15 - 15 s
0
Porovnávač
TOPlist