Popis modelu

Model spojující praktické a terénní vlastnosti Discovery se sportovním temperamentem Evoque, se kterým sdílí polovinu dílů, ta druhá je však zcela nová. SUV Discovery Sport se poprvé představil světu v roce 2014. Jako první v celé Evropě ho spatřili právě čeští zákazníci, což poukazuje na důležitost českého trhu pro značku Land Rover britské automobilky Jaguar Land Rover. V ČR se vyrábějí i přední a zadní světlomety.

Hlavními přednosti Discovery Sport jsou komfortní, uvolněný zážitek z jízdy, skvělé terénní schopnosti a sedmimístná verze, do které dokázal Land Rover vměstnat i dojezdové kolo. Zápornými vlastnostmi jsou některé levně vyhlížející materiály interiéru, pomalý chod základního infotainmentu a malá třetí řada sedadel. Jeho rozměry se ustálily na 4.6 metru na délku, 2.2 metru do šířky a 1.7 metru na výšku.

První model s označením Land Rover, který se současně stal předchůdcem SUV, vyjel již v roce 1948. Automobilka Land Rover se specializuje především na pohon 4x4, je druhou nejstarší značkou s pohonem všech kol. Dokazuje to i jedním z nejlepších voličem jízdních režimů Terrain Response, kde si vybíráte podle povrchu z běžné jízdy, trávy/štěrku/sněhu, bláta/vyjetých kolejí, písku nebo kamení a auto v závislosti na zvoleném režimu upraví vlastnosti hnacího ústrojí.

Preciznost a kvalita s důrazem na životní prostředí

Land Rover klade důraz na detail, kvalitu a houževnatost svých vozidel, která v minulosti sloužila na mnoha nejnáročnějších expedicích. V terénu se často dokáží dostat mnohem dále než ostatní vozy. Discovery Sport překonává nejnáročnější překážky díky nájezdovým úhlům 25° vpředu a 21° na zádi, jeho světlá výška je 212 milimetrů a dokáže brodit až 60 centimetrů hlubokou vodou. 
Všechny prototypy jsou prověřeny v těch nejextrémnějších podmínkách, při teplotách -40°C až +50°C a větru 240 km/h jsou všechny systémy otestovány na hranici možností, pro co největší akustický komfort se provádí testy s různými frekvencemi a vibracemi zvuků, nejnáročnější testy se provádějí na švédském polygonu a poušti v Dubaji, každý prototyp najezdí v náročném terénu minimálně 8 500 Km. Každé auto si pak z výroby nese tříletou záruku.

Díky důrazu na detail se podařilo optimalizovat například i zašpinění zadní části vozu při běžném provozu a mimo jiné zadní okno tak zůstává téměř čisté. Nezapomíná se ani na co nejmenší dopad na životní prostředí při výrobě, provozu i likvidaci. Každé auto je vybaveno jízdním režimem ECO, jehož cílem je minimální spotřeba paliva a produkce CO2. Myslelo se i na případnou srážku s chodcem, Discovery Sport je vybavený airbagem, který se aktivuje při případné srážce s člověkem v rychlosti od 25 do 50 km/h.

Dvojice naftových i benzínových motorizací včetně plug-in hybridu

Základní motorizací je dvoulitrový zážehový čtyřválec 2.0l Si4, využívající technologii proměnného zdvihu ventilů, plus proměnného časování sacích a výfukových ventilů pro dosažení vysokého výkonu s nízkou spotřebou. Výkon se ustálil na 221 KW a výrobcem udávaná spotřeba benzínu je 9.6 litru na sto kilometrů.
Naopak největším motorem v nabídce je 5.0l V8 Kompresor se silou 386 KW, ve vrcholné verzi SVR neskutečných 423 KW. Spotřeba udávaná automobilkou u tohoto osmiválce je 12.8 až 13.4 litru na stovku kilometrů. Reálná podle serveru spritmonitor.de se pohybuje okolo 10.3 litrů na sto.
Z naftových motorů můžete vybírat mezi 4.4l SDV8 o výkonu 250 KW a spotřebě 9.2 litru nebo 3.0l SDV6, nabízející dva různé výkony 225 KW a 183 KW, se spotřebou 7.5 litru nafty na sto kilometrů. Na serveru spritmonitor.de se dočtete reálnou spotřebu 8.5 litrů na stovku kilometrů.

Určitě nepřehlédněte ani nabídku Plug-in hybridu P400e se spotřebou 3.1 litrů nebo 21 kWh na sto kilometrů.

Automatická převodovka jako jediná

Už v základní výbavě je auto vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou CommandShift2 a pohonem všech kol, manuál už zde nenajdete. Dalšími prvky výbavy jsou navigace, tempomat i parkovací senzory v zadním a předním nárazníku, dešťový senzor, elektronická parkovací brzda, kožený multifunkční volant a interaktivní displej velikosti 12.3 palců. Vzhled vozu dotvoří LED denní svícení a LED zadní světlomety.
Získáte i velkou spoustu asistentů. Některými z nich jsou Asistent pro sjíždění strmých svahů HDC, systém kontroly náklonu RSC, režim pro rozjezd na kluzkém povrchu LTL, elektronické rozdělení brzdné energie pro co nejefektivnější zastavení, udržování vozu v jízdním pruhu ale i Asistent pro stabilizaci přívěsu TSA.

Další stupně výbavy vázající se na zvolenou motorizaci jsou elektronické řízení vzduchového odpružení a čtyři jízdní režimy pro SDV6.
Od naftové V8 výše získáte samosvorný diferenciál zadní nápravy s elektronicky řízenou mezinápravovou uzávěrkou pro jízdu po silnici nebo v terénu. Dále volbu 5 jízdních režimů a All Terrain Progress Control pomáhající udržovat ustálenou rychlost jízdy v náročných podmínkách, vy se tak můžete plně soustředit na volbu nejoptimálnější trasy.

Další výbava se dělí už tradičně, nejnižší stupeň se označuje písmenem S a navíc oproti standartu obsahuje kožená sedadla, přední elektronicky nastavitelná, dvouzónovou klimatizaci a devatenácti palcová kola.
Výbava HSE nabídne vyhřívaná sedadla a elektronicky nastavitelný sloupek řízení, zadní kameru i elektronické víko zavazadlového prostoru.
Dalším výbavovým stupněm je HSE Dynamic, mezi jeho hlavní přednosti patří dvacetijedna palcová kola z lehkých slitin a střední část palubní desky s vrchní částí dveří obložené kůží. 
Autobiography Dynamic je čtvrtou možností individualizace, v ní na vás bude dohlížet asistent pozornosti řidiče, parkovací asistent včetně parkovacích senzorů s rozsahem 360°, rozpoznávání dopravních značek i systém detekce blížících se vozidel a varování před kolizí při couvání. Součástí je i Black Packet, který vám Discovery Sport ozdobí černými nápisy, kryty vnějších zpětných zrcátek a maskou.
Výhřev předních a zadních sedadel, třízónovou klimatizaci, kožený sportovní volant, ale i dálkové ovládání garážových vrat a bezklíčový přístup do vozu Keyless entry obsahuje nejvyšší výbava SVR.

Široká škála příplatků

Spoustu prvků z vyšších výbav můžete získat díky různým paketům, jako například Vision Assist Pack s vnějšími i vnitřním zpětným zrcátkem se samostmívací funkcí, asistentem dálkových světel, mlhovými světly a průhledovým HUD displejem.
Nebo si můžete Land Rover vyšperkovat Luxury Packem, který obsahuje čalounění stropu v prémiovém veluru, prémiové kobercové rohože a přední sedadla s masážní funkcí, nastavitelná v 22 směrech s pamětí a hlavové opěrky s bočními polštářky. Climate Comfort Pack nabídne vyhřívané čelní sklo, panoramatické střešní, nezávislé topení včetně dálkového ovladače a čtyřzónovou klimatizaci. V neposlední řadě v Carbon Fibre Exterieror Pack získáte lištu na víku zavazadlového prostoru, emblém SPORT, rámeček masky chladiče, přívody vzduchu na kapotě a kryty vnějších zpětných zrcátek z lesklého uhlíkového kompozitu.
Nejzajímavějším příplatkem bude senzor sledování hloubky brodění. Výčet další příplatkové výbavy obsahuje černé lakování střechy, pevné panoramatické střešní okno se sluneční clonou, ovládanou gesty, až dvacetidvou palcová kola a čtyřzónovou klimatizaci s ionizací vzduchu interiéru.
K ruce by vám mohli být prostorový kamerový systém, adaptivní temtpomat ACC, průhledový displej HUD nebo možnost časově nastavitelné klimatizace. V neposlední řadě ještě zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech a systém bezhlučného dovírání dveří Soft Close Automatic.

Konkurence bez hybridních verzí

Hlavním konkurentem bude bezpochyby Jeep Cherokee, který vyjde v základní verzi o 178 700 Kč dráž, nabídne za to stejně jako Land Rover pohon všech kol i automatickou převodovku v kombinaci s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem se dvěma výkony. 
Alfu Romeo Stelvio můžete mít i jako předokolku, vyrábí se s jedním benzínovým motorem se dvěma výkony a jedním naftovým o třech výkonech, v základní verzi vyjde o 168 400 Kč dráž.

Další informace o modelu Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport patří do skupinového označení “Střední třída”, kam patří například také Volvo S60, BMW Řada 3 Gran Turismo, Infiniti Q50, Volkswagen Passat nebo Mitsubishi Outlander. Aktuální generace je označována jako Discovery Sport L550 a začala se vyrábět v únoru 2015.

Britská automobilka Land Rover nabízí celkem 6 modelů: Discovery, Range Rover Sport, Discovery Sport, Range Rover Velar nebo Range Rover. Discovery Sport patří s délkou 4.599 metru k těm větším, šířka je pak 2.173m, výška 1.724 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.73m na délku, 1.95m na šířku a 1.7m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Porovnat parametry můžete s vlastnostmi dalších SUVček, jako jsou DS 7 Crossback, Audi Q3, Jeep Cherokee, Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60, BMW X3 nebo Jaguar F-PACE.

Ceny motorizací - benzín nebo nafta?

Discovery Sport se vyrábí v osmi různých motorizacích, mezi nejvýkonnější Si4 a nejslabší eD4 je rozdíl celkových 103kW (138 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak značných 3.2l/100km. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 6 provedeních o výkonech 148, 177 nebo 237 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 7.6 sekundy a tachometr se zastaví až na 228km/h.

Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou PURE.Vůz Land Rover Discovery Sport lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi TD4 a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 187 tisíc Kč.

Discovery Sport - financování a leasing

Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 19018Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 200910 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Land Rover Discovery Sport pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění (průměrná cena Discovery Sport - 16697 Kč), silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Podívejte se na vzorové nabídky operativního leasingu nebo si nechte spočítat kalkulaci na míru.

U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Land Rover Discovery Sport disponuje objemem 541 litrů, resp. 1698 litrů při sklopených zadních sedadlech. Za stejnou nebo nižší cenu toho nejvíce uvezete v těchto vozech: CITROËN JUMPER KOMBI 2015 (4500 litrů), Renault Trafic Passenger Combi Van 2014 (3200 litrů), CITROËN Jumpy (2625 litrů), CITROËN Jumpy 2016 (2625 litrů) nebo Renault Kangoo Z.E. (2400 litrů)

Discovery Sport v terénu

Zajímavé jsou také terénní schopnosti - světlou výšku mezi podvozkem a vozovkou má 21.2cm, předními koly zdoláte nerovnosti až pod úhlem 25,0 stupňů, vzadu je to až 31,0 stupňů. Přechodový úhel je pak 21,0 stupňů stupňů. Projet vodou můžete až do celkové hloubky 600 mmm.

Další recenze

Zatímco motor ještě nebyl doveden k dokonalosti, zbytek Discovery Sport se bez problémů vyrovná standardům segmentu.
4.5/5

Technické parametry

Motor

Palivodieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon110 kW - 213 kW
Maximální rychlost180 - 228 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h6.7 - 10.9 s

Model

SérieDiscovery Sport
Začátek výroby02/2015
Začátek výroby modelu08/2018
Třída vozidlaStřední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1724mm
Šířka1894mm
Délka4599mm
Rozvor2741 mm
Objem kufru541 / 1698 l
Hmotnost1732 - 1896/
2380 - 2550 Kg
Poloměr otáčení11,86 m
Světlá výška212 mm
Přední nájezdový úhel23,4 stupně
Zadní nájezdový úhel31,0 stupňů
Přechodový úhel20,0 stupňů
Stoupavost100%
Hloubka brodění600 mm

Spotřeba

Kombinovaná 5.7 - 8.9l/100km
Ve městě- - - l/100km
Mimo město- - - l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2149 g/km

Karoserie

typsuv
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světlaAktivace výstražných světel
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzorysenzory s zadní parkovací kamerou
Kontrola trakceStabilizační systém DSC
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchpřímé měření (senzor)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena940 170 Kč -
1 419 814 Kč
Minimální výbavaPURE

Přívěs

Brzděný1800 - 2500 kg
Nebrzděný750 - 750 kg

Rivalové

DS 7 Crossback
Cena od895 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon95 kW - 165 kW
Maximální rychlost194 - 236 Km/h
Spotřeba4 - 5.9 l/100km
Akcelerace8.3 - 10.8 s
Audi Q3
Cena od865 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 169 kW
Maximální rychlost207 - 233 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.3 l/100km
Akcelerace6.3 - 9.6 s
Jeep Cherokee
Cena od1 119 390 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon136 kW - 200 kW
Maximální rychlost180 - 204 Km/h
Spotřeba5.7 - 9.6 l/100km
Akcelerace8.4 - 8.8 s
Alfa Romeo Stelvio
Cena od1 121 500 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
PohonRWD
Výkon118 kW - 206 kW
Maximální rychlost198 - 230 Km/h
Spotřeba5.3 - 8 l/100km
Akcelerace5.7 - 8.8 s
Volvo XC60
Cena od1 153 900 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 288 kW
Maximální rychlost190 - 230 Km/h
Spotřeba2.3 - 7.5 l/100km
Akcelerace5.5 - 10.2 s
BMW X3
Cena od1 155 700 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonRWD
Výkon110 kW - 260 kW
Maximální rychlost195 - 250 Km/h
Spotřeba5.1 - 9.1 l/100km
Akcelerace4.8 - 9.5 s
Jaguar F-PACE
Cena od1 203 708 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4
Výkon120 kW - 405 kW
Maximální rychlost195 - 283 Km/h
Spotřeba4.8 - 11.9 l/100km
Akcelerace4.3 - 10.2 s

Motorizace

Si4
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost220 km/h
Spotřeba8.5 l
Zrychlení7.6 s
Výkon177 kW
Cenaod 1 127 357 Kč
Zobrazit motorizaci
Si4
Palivobenzín
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost228 km/h
Spotřeba8.9 l
Zrychlení6.7 s
Výkon213 kW
Cenaod 1 419 814 Kč
Zobrazit motorizaci
eD4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Spotřeba5.7 l
Zrychlení10.6 s
Výkon110 kW
Cenaod 940 170 Kč
Zobrazit motorizaci
TD4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Spotřeba6.5 l
Zrychlení10.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 1 006 115 Kč
Zobrazit motorizaci
TD4
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba6.4 l
Zrychlení9.9 s
Výkon132 kW
Cenaod 1 065 889 Kč
Zobrazit motorizaci
TD4
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost180 km/h
Spotřeba6.4 l
Zrychlení10.9 s
Výkon110 kW
Cenaod 1 071 697 Kč
Zobrazit motorizaci
TD4
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost188 km/h
Spotřeba6.4 l
Zrychlení9.5 s
Výkon132 kW
Cenaod 1 131 350 Kč
Zobrazit motorizaci
SD4
Palivodiesel
Převodovkaautomat (9)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost204 km/h
Spotřeba6.8 l
Zrychlení7.6 s
Výkon177 kW
Cenaod 1 373 229 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Land Rover Discovery Sport? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenuAkční nabídky (89)

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
11 2018 0.20.40.60.81.0

Statistika barev

Barvy vycházejí z dat MDČR o prodejích nových vozidel a jsou zařazeny podle unifikovaného vzorníku - mohou tak sdružovat i více nabízených barev.

šedá (stříbrná)
100% (1 kusů)
0
Porovnávač
TOPlist