Spotřeba motoru Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid

Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Suzuki stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Mazda 2 Hybrid je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.8l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.

Rozměry

Suzuki Swift Sport měří 1.48 metru na výšku, 1.74 metru na šířku a 3.89 metru na délku. Rozvor činí 2.45 metru. Do kufru se vejde 265 litrů nákladu, resp. 947 litrů při sklopených sedačkách. U Mazdy jsou hodnoty následující: 1.5 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 3.94 metru na délku, rozvor činí 2.56m. Objem kufru je 286 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 935 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Suzuki má pohotovostní hmotnost 1.1 tuny, Mazda o 85kg více, váží tedy 1.18 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Název1.4 Boosterjet Hybrid
Palivohybrid
Počet válců4
VstřikováníPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Počet ventilů4
Maximální otáčky za minutu5500 RPM
Točivý moment235 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu2000 RPM
Objem motoru1.4 l
Převodovkam (6)
Poháněná nápravaFWD
Výkon95 kW
Maximální rychlost210 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h- s
Nejnižší výbavaSport

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1480mm
Šířka1735mm
Délka3890mm
Rozvor2450 mm
Objem kufru265 / 947 l
Hmotnost1095 / 1445 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná4.7 l/100km
Ve městě5.3 l/100km
Mimo město4.3 l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže37 l
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typhatchback
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena566 900 Kč
Minimální výbavaSport

Motorizace

1.4 Boosterjet Hybrid
Palivohybrid
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost210 km/h
Zrychlení0 s
Výkon95 kW
Točivý moment235 Nm
Maximální otáčky5500 RPM
Spotřeba4.7 l
Velikost nádrže37 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaSport
Cenaod 566 900 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Mazda 2 Hybrid
Cena od508 400 Kč
Palivahybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon85 kW - 85 kW
Maximální rychlost175 - 175 Km/h
Spotřeba3.8 - 3.8 l/100km
Akcelerace9.7 - 9.7 s
Toyota Yaris
Cena od375 000 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon53 kW - 92 kW
Maximální rychlost160 - 180 Km/h
Spotřeba2.8 - 5 l/100km
Akcelerace9 - 14.6 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

2 Hybrid 1.5 Hybrid
3 447 Kč
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
3 447 Kč
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
3 447 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Suzuki lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Swift Sport oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

2 Hybrid 1.5 Hybrid
16 363 Kč
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
16 363 Kč
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
16 363 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Suzuki Swift Sport s motorem Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid na 8 843 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 9 302 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

2 Hybrid 1.5 Hybrid
?
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
?
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 95kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

2 Hybrid 1.5 Hybrid
?
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
?
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Swift Sport v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

2 Hybrid 1.5 Hybrid
?
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
?
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

2 Hybrid 1.5 Hybrid
?
Yaris 1.5 Hybrid (116 k) aut. převodovka e‑CVT
?
Swift Sport 1.4 Boosterjet Hybrid
?

* průměrná hodinová sazba