Cena od | 1 633 500 Kč |
Paliva | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 180 kW - 360 kW |
Maximální rychlost | 210 - 250 Km/h |
Spotřeba | 1.1 - 9.5 l/100km |
Akcelerace | 4.9 - 7.2 s |
Naftový motor o objemu 1999ccm a výkonu 237 koní přenáší sílu tohoto SUVčka na všechna 4 kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 8.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 207km/h. Pro srovnání, naftový motor 300 d 4MATIC Mercedesu GLE o objemu 1950ccm generuje 241 koní a na stovku zrychlí za 7.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 225km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 7.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto SUV od Land Roveru stát 2.07 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 62 160,00 Kč. Výše zmiňovaný Mercedes-Benz GLE je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 6.1l, což v praxi znamená náklady 1.71 Kč na 1km a 51 240,00Kč na 30 tisíc km.
Land Rover Discovery měří 1.85 metru na výšku, 2.07 metru na šířku a 4.97 metru na délku. Rozvor činí 2.92 metru. Do kufru se vejde 1231 litrů nákladu, resp. 2500 litrů při sklopených sedačkách. U Mercedesu jsou hodnoty následující: 1.77 metru na výšku, 1.95 metru na šířku a 4.92 metru na délku, rozvor činí 3m. Objem kufru je 690 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 2010 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Land Rover má pohotovostní hmotnost 2.12 tuny, Mercedes-Benz o 55kg více, váží tedy 2.17 tuny.
Název | 2,0 l SD4 |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 500 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1500 RPM |
Objem motoru | 2 l |
Převodovka | a (8) |
Poháněná náprava | 4x4 |
Výkon | 177 kW |
Maximální rychlost | 207 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 8.3 s |
Nejnižší výbava | S |
Série | Discovery (V) |
Začátek výroby | 03/2017 |
Začátek výroby modelu | 08/2018 |
Třída vozidla | Vyšší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1846mm |
Šířka | 2073mm |
Délka | 4970mm |
Rozvor | 2922 mm |
Objem kufru | 1231 / 2500 l |
Hmotnost | 2115 / 2940 Kg |
Poloměr otáčení | 12.7 |
Světlá výška | 220 |
Přechodový úhel | 22.2 |
Stoupavost | 70 |
Hloubka brodění | 850 |
Kombinovaná | 7.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 77 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 195 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 80 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 750 kg |
Brzděný | 3500 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | vo.+hi. mit Rückfahrkamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 1 587 762 Kč |
Minimální výbava | S |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 - 3 l |
Max. rychlost | 201 - 209 km/h |
Spotřeba | 7.4 - 9.5 l |
Zrychlení | 7.5 - 8.3 s |
Výkon | 177 kW - 225 kW |
Cena | 1 587 762 Kč - 1 780 515 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 221 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 9.5 l |
Velikost nádrže | 90 l |
CO2 | 216 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 1 630 354 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 207 km/h |
Zrychlení | 8.3 s |
Výkon | 177 kW |
Točivý moment | 500 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 7.4 l |
Velikost nádrže | 77 l |
CO2 | 195 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | S |
Cena | od 1 587 762 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 3 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 7.5 s |
Výkon | 225 kW |
Točivý moment | 700 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 85 l |
CO2 | 201 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | SE |
Cena | od 1 780 515 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto SUVčka vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii SUV za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Land Rover lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Discovery oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Land Rover Discovery s motorem 2,0 l SD4 na 21 907 Kč ročně, což je na poměry SUVček o 3 762 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 177kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (7.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (28 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 62 160 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Discovery v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba