Cena od | 1 327 193 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | RWD |
Výkon | 150 kW - 221 kW |
Maximální rychlost | 230 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.3 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 5.7 - 7.5 s |
Benzínový motor o objemu 1995ccm a výkonu 276 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240km/h. Pro srovnání, benzínový motor P250 Jaguaru XE o objemu 1997ccm generuje 247 koní a na stovku zrychlí za 6.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto sedan od Alfy Romeo stát 2.7 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 80 850,00 Kč. Výše zmiňovaný Jaguar XE je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 7.0l, což v praxi znamená náklady 2.45 Kč na 1km a 73 500,00Kč na 30 tisíc km.
Alfa Romeo Giulia měří 1.44 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.64 metru na délku. Rozvor činí 2.82 metru. Do kufru se vejde 480 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Jaguaru jsou hodnoty následující: 1.42 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.68 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 343 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Alfa Romeo má pohotovostní hmotnost 1.61 tuny, Jaguar o 6kg více, váží tedy 1.61 tuny.
Název | 2.0 GME 206kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5250 RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2250 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 206 kW |
Maximální rychlost | 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.2 s |
Nejnižší výbava | Ti |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1438mm |
Šířka | 1860mm |
Délka | 4643mm |
Rozvor | 2820 mm |
Objem kufru | 480 / 0 l |
Hmotnost | 1605 / 2105 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 7.7 l/100km |
Ve městě | 9.7 l/100km |
Mimo město | 6.5 l/100km |
Reálná ~ | 9.8 l/100km |
Velikost nádrže | 58 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 177 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 745 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 597 900 Kč |
Minimální výbava | Ti |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | 2 - 2.2 l |
Max. rychlost | 230 - 240 km/h |
Spotřeba | 4.9 - 7.7 l |
Zrychlení | 5.2 - 7.1 s |
Výkon | 140 kW - 206 kW |
Cena | 1 260 900 Kč - 1 597 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 6.6 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 330 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 153 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Super |
Cena | od 1 260 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 5.2 s |
Výkon | 206 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 7.7 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 177 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ti |
Cena | od 1 597 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | RWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 7.1 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Super |
Cena | od 1 293 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 235 km/h |
Zrychlení | 6.8 s |
Výkon | 154 kW |
Točivý moment | 470 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | 145 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Ti |
Cena | od 1 524 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Alfa Romeo lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Giulia oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Alfa Romeo Giulia s motorem 2.0 GME na 16 503 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 1 642 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 206kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 80 850 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Giulia v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Giulia může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 19ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 15 032 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 225/55 R16 zaplatíte za sadu Dunlop SP Sport Fastresponse 10 288 Kč, u větších 285/30 R19 za model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 to je 25 320 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Giulia: zimní sada prémiových pneumatik Michelin PILOT ALPIN PA4 s 16ti palcovými disky (225/55 R16) vás vyjde na 11 020 Kč, s 19ti palcovými (285/30 R19 - Dunlop SP Sport Fastresponse) pak na 44 468 Kč.
* průměrná hodinová sazba