Volkswagen T-Roc - bohatě vybavený elegán

,

Recenze: Volkswagen T-Roc – moderní technologie a styl v kompaktním balení

Přiznám se hned na začátku – auta z koncernu VW mám rád. A na příkladu T-Rocu se vám pokusím vysvětlit proč. Když pomineme neotřelý venkovní vzhled, tak na T-Rocu není prakticky nic, co bychom již neviděli u jiného koncernového vozu. A to je právě to, co mě na jejich vozech baví. Tím, že jednu funkcionalitu najdeme u prakticky všech vozů v nabídce má hned dvě výhody – za prvé je vše dokonale odladěné a uživatelsky přívětivé a za druhé máte i u méně prémiových vozů možnost zaplatit si ty největší technické vymoženosti, které koncern nabízí. Variabilita výbav je opravdu ukázková – když se vrátím k testovanému T-Rocu, tak byl téměř v maximální výbavě – digitální budíky, panoramatická střecha, adaptivní tempomat s line assistem, ale chyběl mu třeba bezklickovy vstup nebo automatická dálková světla.

exterier volkswagen t-roc

Tento přístup platí ale pouze o technologické části vozu, která je vlastně poskládaná z různých koncernových modulů. Co je ale horší jsou prvky interiéru, kde z většiny tyto univerzální moduly použít nelze. Palubní deska i výplň dveří je až z trestuhodně tvrdého plastu, plato kufru se nevejde pod jeho dno, pod kterým je ale relativně dost místa, o které by mohl být kufr větší a pár dalších detailů, ke kterým se ještě dostaneme.

Vezmeme to popořadě, zvenčí určitě T-Roc patří k tomu zajímavějšímu, co v poslední době Volkswagen představil. Přední části dominují denní světlomety v kombinaci se směrovkami ve tvaru nepravidelného šestiúhelníku, který svítí jen po obvodu. Je to velmi zajímavý detail, díky kterému T-Roc vyniká oproti ostatním SUV a nepotřebuje k tomu tolik designových prvků jako například Hyundai Kona. Pěkným detailem jsou také chromované horizontální linky, které pokračují do hlavních světel. Vzadu pak najdeme nápis T-Roc celkem nestandardně pod logem automobilky, což naznačuje příslušnost k těm novějším modelům automobilky. Podobně to má i nový Touareg. Otvory v dolní části nárazníku samozřejmě koncovkami výfuku nejsou, ale na to už jsem si zvykl – má to tak i třeba Q5. Auto zdobila povedená 19“ palcová kola za příplatek 28 900Kč. 

Interiér

Z pohledu moderních technologií a trendů je na tom T-Roc nadstandardně – vévodí mu displej místo budíků, a i ten na středovém panelu je v lesklém designu a působí luxusním dojmem. Nechybí ani audio s logem „Beats“, což znamená 300 W výkon, 6 reproduktorů, 8 kanálový zesilovač a subwoofer za celkem rozumných 11 700Kč. Volant je příjemný do ruky a multifunkční, oproti Seatům a Škodovkám se na volantu ovládá i adaptivní tempomat (místo samostatné páčky), což znamená ještě víc tlačítek. Ty jsou ale vyvedeny v několika různých úrovních, ovládání je i tak intuitivní.

interier volkswagen t-roc

Použití lesklých materiálů na mnoha místech působí také prémiovým dojmem, o to víc nechápu zpracování palubní desky a dveří, které jsou – jak jsem zmiňoval na začátku recenze – z tvrdých plastů. O nějaké měkčení se ani nepokoušejí, což je u auta, které může stát i milion korun celkem škoda. Je ale možné, že na to koukám příliš kritickým okem recenzenta – může se stát, že cílová skupina si toho ani nevšimne.

Active Info Display

Co mě na autě bavilo nejvíce byl digitální displej místo klasických analogových budíků. Ten má opravdu hodně možností zobrazování a Volkswagen jej má pěkně vyladěn. Nastavit si lze zobrazování pro různé jízdní režimy, kompletně si přizpůsobit zobrazované hodnoty nebo nechat auto automaticky přepínat podle situace. Variant je mnoho – od muziky, po navigaci až po nadmořskou výšku nebo jízdní data. Přiznávám, že tovární navigace v autech příliš rád nemám – jsou zbytečně drahé, složité na aktualizaci a odhadnout dopravu neumi tak dobře jako Waze.  Musím ale uznat, že u digitálních budíků to dává opravdu smysl, protože navádění je s tímto displejem skvěle provázané. Mapu si můžete nechat zobrazit i na celou obrazovku a rychlost nechat jen malou digitální, nebo mapu nechat zobrazovat pouze uprostřed mezi budíky, případně jen pouze navigační pokyny uvnitř virtuálního budíku.

interier volkswagen t-roc

U toho ale výhody AID nekončí. Super funguje i s tempomatem, kde zvolena rychlost je označena na tachometru - vidíte barevně vyznačené o kolik vůz zpomalil či na jakou rychlost bude zrychlovat. Graficky je znázorněno i umístění ostatních aut podle adaptivního tempomatu. Krásně můžete ovládat i audio, pěkně zobrazuje i spotřebu a další věci, má efektní animace i grafiku. Trochu jsem se obával čitelnosti na slunci, ale nebylo proč. Pro někoho může být složité pochopit, k čemu to kromě vizuálního efektu je vlastně je dobré  - hlavní výhodou je množství různých dat, které můžete mít zobrazené zároveň, to u běžných budíků nikdy nepůjde. A i jen se zobrazováním nadmořské výšky jsem si vydržel hrát opravdu dlouho.

Jízdní vlastnosti

Vůz byl vybaven motorem 2.0 TDI 110kW, navíc doplněn o čtyřkolku 4Motion. Podvozek pěkně žehlil nerovnosti a nebyl nijak zvlášť tvrdý, obstojně se choval i v zatáčkách, kde na poměry podobných SUV nebyl boční náklon tolik znát. Čtyřkolku využijete asi zejména na sněhu, pocitově ale pomůže i v rychlejších zatáčkách nebo při ostřejších rozjezdech. Projev dvoulitru byl kultivovanější než testovaná 1.6 u Karoqu, i tak bych ale v malém SUV dal možná přednost o 50 tisíc levnější benzínové variantě v podobě 1.5 TSI. Výkon ale rozhodně nechyběl v žádném spektru otáček, ba naopak.

Díky spoustě jízdních asistentů je jízda velmi pohodlná, Lane Assist vás udržuje v pruhu, adaptivní tempomat kontroluje vzdálenost od auta před vámi a kontrolka v zrcátku signalizuje, zda se v mrtvém úhlu nenachází jiné vozidlo. Tyto systémy fungují napříč koncernem relativně podobně, více jsem se o tom rozepsal například u Karoqa.

exterier volkswagen t-roc

T-Roc umí být i pohodlný, sedačky nemají úplně největší boční vedení, ale jsou komfortní. Kožené sedačky by byly lepší volbou, světlé látkové, kterými byl vybaven tento kousek nejsou příliš praktické a subjektivně ani úplně vzhledné.

Výbava

Pokud chcete, aby T-Roc vypadal zvenčí tak, jak na většině fotek, je třeba se připravit na cenu začínající někde na 600 tisících Kč. Klíčem k tomu jsou LED světlomety, které mají vliv i na denní svícení. Bez „LEDek“ totiž nedostanete led pruh po obvodu šestiúhelníku, ale pouze led proužek uvnitř, navíc doplněný celkem nevzhledným halogenovým blinkrem nad ním.  Statické LED světlomety jsou v nejvyšší výbavě Sport bez příplatku, do výbav Design a Style pak stojí 25 500 Kč. V základní výbavě „T-Roc“ disponující pouze litrovým TSI pak přikoupit nejdou.

exterier volkswagen t-roc

T-Roc je ale už od základu velmi dobře vybavený, a to i v zmiňované výbavě „T-Roc“. Za svých 458 tisíc dostanete v základu alu kola (ne jako u Kadjaru ocelová), Front Assist s nouzovým brzděním, klimatizaci, multikolizní brzdu, a hlavně Lane Assist, který aktivně udržuje vůz v jízdním pruhu a velmi tak zvyšuje jízdní komfort. Chybí tempomat, který se však do T-Rocu nabízí pouze adaptivní.

Adaptivní tempomat pak dostanete v druhé nejnižší výbavě v ceně, nicméně je potřeba si připravit nejméně 536 tisíc. Zde pak už dostanete i 2 zónovou automatickou klimatizaci, akustický parkovací systém, Connectivity paket (bluetooth+USB), multifunkční volant a vyhřívaná sedadla vpředu. Za příplatek zde stojí kromě zmiňovaných světel také 8“ rádio „Composition Media“ za 6 700Kč (základní 5“ vypadá velmi lacině), App-Connect za 4 800Kč (iOS+Android zrcadlení, díky kterému nepotřebujete nutně navigaci) a pokud si potrpíte na technologie, tak i Active Info Display místo klasických analogových budíků, ke kterému ale bohužel tu navigaci přikoupit musíte (12+28 tisíc Kč), i když ve vyšší výbavě Sport to nutné není.

interier volkswagen t-roc

Výbava Sport pak začíná na 664 tisících Kč, nicméně se pojí s už více než dostatečným 1.5 TSI Evo s 110kW. V ní pak dostanete výše zmiňovaný Active Info Display, rádio Composition Media i statické světlomety. App-Connect i navigace je ale bohužel stále za příplatek.

