Cena od | 1 929 950 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 300 kW - 300 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 5.1 - 5.1 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 282 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na zadní kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 6.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180km/h. Pro srovnání, elektrický motor 400 4MATIC Mercedesu EQC o objemu 0ccm generuje 402 koní a na stovku zrychlí za 5.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
BMW iX3 měří 1.67 metru na výšku, 1.89 metru na šířku a 4.73 metru na délku. Rozvor činí 2.86 metru. Do kufru se vejde 510 litrů nákladu, resp. 1560 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.62 metru na výšku, 1.88 metru na šířku a 4.76 metru na délku, rozvor činí 2.87m. Objem kufru je 500 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1460 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 2.26 tuny, Mercedes-Benz o 240kg více, váží tedy 2.5 tuny.
Název | iX3 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 400 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | RWD |
Výkon | 210 kW |
Maximální rychlost | 180 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.8 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Mittelklasse (z.B. 3er-Reihe) |
Interní označení výrobce |
Výška | 1668mm |
Šířka | 1891mm |
Délka | 4734mm |
Rozvor | 2864 mm |
Objem kufru | 510 / 1560 l |
Hmotnost | 2255 / 2725 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 750 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 810 900 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | RWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 180 km/h |
Zrychlení | 6.8 s |
Výkon | 210 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 810 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu iX3 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW iX3 s motorem iX3 na 15 868 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 2 277 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 210kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách iX3 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba