Cena od | 2 847 130 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 350 kW - 460 kW |
Maximální rychlost | 210 - 220 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 3.5 - 4.2 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 536 koní přenáší sílu tohoto sedanu na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 4.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 240km/h. Pro srovnání, elektrický motor 43 AMG Mercedesu EQE - AMG o objemu 0ccm generuje 469 koní a na stovku zrychlí za 4.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 210km/h.
BMW i7 měří 1.54 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 5.39 metru na délku. Rozvor činí 3.22 metru. Do kufru se vejde 500 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 3.12m. Objem kufru je 430 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.72 tuny, Mercedes-Benz o 190kg méně, váží tedy 2.53 tuny.
Název | xDrive60 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 745 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 400 kW |
Maximální rychlost | 240 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 4.7 s |
Nejnižší výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1544mm |
Šířka | 1950mm |
Délka | 5391mm |
Rozvor | 3215 mm |
Objem kufru | 500 / 0 l |
Hmotnost | 2715 / 3250 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | Elektr |
CO2 | - g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2000 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 3 552 900 Kč |
Minimální výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 240 km/h |
Zrychlení | 4.7 s |
Výkon | 400 kW |
Točivý moment | 745 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Elektr |
Nejnižší výbava | |
Cena | od 3 552 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu i7 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW i7 s motorem i7 xDrive60 na 15 415 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 2 730 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 400kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách i7 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba