Cena od | 659 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 85 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 205 - 224 Km/h |
Spotřeba | 3.6 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 10.4 s |
Benzínový motor o objemu 1482ccm a výkonu 158 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 210km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,5 TSI Škody Octavia Combi o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 224km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od stát 1.91 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 57 240,00 Kč. Výše zmiňovaný Škoda Octavia Combi je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.8l, což v praxi znamená náklady 1.73 Kč na 1km a 51 840,00Kč na 30 tisíc km.
KIA ProCeed měří 1.42 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.61 metru na délku. Rozvor činí 2.65 metru. Do kufru se vejde 594 litrů nákladu, resp. 1545 litrů při sklopených sedačkách. U Škody jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.69 metru na délku, rozvor činí 2.69m. Objem kufru je 640 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1700 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. KIA má pohotovostní hmotnost 1.43 tuny, Škoda o 65kg méně, váží tedy 1.36 tuny.
Název | 1.5 T-GDI GPF 7DCT automat 160 k / 118 kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 253 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 118 kW |
Maximální rychlost | 210 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.8 s |
Nejnižší výbava | GT Line Plus |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1422mm |
Šířka | 1800mm |
Délka | 4605mm |
Rozvor | 2650 mm |
Objem kufru | 594 / 1545 l |
Hmotnost | 1425 / 1880 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.3 l/100km |
Ve městě | 6.4 l/100km |
Mimo město | 4.6 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 600 kg |
Brzděný | 1410 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 749 980 Kč |
Minimální výbava | GT Line Plus |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 - 1.5 l |
Max. rychlost | 210 - 210 km/h |
Spotřeba | 5.3 - 5.5 l |
Zrychlení | 8.6 - 8.8 s |
Výkon | 118 kW - 118 kW |
Cena | 689 980 Kč - 749 980 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.6 s |
Výkon | 118 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.5 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GT Line Plus |
Cena | od 689 980 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 118 kW |
Točivý moment | 253 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GT Line Plus |
Cena | od 749 980 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz KIA lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu ProCeed oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz KIA ProCeed s motorem 1.5 T-GDI na 17 111 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 118kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 57 240 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách ProCeed v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba