Cena od | 1 202 104 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 182 - 200 Km/h |
Spotřeba | 1.5 - 7.7 l/100km |
Akcelerace | 9.4 - 13.5 s |
Kombinovaná spotřeba okolo 7.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto minibus od Fordu stát 2.74 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 82 080,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen T7 Multivan je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.3l, což v praxi znamená náklady 1.91 Kč na 1km a 57 240,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Tourneo Custom měří 1.98 metru na výšku, 1.99 metru na šířku a 4.97 metru na délku. Rozvor činí 2.93 metru. Do kufru se vejde 1150 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.91 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 4.97 metru na délku, rozvor činí 3.12m. Objem kufru je 469 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 3672 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 2.4 tuny, Volkswagen o 287kg méně, váží tedy 2.12 tuny.
Název | L1 2.0 EcoBlue Mild-Hybrid 110kW |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 3500 RPM |
Točivý moment | 360 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW |
Maximální rychlost | 165 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | - s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1979mm |
Šířka | 1986mm |
Délka | 4973mm |
Rozvor | 2933 mm |
Objem kufru | 1150 / 0 l |
Hmotnost | 2404 / 3240 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 7.6 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 70 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | minibus |
Počet míst | 8 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 2100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 1 253 621 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | diesel |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2 l |
Max. rychlost | 165 - 170 km/h |
Spotřeba | 7.6 - 8.8 l |
Zrychlení | - s |
Výkon | 96 kW - 125 kW |
Cena | 1 226 396 Kč - 1 371 172 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 226 396 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 244 546 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 253 621 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 165 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 271 771 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 390 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 353 022 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 170 km/h |
Zrychlení | 0 s |
Výkon | 125 kW |
Točivý moment | 390 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 8.8 l |
Velikost nádrže | 70 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 1 371 172 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 234 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii minibus za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 776 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Tourneo Custom s motorem 2.0 EcoBlue na 12 020 Kč ročně, což je na poměry o 6 125 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 110kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 82 080 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Tourneo Custom v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba