Motor RS GT quattro

Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 590 koní přenáší sílu tohoto coupé na všechna 4 kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 3.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250km/h. Pro srovnání, elektrický motor 4S Porsche Taycan o objemu 0ccm generuje 523 koní a na stovku zrychlí za 4.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.

Spotřeba motoru GT

Kombinovaná spotřeba okolo 19.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách elektřiny bude v tomto coupe od Audi stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Porsche Taycan je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 24.6l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.

Rozměry

Audi RS e-tron GT měří 1.41 metru na výšku, 1.96 metru na šířku a 4.99 metru na délku. Rozvor činí 2.9 metru. Do kufru se vejde 350 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Porsche jsou hodnoty následující: 1.38 metru na výšku, 1.97 metru na šířku a 4.96 metru na délku, rozvor činí 2.9m. Objem kufru je 407 litrů. Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Audi má pohotovostní hmotnost 2.42 tuny, Porsche o 205kg méně, váží tedy 2.22 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

NázevRS GT quattro
Palivoelektřina
Počet válců-
Vstřikování-
Typ motoru-
Počet ventilů-
Maximální otáčky za minutu- RPM
Točivý moment830 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu- RPM
Objem motoru- l
Převodovkaa (2)
Poháněná náprava4x4
Výkon440 kW
Maximální rychlost250 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h3.3 s
Nejnižší výbava

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaNejvyšší třída
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1414mm
Šířka1964mm
Délka4989mm
Rozvor2900 mm
Objem kufru350 / 0 l
Hmotnost2420 / 2860 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná19.4 l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže- l
Emisní normax
CO2- g/km

Karoserie

typcoupe
Počet míst4
Počet dveří4
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný- kg
Brzděný- kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena3 888 900 Kč
Minimální výbava

Motorizace

RS GT quattro
Palivoelektřina
Převodovkaautomat (2)
Pohon4x4
Objem0 l
Max. rychlost250 km/h
Zrychlení3.3 s
Výkon440 kW
Točivý moment830 Nm
Maximální otáčky- RPM
Spotřeba19.4 l
Velikost nádrže0 l
CO2- g/km
Emisní normax
Nejnižší výbava
Cenaod 3 888 900 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Porsche Taycan
Cena od2 276 262 Kč
Palivaelektřina
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon300 kW - 560 kW
Maximální rychlost230 - 260 Km/h
Spotřeba24.6 - 28 l/100km
Akcelerace2.8 - 5.4 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Taycan 4S
1 951 Kč
RS e-tron GT RS GT quattro
1 951 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto coupé vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii coupe za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Audi lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu RS e-tron GT oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Taycan 4S
5 913 Kč
RS e-tron GT RS GT quattro
5 913 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Audi RS e-tron GT s motorem GT na 19 234 Kč ročně, což je na poměry coupé o 1 089 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Taycan 4S
?
RS e-tron GT RS GT quattro
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 440kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (19.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Taycan 4S
?
RS e-tron GT RS GT quattro
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách RS e-tron GT v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Taycan 4S
?
RS e-tron GT RS GT quattro
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Taycan 4S
?
RS e-tron GT RS GT quattro
?

* průměrná hodinová sazba