Cena od | 381 900 Kč |
Paliva | diesel |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Výkon | 70 kW - 85 kW |
Maximální rychlost | 172 - 185 Km/h |
Spotřeba | 4.1 - 4.4 l/100km |
Akcelerace | 11 - 13.1 s |
Naftový motor o objemu 1461ccm a výkonu 94 koní přenáší sílu tohoto MPVčka na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 12.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 168km/h. Pro srovnání, naftový motor Blue dCi Dacie Lodgy o objemu 1461ccm generuje 94 koní a na stovku zrychlí za 13.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 172km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.3 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto MPV od Dacie stát 1.2 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 36 120,00 Kč. Výše zmiňovaný Dacia Lodgy je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.1l, což v praxi znamená náklady 1.15 Kč na 1km a 34 440,00Kč na 30 tisíc km.
Dacia Dokker měří 1.81 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.36 metru na délku. Rozvor činí 2.81 metru. Do kufru se vejde 800 litrů nákladu, resp. 3000 litrů při sklopených sedačkách. U Dacie jsou hodnoty následující: 1.71 metru na výšku, 1.75 metru na šířku a 4.5 metru na délku, rozvor činí 2.81m. Objem kufru je 827 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2617 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Dacia má pohotovostní hmotnost 1.37 tuny, Dacia o 30kg méně, váží tedy 1.34 tuny.
Název | Blue dCi 70 kW/95 k S&S |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 2 |
Maximální otáčky za minutu | 3750 RPM |
Točivý moment | 220 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.5 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 70 kW |
Maximální rychlost | 168 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 12.5 s |
Nejnižší výbava | Arctica |
Série | Další novinky |
Začátek výroby | 12/2012 |
Začátek výroby modelu | 09/2018 |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1814mm |
Šířka | 1751mm |
Délka | 4363mm |
Rozvor | 2810 mm |
Objem kufru | 800 / 3000 l |
Hmotnost | 1368 / 1899 Kg |
Poloměr otáčení | 11.1 |
Světlá výška | 190 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 4.3 l/100km |
Ve městě | 4.7 l/100km |
Mimo město | 4 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 50 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 113 g/km |
typ | mpv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 80 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Bubnová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 680 kg |
Brzděný | 1200 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronische Stabilitätskontrolle |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 360 400 Kč |
Minimální výbava | Arctica |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 - 1.5 l |
Max. rychlost | 154 - 189 km/h |
Spotřeba | 4.2 - 6 l |
Zrychlení | 9.2 - 15.1 s |
Výkon | 55 kW - 96 kW |
Cena | 319 900 Kč - 360 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 173 km/h |
Zrychlení | 11.4 s |
Výkon | 75 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 4500 RPM |
Spotřeba | 5.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 134 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Arctica |
Cena | od 319 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.3 l |
Max. rychlost | 189 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 138 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Arctica |
Cena | od 329 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 154 km/h |
Zrychlení | 15.1 s |
Výkon | 55 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.2 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 112 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Arctica |
Cena | od 345 400 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 168 km/h |
Zrychlení | 12.5 s |
Výkon | 70 kW |
Točivý moment | 220 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.3 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Arctica |
Cena | od 360 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto MPVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 647 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii MPV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Dacia lze tedy o 811 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Dokker oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Dacia Dokker s motorem Blue dCi na 3 434 Kč ročně, což je na poměry MPVček o 14 711 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 70kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.3l/100km) při současných průměrných cenách paliv (28 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 36 120 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Dokker v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Dokker může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 14ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 764 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 185/65 R15 zaplatíte za sadu GoodYear Efficientgrip Compact 4 616 Kč, u větších 185/70 R14 za model Continental EcoContact 5 to je 5 380 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Dokker: zimní sada prémiových pneumatik GoodYear UltraGrip 8 s 15ti palcovými disky (185/65 R15) vás vyjde na 5 700 Kč, s 14ti palcovými (185/70 R14 - GoodYear Efficientgrip Compact) pak na 6 364 Kč.
* průměrná hodinová sazba