Cena od | 707 900 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 96 kW - 120 kW |
Maximální rychlost | 198 - 210 Km/h |
Spotřeba | 4 - 5.2 l/100km |
Akcelerace | 9.8 - 11.6 s |
Benzínový motor o objemu 1499ccm a výkonu 134 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 205km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1.2 PureTech Citroënu GRAND C4 SPACETOURER o objemu 1199ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 200km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.7 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto MPV od BMW stát 2 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 59 850,00 Kč. Výše zmiňovaný CITROËN GRAND C4 SPACETOURER je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 5.2l, což v praxi znamená náklady 1.82 Kč na 1km a 54 600,00Kč na 30 tisíc km.
BMW Řada 2 Gran Tourer měří 1.61 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.57 metru na délku. Rozvor činí 2.78 metru. Do kufru se vejde 645 litrů nákladu, resp. 1905 litrů při sklopených sedačkách. U Citroënu jsou hodnoty následující: 1.64 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.6 metru na délku, rozvor činí 2.84m. Objem kufru je 704 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1843 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. BMW má pohotovostní hmotnost 1.51 tuny, CITROËN o 110kg méně, váží tedy 1.4 tuny.
Název | 218i |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4500 RPM |
Točivý moment | 220 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 100 kW |
Maximální rychlost | 205 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9.5 s |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1608mm |
Šířka | 1800mm |
Délka | 4568mm |
Rozvor | 2780 mm |
Objem kufru | 645 / 1905 l |
Hmotnost | 1505 / 2060 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.7 l/100km |
Ve městě | 7.2 l/100km |
Mimo město | 4.9 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 51 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 1500 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 707 200 Kč |
Minimální výbava | Sériová výbava |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1.5 - 2 l |
Max. rychlost | 205 - 222 km/h |
Spotřeba | 4.4 - 5.7 l |
Zrychlení | 7.5 - 9.6 s |
Výkon | 100 kW - 140 kW |
Cena | 707 200 Kč - 1 021 800 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.5 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 707 200 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.6 s |
Výkon | 100 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 761 384 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 222 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 131 kW |
Točivý moment | 280 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 843 700 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 822 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.4 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 879 814 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 205 km/h |
Zrychlení | 9.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 51 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 938 600 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 61 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 965 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 218 km/h |
Zrychlení | 7.8 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 61 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Sériová výbava |
Cena | od 1 021 800 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz BMW lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Řada 2 Gran Tourer oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz BMW Řada 2 Gran Tourer s motorem 218i Gran Tourer na 9 979 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 8 166 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 100kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.7l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 59 850 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Řada 2 Gran Tourer v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba