Cena od | 519 900 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 183 - 212 Km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.1 l/100km |
Akcelerace | 8.3 - 11.1 s |
Benzínový motor o objemu 1499ccm a výkonu 161 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, benzínový motor Taigo 1.5 TSI OPF Volkswagenu Taigo o objemu 1498ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 8.3 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 212km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 6.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto SUV od Mitsubishi stát 2.38 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 71 280,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Taigo je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.1l, což v praxi znamená náklady 1.84 Kč na 1km a 55 080,00Kč na 30 tisíc km.
Mitsubishi Eclipse Cross měří 1.69 metru na výšku, 1.81 metru na šířku a 4.41 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 359 litrů nákladu, resp. 1159 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.52 metru na výšku, 1.76 metru na šířku a 4.27 metru na délku, rozvor činí 2.55m. Objem kufru je 455 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1281 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mitsubishi má pohotovostní hmotnost 1.5 tuny, Volkswagen o 196kg méně, váží tedy 1.3 tuny.
Název | 1.5 TURBO MIVEC |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1800 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 120 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.3 s |
Nejnižší výbava | INFORM |
Série | Eclipse Cross |
Začátek výroby | 12/2017 |
Začátek výroby modelu | 12/2017 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1685mm |
Šířka | mm |
Délka | 4405mm |
Rozvor | 2670 mm |
Objem kufru | 359 / 1159 l |
Hmotnost | 1500 / 2050 Kg |
Poloměr otáčení | 10.6 |
Světlá výška | 183 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 6.6 l/100km |
Ve městě | 8.2 l/100km |
Mimo město | 5.7 l/100km |
Reálná ~ | 8.32 l/100km |
Velikost nádrže | 63 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 151 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 50 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | Mitsubishi active stability control |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém |
Cena | 519 650 Kč |
Minimální výbava | INFORM |
Palivo | benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 1.5 l |
Max. rychlost | 200 - 205 km/h |
Spotřeba | 6.6 - 7 l |
Zrychlení | 9.8 - 10.3 s |
Výkon | 120 kW - 120 kW |
Cena | 519 650 Kč - 719 850 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.6 l |
Velikost nádrže | 63 l |
CO2 | 151 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INFORM |
Cena | od 519 650 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 10.3 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 63 l |
CO2 | 154 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INVITE |
Cena | od 619 750 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 7 l |
Velikost nádrže | 63 l |
CO2 | 159 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | INTENSE |
Cena | od 719 850 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mitsubishi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Eclipse Cross oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mitsubishi Eclipse Cross s motorem 1.5 TURBO MIVEC na 17 321 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 824 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 120kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (6.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 71 280 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Eclipse Cross v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba