Cena od | 608 900 Kč |
Paliva | diesel benzín mild-hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Výkon | 81 kW - 140 kW |
Maximální rychlost | 202 - 238 Km/h |
Spotřeba | 1.2 - 5.8 l/100km |
Akcelerace | 7.1 - 10.2 s |
Benzínový motor o objemu 1199ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 199km/h. Pro srovnání, benzínový motor 1,5 TSI EVO BM Volkswagenu Golf o objemu 1498ccm generuje 129 koní a na stovku zrychlí za 9.2 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 214km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.4 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách benzínu bude v tomto hatchback od Opelu stát 1.89 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 56 700,00 Kč. Výše zmiňovaný Volkswagen Golf je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 4.7l, což v praxi znamená náklady 1.65 Kč na 1km a 49 350,00Kč na 30 tisíc km.
Opel Astra měří 1.44 metru na výšku, 1.86 metru na šířku a 4.37 metru na délku. Rozvor činí 2.68 metru. Do kufru se vejde 422 litrů nákladu, resp. 1339 litrů při sklopených sedačkách. U Volkswagenu jsou hodnoty následující: 1.49 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.28 metru na délku, rozvor činí 2.62m. Objem kufru je 381 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1237 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Opel má pohotovostní hmotnost 1.33 tuny, Volkswagen o 17kg méně, váží tedy 1.32 tuny.
Název | 1.2 TURBO (81kW/110k) Start/Stop |
Palivo | benzín |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 205 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1750 RPM |
Objem motoru | 1.2 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 199 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.5 s |
Nejnižší výbava | Edition |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1441mm |
Šířka | 1860mm |
Délka | 4374mm |
Rozvor | 2675 mm |
Objem kufru | 422 / 1339 l |
Hmotnost | 1332 / 1820 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.4 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 660 kg |
Brzděný | 1250 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 599 990 Kč |
Minimální výbava | Edition |
Palivo | diesel benzín plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 - 1.6 l |
Max. rychlost | 199 - 225 km/h |
Spotřeba | 1.1 - 5.6 l |
Zrychlení | 7.6 - 10.6 s |
Výkon | 81 kW - 133 kW |
Cena | 599 990 Kč - 989 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 205 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 599 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 619 990 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 230 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Elegance |
Cena | od 739 990 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 209 km/h |
Zrychlení | 10.6 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 3750 RPM |
Spotřeba | 4.5 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Edition |
Cena | od 719 990 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Opel lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Astra oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Opel Astra s motorem 1.2 Turbo na 17 111 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 1 034 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. Benzínový s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.4l/100km) při současných průměrných cenách paliv (35 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 56 700 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Astra v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba