Cena od | 849 990 Kč |
Paliva | elektřina |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 100 kW - 150 kW |
Maximální rychlost | 155 - 167 Km/h |
Spotřeba | - - - l/100km |
Akcelerace | 7.9 - 9.9 s |
Elektrický motor o objemu 0ccm a výkonu 44 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na přední kola pomocí automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 19.1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 125km/h. Pro srovnání, elektrický motor ECO 39,2 kWh Hyundaie Kona Electric o objemu 0ccm generuje 134 koní a na stovku zrychlí za 9.9 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 155km/h.
Dacia Spring měří 1.52 metru na výšku, 1.58 metru na šířku a 3.73 metru na délku. Rozvor činí 2.42 metru. Do kufru se vejde 290 litrů nákladu, resp. 1100 litrů při sklopených sedačkách. U Hyundaie jsou hodnoty následující: 1.57 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.21 metru na délku, rozvor činí 2.6m. Objem kufru je 332 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1114 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Dacia má pohotovostní hmotnost 1.05 tuny, Hyundai o 565kg více, váží tedy 1.61 tuny.
Název | Electric 45 |
Palivo | elektřina |
Počet válců | - |
Vstřikování | - |
Typ motoru | - |
Počet ventilů | - |
Maximální otáčky za minutu | - RPM |
Točivý moment | 125 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | - RPM |
Objem motoru | - l |
Převodovka | a (1) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 33 kW |
Maximální rychlost | 125 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 19.1 s |
Nejnižší výbava | ESSENTIAL |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Malé vozy |
Interní označení výrobce |
Výška | 1516mm |
Šířka | 1579mm |
Délka | 3734mm |
Rozvor | 2423 mm |
Objem kufru | 290 / 1100 l |
Hmotnost | 1045 / 1300 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | - l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | - l |
Emisní norma | x |
CO2 | - g/km |
typ | suv |
Počet míst | 4 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | - kg |
Brzděný | - kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 531 900 Kč |
Minimální výbava | ESSENTIAL |
Palivo | elektřina |
Převodovka | automat (1) |
Pohon | FWD |
Objem | 0 l |
Max. rychlost | 125 km/h |
Zrychlení | 19.1 s |
Výkon | 33 kW |
Točivý moment | 125 Nm |
Maximální otáčky | - RPM |
Spotřeba | 0 l |
Velikost nádrže | 0 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | x |
Nejnižší výbava | ESSENTIAL |
Cena | od 531 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Dacia lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Spring oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Dacia Spring s motorem Electric 45 na 10 176 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 7 969 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Elektrický s výkonem 33kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Spring v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba