Cena od | 703 586 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 80 kW - 225 kW |
Maximální rychlost | 200 - 250 Km/h |
Spotřeba | 3.8 - 6.8 l/100km |
Akcelerace | 4.8 - 10.6 s |
Benzínový motor o objemu 1598ccm a výkonu 178 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230km/h. Pro srovnání, benzínový motor M135i xDrive (AT) BMW Řada 1 o objemu 1998ccm generuje 302 koní a na stovku zrychlí za 4.8 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 250km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od DSka stát 1.89 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 56 700,00 Kč. Výše zmiňovaný BMW Řada 1 je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.8l, což v praxi znamená náklady 2.38 Kč na 1km a 71 400,00Kč na 30 tisíc km.
DS 4 měří 1.47 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.4 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 430 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U BMW jsou hodnoty následující: 1.43 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.32 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 380 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1200 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. DS má pohotovostní hmotnost 1.42 tuny, BMW o 180kg více, váží tedy 1.6 tuny.
Název | 1.6 PureTech 180k EAT8 |
Palivo | benzín |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 250 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1650 RPM |
Objem motoru | 1.6 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 133 kW |
Maximální rychlost | 230 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8 s |
Nejnižší výbava | PERFORMANCE Line |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1470mm |
Šířka | 1830mm |
Délka | 4400mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem kufru | 430 / 0 l |
Hmotnost | 1420 / 1980 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | 6.6 l/100km |
Mimo město | 4.7 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 740 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 945 000 Kč |
Minimální výbava | PERFORMANCE Line |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 203 - 233 km/h |
Spotřeba | 1.4 - 5.4 l |
Zrychlení | 7.7 - 10.9 s |
Výkon | 96 kW - 133 kW |
Cena | 750 000 Kč - 1 145 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | BASTILLE |
Cena | od 750 000 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.6 l |
Max. rychlost | 230 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 133 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | PERFORMANCE Line |
Cena | od 945 000 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 3.8 l |
Velikost nádrže | 53 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | BASTILLE+ |
Cena | od 825 000 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz DS lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 4 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz DS 4 s motorem 1.6 PureTech 180 na 17 111 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 133kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 56 700 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 4 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
4 může přijet jak s 16ti palcovými disky, tak i 18ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 4 368 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 215/60 R16 zaplatíte za sadu Michelin Primacy HP 9 496 Kč, u větších 225/45 R18 za model GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 to je 13 864 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu 4: zimní sada prémiových pneumatik Continental WinterContact TS 850P s 16ti palcovými disky (215/60 R16) vás vyjde na 10 932 Kč, s 18ti palcovými (225/45 R18 - Michelin Primacy HP) pak na 16 180 Kč.
* průměrná hodinová sazba