Seat Leon ST
Porovnat

Seat
Leon ST

387 900 Kč
ceníková cena od

Recenze: Seat Leon ST FR 1.4 TSI ACT - kdo potřebuje Octavii?

Když se podíváme na žebříček prodejů aut v ČR, na prvním místě najdeme s velkým náskokem Octavii. Technologicky velmi podobná auta jsou však níže, Golf se tak musí spokojit s 8. místem a Leon je dokonce až 15tý. Přitom právě Leon umí být ve vyšší výbavě levnější i o desítky procent a ač je vzhled subjektivní záležitost, tak se Leonu nedá upřít minimálně neokoukanost. Proč si tedy místo českoněmecké Octavie nekoupit španělskoněmecký Leon? S verzí ST FR jsem nejezdil již 10 000km a mé dojmy se vám zde pokusím zprostředkovat.

exterier seat leon-st

Exteriérově se Leon už pár let nezměnil, posledním faceliftem však dle mého opravdu dospěl. LED světlomety mají zajímavější tvar, přední jsou také nově doplněné ostřikovači, což jim dovoluje užívat vyšší svítivosti - věc, která byla vozům pred faceliftem často vytýkána. Oproti Octavii chybí verze liftback, najdeme zde pouze hatchback a kombi (ST). ST dle mého patří k těm zajimavěji vypadajícím kombíkům, a to i díky dvěma prolisovaným liniím, které jdou z obou stran vozu.  Celkově v kombinaci s LEDkami působí design velmi čistě a elegantně, výbava FR však vynikne zejména na světlejších barvách. Když jsme u těch LED světel, tak ty jsou v Leonu úplně všude, halogen tu nenajdete - jak v interiéru, tak i třeba mlhovky, které Octavia má stále halogenové. Je to drobnost, ale při přisvěcování do zatáčky to vypadá opravdu o dost lépe.

Xcellence vs. FR

Za zmínku stojí také rozdíl výbavy Xcellence a FR, které se cenově nijak neliší. Xcellence poznáte podle chromovaných prvků, z nichž nejvýraznější je maska chladiče. Detaily najdeme i v interiéru, Xcellence má například výsuvné stínící síťky v zadních dveřích, které FR nemůže mít nebo také bezklíčový vstup Kessy bez příplatku. FR vám pak dá možnost nastavení jízdních profilů, sportovní vzhled, nižší světlou výšku a také systém XDS, tedy elektronické napodobování samosvorného diferenciálu.

exterier seat leon-st

Interiér známe z VW, rozdíly tu ale jsou

Interiér Leonu je poskladaný z koncernových prvků VW, nicméně najdeme zde mnoho detailů, které ho celkem zásadně odlišují. Hlavní displej Infotainmentu je lehce nakloněn směrem k řidiči a je oproti Octavii umístěn nahoře, což tolik nerozptyluje od řízení. Výbava FR pak ladí interiér decentně do červené barvy například prošíváním sedaček. Plasty jsou měkčené a celkové zpracování působí kvalitně. Nově si můžete připlatit i za digitální přístrojovou desku. Pokud to neuděláme, tak Seat dle mého nabízí jedny z nejhezčích analogových budíků na trhu. 

interier seat leon-st


Prostoru je uvnitř opravdu hodně a zavazadelník se jeví až bezedně - ve využití prostoru nemají vozy kombi moc konkurenci, Octavia ale nabídne ještě o cca. 20 litrů více. Přední sedadla FRka mají velmi dobré boční vedení, pro širší postavy ale mohou být příliš úzké. Prostoru není málo ani vzadu, dva dospělí zde zvládnou pohodlně i delší trasy. Až se skoro nabízí otázka, proč by někdo potřeboval Superb...

Technologie a výbava - to nejlepší, co němci nabízí

Co se mi na Leonu líbí asi nejvíce je variabilita výbav. Můžete si jej vybavit zcela minimalisticky a mít jej za velmi výhodnou cenu nebo se na příplatcích opravdu vyřádit a vybavit jej adaptivním tempomatem, line assistem nebo adaptivní regulací podvozku za relativně přijatelnou cenu, což jsou věci ještě donedávna známé z aut minimálně o třídu výše.

Tyto technologie jsou velmi návykové - lane assist v kombinaci s adaptivním tempomatem je velmi komfortní záležitost a když si dnes sednu do auta, které tyto funkce nemá tak mi to přijde dost nepraktické. O co se jedná - na dálnici stačí, abyste nastavili rychlost, kterou chcete jet a auto si pak už samo udržuje vzdálenost od vozidla před vámi i točí volantem tak, aby bylo stále ve středu svého pruhu. Volant je nutné přidržovat, jinak auto cca po půl minutě začne vyzívat k převzetí řízení, nicméně pak stačí znovu chytnout volant. Na dálnici je tohle opravdu skvělá funkce, kde funguje prakticky bezchybně a při delších trasách si díky tomu i pěkně odpočinete. Já si ale nejvíce oblíbil pomoc v zácpách, která v kombinaci s automatem činí z popojíždění v koloně celkem příjemnou činnost, zasahovat je nutné pouze při úplném zastavením delším než pár vteřin - tam předpokládám je to ochrana předtím, aby se auto samočinně nerozjelo třeba na semaforu. 

interier seat leon-st



Měl jsem půjčený Karoq i T-Roc, který měl zmiňované systémy stejné a u Leona jsme se s kolegou shodli, že to funguje ve stejných situacích lépe. Nevím, zda je to tím, že radar i kamera jsou u Leonu níže, ale i úseky, kde zvládal Seat chytat pruhy bez problémů, tak měla konkurence problém. Pokud to váš rozpočet dovoluje a máte rádi komfortní funkce, tak bych kombinaci line assistu a adaptivního tempomatu určitě doporučil. Pěknou porci výbavy přinese akční paket Technology, který vás sice oproti úplnému základu přijde na téměř 40 tisíc, nicméně obsahuje téměř vše, co můžete potřebovat - LED světlomety vpředu i vzadu, parkovací senzory i kameru, média systém 8" s FullLink (Carplay/ Android Auto), 18" kola a výhřev sedaček i ostřikovačů. Naopak bych zbytečně nepriplacel za navigaci, oproti jiným vozům není navigační systém podmínkou pro Apple Carplay/ Android Auto, díky kterému můžete mít s pomocí mobilního telefonu často i lepší navigaci bez placení za aktualizace - v září nejspíše přijde i offline Sygic navigace, za tu tovární bych si tedy určitě nepřiplácel. 

Jízdní vlastnosti a motor - 1.4 (i 1.5) TSI 110kW překvapí hbitostí

O XDS jsem již psal - v praxi systém funguje velmi dobře a v zatáčce přibrzdí vnitřní kola, aby vozu pomohl ze zatáčky. Nějaké pokročilejší sportovní vlastnosti jsou spíše výsadou Cupry, i tak je Leon ve 150 koňové benzínové 1,4 ACT až překvapivě dynamický a v běžném provozu si na nedostatek výkonu určitě stěžovat nebudete. Zmiňovaná 1.4 je velmi schopný motor, který dokáže v případě potřeby být úsporný - díky technologii vypínání válců ACT i úspornější než jeho 125 koňová varianta. Díky nízkému těžišti a XDS se pěkně projedete i v zatáčkách na okresních cestách. Ani automat DSG ve sportovní jízdě nijak nebrání, vůz lze vybavit i praktickými pádly pod volantem. Na ty jsem si v Leonu celkem zvykl - v případě, že potřebuji zrychlit tak si jen klepnu o rychlost či dvě méně, DSG prakticky okamžitě podřadí a pěkně zrychluje, manuální řazení se pak podržením pravého pádla opět vypíná. 

exterier seat leon-st

 Víceprvkovou zadní nápravu pak dostanete až u 1.8 TSI, případně u plynové CNG verze. Její absence ale vůbec ničemu nevadí - auto je dostatečně komfortní i na delších trasách, v zásadě není potřeba ani adaptivní podvozek. Pokud nepotřebujete víceprvkovou nápravu, 1.8 TSI dle mého za těch 30 koní navíc nestojí. Motor si reálně řekne klidně o 2 litry na 100km více, navíc nemá historicky úplně nejlepší ohlasy co se týče spolehlivosti. S 1.4 TSI se dá v běžném provozu jezdit i za 6 litrů, což je na relativně silný benzínový motor opravdu dobrý výkon. 

Abych ale Leon jen neschválil - je zde i několik věcí, které by mohly být řešené lépe. Celkem nepochopitelně chybí ostřikovač zadní kamery, což je nevýhoda hlavně v zimě, kdy je potřeba ji opravdu často čistit. Kufr také nedisponuje tlačítkem pro bezklíčkové zamknutí auta, což jsou oboje věci, které v Octavii dostanete. Kvůli pěknému tvaru zrcátek také nelze připlatit za hlídání mrtvého úhlu, v konfigurátoru nenajdeme ani elektrické nastavení sedaček vepředu, obojí lze do Octavie připlatit.

exterier seat leon-st

Když jsme Leona měli vedle Octavie, moc rozdílů v technice se zde nenajde. Pod kapotou jsme u stejného motoru našli u Leonu odhlučňovací výplň, kterou Octavia neměla, Leon měl taktéž o 10 mAh silnější baterii, na důvod jsme ale nepřišli.  Světla na Leonu vypadají přecijen sofistikovaněji, denní svícení i standardní světlomety mají zajímavější tvar, zvenčí si tedy auta opravdu moc podobná nejsou.

Závěr

Leon je dle mého opravdu povedené auto, které pokud nechcete vyloženě nejnižší výbavu překvapí i svou cenou. Ve verzi ST je praktický, s 110kW benzínovým motorem i dostatečně zábavný a úsporný. Seat vám také dovolí vybavit si Leon prakticky těmi nejlepšími technologiemi, které má koncern VW v nabídce, připlatit si lze třeba i pohon 4x4. Je tu několik drobností, které by mohly být lepší, i tak je ale Leon ideální každodenní společník. exterier seat leon-st

Publikováno 04.07.2018, autor: , recenzovaný vůz Seat Leon ST , cena testovaného modelu: 674000 Kč , hodnocení: 98%

Další recenze

Pokud chcete vozit spoustu věcí velmi rychle a za rozumnou cenu, toto je skvělá volba.
4/5
Tohle auto nabízí tolik prostoru a flexibility, kolik jen může rostoucí rodina potřebovat. Vzrušení z jízdy navíc řidiče rozesměje od ucha k uchu.
5/5
Na silnici je to velmi rychlé, ale také skvěle vyšlechtěné auto. Vedle dobře vybalancovaného podvozku je mistrovským dílem Cupry elektronicky ovládaný zámek diferenciálu, umožňující výjezdy z pomalých zatáček s trakcí odporující fyzikálním zákonům.
4/5
Jestli si chcete užít zábavu, vyberte si manuální převodovku. Volitelná automatická DSG převodovka sice jízdu usnadní, ale zároveň vás obere o požitek. Přestože je jinak ST Cupra vynikající, tohle je jasné mínus.
4/5

Technické parametry

Motor

PalivoCNGdieselbenzín
Převodovkaa, m
Poháněná nápravaFWD
Výkon63 kW - 135 kW
Maximální rychlost178 - 228 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h7.7 - 12.1 s

Model

SérieLeon (5F) ST
Začátek výroby11/2016
Začátek výroby modelu08/2017
Třída vozidlaNižší střední třída
Interní označení výrobce-

Rozměry

Výška1451mm
Šířka1816mm
Délka4549mm
Rozvor2636 mm
Objem kufru587 / 1470 l
Hmotnost1233 - 1502/
1770 - 2040 Kg
Poloměr otáčení10,2 m
Světlá výškanení známo
Přední nájezdový úhel-
Zadní nájezdový úhel-
Přechodový úhel-
Stoupavost-
Hloubka brodění-

Spotřeba

Kombinovaná 4.1 - 6l/100km
Ve městě4.5 - 7.5 l/100km
Mimo město3.8 - 5.1 l/100km
Emisní normaEuro 6
CO2119 g/km

Karoserie

typcombi
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy75 kg
Přední brzdyKotoučová
Zadní brzdyKotoučová
Přední odpruženíVinutá pružina
Zadní odpruženíVinutá pružina

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla-
Systém nouzového brzdění-
Parkovací senzoryzadní
Kontrola trakceElektronická kontrola stability
Typ monitorování tlaku v pneumatikáchnepřímé měření (ABS)
Navigační systémBarevný displej (dotyková obrazovka)

Cena

Cena387 900 Kč -
702 900 Kč
Minimální výbavaReference

Přívěs

Brzděný1000 - 1600 kg
Nebrzděný610 - 700 kg

Rivalové

Renault Megane Grandtour
Cena od369 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon66 kW - 97 kW
Maximální rychlost174 - 198 Km/h
Spotřeba3.7 - 6.3 l/100km
Akcelerace10.6 - 14.1 s
Hyundai i30 kombi
Cena od414 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost181 - 208 Km/h
Spotřeba4.2 - 5.6 l/100km
Akcelerace9.2 - 12.9 s
Fiat Tipo Kombi
Cena od355 000 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 88 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba3.7 - 8.3 l/100km
Akcelerace9.8 - 12.3 s
Ford Focus Kombi
Cena od429 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 134 kW
Maximální rychlost181 - 198 Km/h
Spotřeba3.6 - 4.8 l/100km
Akcelerace10.3 - 12.5 s

Varianty modelu

Seat Leon
Cena od409 900 Kč
Palivadiesel benzín
Seat X-Perience
Cena odNaN Kč
Paliva
Seat Leon Cupra ST
Cena od832 900 Kč
Palivabenzín

Motorizace

1.2 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost178 km/h
Spotřeba5.1 l
Zrychlení12.1 s
Výkon63 kW
Cenaod 387 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.2 TSI 6M
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost191 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení10.1 s
Výkon81 kW
Cenaod 425 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 TSI ECO
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost202 km/h
Spotřeba4.4 l
Zrychlení9.8 s
Výkon85 kW
Cenaod 469 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost203 km/h
Spotřeba5.2 l
Zrychlení9.4 s
Výkon92 kW
Cenaod 497 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 TSI ACT
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost215 km/h
Spotřeba4.9 l
Zrychlení8.2 s
Výkon110 kW
Cenaod 554 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.0 TSI ECO DSG
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost202 km/h
Spotřeba4.4 l
Zrychlení9.8 s
Výkon85 kW
Cenaod 564 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.8 TSI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.8 l
Max. rychlost226 km/h
Spotřeba6 l
Zrychlení7.8 s
Výkon132 kW
Cenaod 584 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 TSI ACT DSG
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost215 km/h
Spotřeba5 l
Zrychlení8.2 s
Výkon110 kW
Cenaod 596 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.8 TSI DSG
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.8 l
Max. rychlost224 km/h
Spotřeba5.8 l
Zrychlení7.7 s
Výkon132 kW
Cenaod 625 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 TDI
Palivodiesel
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost197 km/h
Spotřeba4.1 l
Zrychlení9.9 s
Výkon85 kW
Cenaod 491 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.6 TDI DSG
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1.6 l
Max. rychlost197 km/h
Spotřeba4.2 l
Zrychlení9.9 s
Výkon85 kW
Cenaod 595 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost215 km/h
Spotřeba4.3 l
Zrychlení8.6 s
Výkon110 kW
Cenaod 618 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI
Palivodiesel
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost228 km/h
Spotřeba4.6 l
Zrychlení7.8 s
Výkon135 kW
Cenaod 646 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI DSG
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost211 km/h
Spotřeba4.5 l
Zrychlení8.6 s
Výkon110 kW
Cenaod 662 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI DSG
Palivodiesel
Převodovkaautomat (6)
PohonFWD
Objem2 l
Max. rychlost226 km/h
Spotřeba4.8 l
Zrychlení7.8 s
Výkon135 kW
Cenaod 689 900 Kč
Zobrazit motorizaci
2.0 TDI 4WD DSG
Palivodiesel
Převodovkaautomat (7)
Pohon4x4
Objem2 l
Max. rychlost215 km/h
Spotřeba4.7 l
Zrychlení8 s
Výkon110 kW
Cenaod 702 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 TGI (CNG)
PalivoCNG
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost194 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení11 s
Výkon81 kW
Cenaod 481 900 Kč
Zobrazit motorizaci
1.4 TGI DSG (CNG)
PalivoCNG
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1.4 l
Max. rychlost194 km/h
Spotřeba5.4 l
Zrychlení11 s
Výkon81 kW
Cenaod 585 900 Kč
Zobrazit motorizaci

Kolik doopravdy stojí Seat Leon ST? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu

Získat nejlepší cenu

Statistika prodejů

Prodeje celkem
Prodeje firmy
5 20176 20177 20178 20179 201710 201711 201712 20171 20182 20183 20184 20185 20186 2018 50100150

Výbava

Základní (1.2 TSI)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Systém řízení trakce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická přední okna
  • ISOFIX
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Indikace převodového stupně
  • Centrální zamykání

Nejvyšší (2.0 TDI Start&Stop Xcellence 4Drive DSG)

  • 3bodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed
  • Svícení do zatáčky
  • ABS
  • Airbag spolujezdce
  • Deaktivace airbagu
  • Alu kola
  • Systém řízení trakce
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Nouzový brzdový asistent (EBA)
  • Městské nouzové brzdění
  • Pomoc při parkování
  • Elektronický stabilizační program (ESP)
  • Elektrická zadní okna
  • Elektrická přední okna
  • Asistent dálkových světel
  • ISOFIX
  • Upozornění na nebezpečí kolize
  • Zadní hlavový airbag
  • Přední hlavový airbag
  • Zadní opěrky hlavy
  • Zadní prostřední opěrka hlavy
  • Světelný senzor
  • Mlhová světla
  • Sklopitelná zadní sedadla
  • Rádio
  • Dešťový senzor
  • Monitorování tlaku v pneumatikách - TPMS
  • Boční airbag vpředu
  • Posilovač řízení
  • Systém pro udržování vozu v jízdním pruhu
  • Systém start-stop
  • Centrální zamykání

Příplatková (2.0 TDI Start&Stop Xcellence 4Drive DSG)

  • Aut. kontrola vzdálenosti
  • LED světlomety
  • Kožený interiér
  • Metalická barva
  • Navigace
  • Boční airbag vzadu
0
Porovnávač
TOPlist