Cena od | 2 292 950 Kč |
Paliva | benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 320 kW - 450 kW |
Maximální rychlost | 250 - 290 Km/h |
Spotřeba | 8.7 - 11.9 l/100km |
Akcelerace | 3.5 - 4.5 s |
Benzínový motor o objemu 3996ccm a výkonu 542 koní přenáší sílu tohoto kombíku na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 304km/h. Pro srovnání, benzínový motor AMG 63 S 4MATIC+ Mercedesu E kombi AMG o objemu 3982ccm generuje 603 koní a na stovku zrychlí za 3.5 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 290km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 9.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Porsche stát 3.29 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 98 700,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz E kombi AMG je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 11.9l, což v praxi znamená náklady 4.17 Kč na 1km a 124 950,00Kč na 30 tisíc km.
Porsche Panamera Sport Turismo měří 1.43 metru na výšku, 1.94 metru na šířku a 5.05 metru na délku. Rozvor činí 2.95 metru. Do kufru se vejde 520 litrů nákladu, resp. 1390 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.47 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 5 metru na délku, rozvor činí 2.94m. Objem kufru je 640 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1820 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Porsche má pohotovostní hmotnost 2.11 tuny, Mercedes-Benz o 35kg méně, váží tedy 2.08 tuny.
Název | Turbo |
Palivo | benzín |
Počet válců | 8 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5750 RPM |
Točivý moment | 770 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1960 RPM |
Objem motoru | 4 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 404 kW |
Maximální rychlost | 304 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 3.8 s |
Nejnižší výbava | Turbo |
Série | Panamera (971) Turbo Sport Turismo |
Začátek výroby | 10/2017 |
Začátek výroby modelu | 10/2017 |
Třída vozidla | Nejvyšší třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1432mm |
Šířka | mm |
Délka | 5049mm |
Rozvor | 2950 mm |
Objem kufru | 520 / 1390 l |
Hmotnost | 2110 / 2690 Kg |
Poloměr otáčení | 11.9 |
Světlá výška | 138 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 9.4 l/100km |
Ve městě | 12.9 l/100km |
Mimo město | 7.3 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 90 l |
Emisní norma | Euro6b |
CO2 | 215 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vzduch |
Zadní odpružení | Vzduch |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | 2200 kg |
Adaptivní brzdová světla | Blikající světlo brzdové |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | přední a zadní |
Kontrola trakce | Porsche stability management |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 4 410 000 Kč |
Minimální výbava | Turbo |
Palivo | benzín hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 - 4 l |
Max. rychlost | 259 - 310 km/h |
Spotřeba | 2.5 - 10.6 l |
Zrychlení | 3.4 - 5.5 s |
Výkon | 243 kW - 500 kW |
Cena | 2 730 000 Kč - 4 924 773 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 259 km/h |
Zrychlení | 5.5 s |
Výkon | 243 kW |
Točivý moment | 450 Nm |
Maximální otáčky | 5400 RPM |
Spotřeba | 7.8 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 178 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | 4 |
Cena | od 2 730 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 286 km/h |
Zrychlení | 4.4 s |
Výkon | 324 kW |
Točivý moment | 550 Nm |
Maximální otáčky | 5650 RPM |
Spotřeba | 8.2 l |
Velikost nádrže | 75 l |
CO2 | 187 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | 4S |
Cena | od 3 350 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 289 km/h |
Zrychlení | 4.1 s |
Výkon | 338 kW |
Točivý moment | 620 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 10.6 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 242 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | GTS |
Cena | od 3 812 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 304 km/h |
Zrychlení | 3.8 s |
Výkon | 404 kW |
Točivý moment | 770 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 9.4 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 215 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | Turbo |
Cena | od 4 410 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2.9 l |
Max. rychlost | 275 km/h |
Zrychlení | 4.6 s |
Výkon | 340 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 2.5 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 56 g/km |
Emisní norma | Euro6b |
Nejnižší výbava | 4 E-Hybrid |
Cena | od 3 130 000 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 4 l |
Max. rychlost | 310 km/h |
Zrychlení | 3.4 s |
Výkon | 500 kW |
Točivý moment | 850 Nm |
Maximální otáčky | 5750 RPM |
Spotřeba | 3.3 l |
Velikost nádrže | 80 l |
CO2 | 76 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Turbo S E-Hybrid |
Cena | od 4 924 773 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 4 569 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Porsche lze tedy o 1111 Kč více než je průměr. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Porsche Panamera Sport Turismo s motorem Panamera Sport Turismo Turbo na 23 521 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 5 376 Kč více než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 404kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (9.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 98 700 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Panamera Sport Turismo v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba