Cena od | 2 276 262 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 560 kW |
Maximální rychlost | 230 - 260 Km/h |
Spotřeba | 24.6 - 28 l/100km |
Akcelerace | 2.8 - 5.4 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 335 koní přenáší sílu tohoto coupé na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 5.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 190km/h. Pro srovnání, elektrický motor 4S Porsche Taycan o objemu 0ccm generuje 523 koní a na stovku zrychlí za 4.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
BMW i4 měří 1.45 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.78 metru na délku. Rozvor činí 2.86 metru. Do kufru se vejde 470 litrů nákladu, resp. 1290 litrů při sklopených sedačkách. U Porsche jsou hodnoty následující: 1.38 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.9m. Objem kufru je 407 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.13 tuny, Porsche o 90kg více, váží tedy 2.22 tuny.
Název | eDrive40 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 430 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 250 kW |
Maximální rychlost | 190 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 5.7 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1448mm |
Šířka | 1852mm |
Délka | 4783mm |
Rozvor | 2856 mm |
Objem kufru | 470 / 1290 l |
Hmotnost | 2125 / 2605 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | coupe |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 479 400 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4RWD |
Objem | - l |
Max. rychlost | 190 - 225 km/h |
Spotřeba | - l |
Zrychlení | 3.9 - 5.7 s |
Výkon | 250 kW - 400 kW |
Cena | 1 479 400 Kč - 1 844 700 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 190 km/h |
Zrychlení | 5.7 s |
Výkon | 250 kW |
Točivý moment | 430 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 479 400 Kč |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 225 km/h |
Zrychlení | 3.9 s |
Výkon | 400 kW |
Točivý moment | 795 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 844 700 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW i4 s motorem i4 eDrive40 na 14 599 Kč ročně, což je na poměry coupé o 3 546 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 250kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba