Cena od | 757 900 Kč |
Paliva | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 110 kW - 206 kW |
Maximální rychlost | 231 - 250 Km/h |
Spotřeba | 4.5 - 7.3 l/100km |
Akcelerace | 5.1 - 7.7 s |
Naftový motor o objemu 2191ccm a výkonu 182 koní přenáší sílu tohoto sedanu na přední kola pomocí šestistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220km/h. Pro srovnání, naftový motor 2,0 TDI BMT Volkswagenu Passat o objemu 1968ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za (neznámo) sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 0km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách nafty bude v tomto sedan od Mazdy stát 2.3 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 68 850,00 Kč.
Mazda 6 měří 1.45 metru na výšku, 1.84 metru na šířku a 4.87 metru na délku. Rozvor činí 2.83 metru. Do kufru se vejde 489 litrů nákladu, resp. stejně litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.78 metru na délku, rozvor činí 2.79m. Objem kufru je 586 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1152 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Mazda má pohotovostní hmotnost 1.64 tuny, Volkswagen o 1636kg méně, váží tedy 0 tuny.
Název | Skyactiv-D184 AT |
Palivo | diesel |
Počet válců | 4 |
Vstřikování | Common Rail |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 4000 RPM |
Točivý moment | 445 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 2.2 l |
Převodovka | a (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 136 kW |
Maximální rychlost | 220 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | Revolution |
Série | 6 (GJ) sedan |
Začátek výroby | 07/2018 |
Začátek výroby modelu | 07/2018 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1450mm |
Šířka | mm |
Délka | 4870mm |
Rozvor | 2830 mm |
Objem kufru | 489 / 0 l |
Hmotnost | 1636 / 2200 Kg |
Poloměr otáčení | 11.2 |
Světlá výška | 165 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 5.1 l/100km |
Ve městě | 5.9 l/100km |
Mimo město | 4.5 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 62 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 133 g/km |
typ | sedan |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 4 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Nebrzděný | 730 kg |
Brzděný | 1600 kg |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | senzory + přední a zadní kamera |
Kontrola trakce | Stabilizační systém DSC |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | přímé měření (senzor) |
Navigační systém | Barevný displej |
Cena | 1 015 400 Kč |
Minimální výbava | Revolution |
Palivo | diesel benzín |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 2 - 2.5 l |
Max. rychlost | 208 - 223 km/h |
Spotřeba | 5.1 - 6.7 l |
Zrychlení | 8.1 - 10.5 s |
Výkon | 107 kW - 143 kW |
Cena | 811 900 Kč - 1 015 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 107 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 142 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Attraction |
Cena | od 811 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.2 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 141 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Attraction |
Cena | od 861 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 216 km/h |
Zrychlení | 9.3 s |
Výkon | 121 kW |
Točivý moment | 213 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.5 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 148 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Revolution |
Cena | od 862 400 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.5 l |
Max. rychlost | 223 km/h |
Zrychlení | 8.1 s |
Výkon | 143 kW |
Točivý moment | 258 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 6.7 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 153 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Revolution |
Cena | od 918 400 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2.2 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 136 kW |
Točivý moment | 445 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 62 l |
CO2 | 133 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Revolution |
Cena | od 1 015 400 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto sedanu vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii sedan za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Mazda lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu 6 oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Mazda 6 s motorem Skyactiv-D184 AT na 12 117 Kč ročně, což je na poměry sedanů o 6 028 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Naftový s výkonem 136kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (45 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 68 850 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách 6 v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba