Cena od | 650 000 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Maximální rychlost | 207 - 235 Km/h |
Spotřeba | 1.3 - 4.8 l/100km |
Akcelerace | 7.6 - 10.9 s |
Benzínový motor o objemu 999ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 202km/h. Pro srovnání, benzínový motor 308 SW 1.2 PureTech 130 Peugeotu 308 SW o objemu 1199ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 210km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto combi od Volkswagenu stát 1.69 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 50 760,00 Kč. Výše zmiňovaný Peugeot 308 SW je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 4.8l, což v praxi znamená náklady 1.73 Kč na 1km a 51 840,00Kč na 30 tisíc km.
Volkswagen Golf Variant měří 1.5 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.63 metru na délku. Rozvor činí 2.67 metru. Do kufru se vejde 611 litrů nákladu, resp. 1624 litrů při sklopených sedačkách. U Peugeotu jsou hodnoty následující: 1.44 metru na výšku, 1.85 metru na šířku a 4.64 metru na délku, rozvor činí 2.73m. Objem kufru je 608 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1634 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Volkswagen má pohotovostní hmotnost 1.32 tuny, Peugeot o 68kg více, váží tedy 1.39 tuny.
Název | 1,0 TSI 81kW |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5000 RPM |
Točivý moment | 300 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 202 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.5 s |
Nejnižší výbava | Life |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1498mm |
Šířka | 1789mm |
Délka | 4633mm |
Rozvor | 2669 mm |
Objem kufru | 611 / 1624 l |
Hmotnost | 1317 / 1850 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.7 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4.1 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 108 g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 650 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 640 900 Kč |
Minimální výbava | Life |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 2 l |
Max. rychlost | 202 - 238 km/h |
Spotřeba | 3.9 - 5.8 l |
Zrychlení | 7.3 - 10.6 s |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Cena | 640 900 Kč - 880 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 108 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 640 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 116 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 664 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 118 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 688 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 720 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 238 km/h |
Zrychlení | 7.3 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 880 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 706 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 9.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 102 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 753 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 104 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 876 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 224 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 110 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Life |
Cena | od 774 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | 109 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 808 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 523 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Volkswagen lze tedy o 935 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Golf Variant oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Volkswagen Golf Variant s motorem 1,0 TSI na 8 283 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 9 862 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (36 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 50 760 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Golf Variant v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Golf Variant může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 676 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Golf Variant: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Goodyear Efficientgrip) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy Volkswagen si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Golf Variant účtují v průměru 932 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.