Závěr

T-Roc je SUV se zajímavou výbavou, o které se většině rivalů může jen zdát. Uvažoval bych o něm ale hlavně, pokud chcete utratit o něco více než je těch základních cca. 452 tisíc Kč. Adaptivní tempomat v ceně již od druhé nejnižší výbavy je velmi zajímavou volbou, která celkový dojem z auta zvedá zase o level výše, za dle mého nutná LED světla (viz. výše) je bohužel potřeba připlatit vždy.  Na druhou stranu je ale nutné s příplatky nakládat opatrně, protože cena se může nebezpečně přiblížit většímu Tiguanu, který sice exteriérem nevyčnívá tolik jako T-Roc, nicméně v interiéru je zpracován přeci jen velkoryseji a je o poznání praktičtější. I tak je ale T-Roc velmi dobré univerzální auto, které se jako městské SUV určitě neztratí a nabídne maximální komfort i radost z jízdy.  

Pro koho je určený?

Pro všechny, kteří nepotřebují nutně velký vůz, za to ocení komfort a technologie, které T-Roc nabízí. Digitální budíky, adaptivní tempomat, lane assist i zrcadlení mobilního telefonu z něj dělají ideálního každodenního společníka jak na krátké, tak i dlouhé trasy.

Proč si ho koupit?

Atraktivní exteriér, spoustu moderní výbavy už od nižších výbavových stupňů, kompaktní rozměry do města, hbité motory (od 1.5 TSI) a na SUV i relativně sportovní svezení.

Proč si ho nekoupit?

Někomu mohou vadit levné plasty v interiéru, menší kufr a nutný příplatek za LED světla, jinak dojem z exteriéru není zdaleka takový.

Co také zvážit?

Zda se nevyplatí investovat do většího Tiguanu, pokud se pohybujete rozpočtem okolo základní ceny tak možná udělá lepší službu třeba i Opel Crossland X. Určitě také mrkněte na sesterský Seat Arona, který začíná na o něco nižší cenovce.

Akční nabídky

Rivalové

CUPRA Ateca
Cena od1 234 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon221 kW - - kW
Maximální rychlost247 - - Km/h
Spotřeba7 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Škoda Karoq
Cena od530 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 140 kW
Maximální rychlost187 - 221 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Ford Puma
Cena od513 900 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon92 kW - 114 kW
Maximální rychlost190 - 205 Km/h
Spotřeba4 - 4 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Volkswagen T-Cross
Cena od467 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Seat Arona
Cena od455 900 Kč
PalivaCNG benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost178 - 210 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Peugeot 2008
Cena od450 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 114 kW
Maximální rychlost180 - 208 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Mitsubishi ASX
Cena od444 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - - kW
Maximální rychlost190 - - Km/h
Spotřeba6 - 7 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Hyundai Kona
Cena od439 990 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon88 kW - 145 kW
Maximální rychlost160 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Fiat 500X
Cena od511 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 96 kW
Maximální rychlost192 - 194 Km/h
Spotřeba5 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Škoda Kamiq
Cena od417 900 Kč
PalivaCNG benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 110 kW
Maximální rychlost181 - 220 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
CITROËN C3 Aircross
Cena od529 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 96 kW
Maximální rychlost183 - 195 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Kia Stonic
Cena od379 980 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Suzuki S-Cross
Cena od489 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon95 kW - - kW
Maximální rychlost190 - - Km/h
Spotřeba4 - 4 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Nissan Juke
Cena od454 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon84 kW - - kW
Maximální rychlost180 - - Km/h
Spotřeba5 - - l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Opel Mokka
Cena od449 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 96 kW
Maximální rychlost188 - 202 Km/h
Spotřeba3 - 4 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Opel Crossland
Cena od399 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon61 kW - 96 kW
Maximální rychlost170 - 201 Km/h
Spotřeba3 - 4 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Renault Captur
Cena od405 000 Kč
Palivabenzín hybrid LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 116 kW
Maximální rychlost168 - 204 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Hyundai Bayon
Cena od389 990 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace13 - 13 s
SsangYong Tivoli
Cena od369 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon100 kW - 120 kW
Maximální rychlost172 - 181 Km/h
Spotřeba5 - 8 l/100km
Akcelerace- - - s
Dacia Sandero Stepway
Cena od304 900 Kč
Palivabenzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon67 kW - 74 kW
Maximální rychlost163 - 177 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace14 - 14 s
Dacia Duster
Cena od279 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon67 kW - 110 kW
Maximální rychlost166 - 199 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Mini Countryman
Cena od631 800 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon75 kW - 170 kW
Maximální rychlost180 - 234 Km/h
Spotřeba2 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Audi Q2
Cena od718 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 140 kW
Maximální rychlost197 - 231 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Jeep Renegade
Cena od471 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon88 kW - 132 kW
Maximální rychlost178 - 201 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
BMW X2
Cena od845 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 225 kW
Maximální rychlost192 - 250 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
DS 3 Crossback
Cena od560 000 Kč
Palivadiesel elektřina benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 115 kW
Maximální rychlost150 - 208 Km/h
Spotřeba3 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
0
Porovnávač
TOPlist