Cena od | 694 900 Kč |
Paliva | hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 72 kW - 72 kW |
Maximální rychlost | 180 - 180 Km/h |
Spotřeba | 3.4 - 3.4 l/100km |
Akcelerace | 11.1 - 11.1 s |
motor o objemu 999ccm a výkonu 109 koní přenáší sílu tohoto kombíku na přední kola pomocí sedmistupňové automatické převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 199km/h. Pro srovnání, motor 1.8 Hybrid Suzuki Swace o objemu 1798ccm generuje 97 koní a na stovku zrychlí za 11.1 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 180km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 4.6 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto combi od stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Suzuki Swace je na tom v tomto ohledu lépe. Kombinovanou spotřebu má 3.4l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
SEAT Leon ST měří 1.45 metru na výšku, 1.8 metru na šířku a 4.64 metru na délku. Rozvor činí 2.69 metru. Do kufru se vejde 620 litrů nákladu, resp. 1600 litrů při sklopených sedačkách. U Suzuki jsou hodnoty následující: 1.46 metru na výšku, 1.79 metru na šířku a 4.66 metru na délku, rozvor činí 2.7m. Objem kufru je 596 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1606 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. SEAT má pohotovostní hmotnost 1.37 tuny, Suzuki o 102kg více, váží tedy 1.48 tuny.
Název | 1.0 eTSI 81kW |
Palivo | hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 5500 RPM |
Točivý moment | 200 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 2000 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | a (7) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 81 kW |
Maximální rychlost | 199 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 10.9 s |
Nejnižší výbava | Style |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1448mm |
Šířka | 1799mm |
Délka | 4642mm |
Rozvor | 2686 mm |
Objem kufru | 620 / 1600 l |
Hmotnost | 1373 / 1950 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 4.6 l/100km |
Ve městě | 5.3 l/100km |
Mimo město | 4.2 l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 45 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | combi |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 680 kg |
Brzděný | 1300 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 662 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Palivo | CNG diesel benzín hybrid plug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | 4x4FWD |
Objem | 1 - 2 l |
Max. rychlost | 199 - 230 km/h |
Spotřeba | 1.4 - 6.2 l |
Zrychlení | 7.5 - 11.2 s |
Výkon | 81 kW - 150 kW |
Cena | 544 900 Kč - 899 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 11.2 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Reference |
Cena | od 544 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 213 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.8 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 111 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 627 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 221 km/h |
Zrychlení | 8.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 50 l |
CO2 | 113 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Xcellence |
Cena | od 694 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.5 s |
Výkon | 85 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 2750 RPM |
Spotřeba | 3.9 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 684 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 9.2 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3250 RPM |
Spotřeba | 4 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Xcellence |
Cena | od 779 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 217 km/h |
Zrychlení | 8.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 4.1 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Xcellence |
Cena | od 824 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 214 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 360 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 55 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Xcellence |
Cena | od 874 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.6 l |
Velikost nádrže | 17.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 675 900 Kč |
Palivo | CNG |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 203 km/h |
Zrychlení | 9.9 s |
Výkon | 96 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 3.6 l |
Velikost nádrže | 17.3 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 720 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 199 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 81 kW |
Točivý moment | 200 Nm |
Maximální otáčky | 5500 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 45 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 662 900 Kč |
Palivo | hybrid |
Převodovka | automat (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.4 l |
Max. rychlost | 220 km/h |
Zrychlení | 7.7 s |
Výkon | 150 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 1.4 l |
Velikost nádrže | 40 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Xcellence |
Cena | od 879 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto kombíku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 2 059 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii combi za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz SEAT lze tedy o 1399 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Leon ST oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz SEAT Leon ST s motorem 1.0 eTSI na 6 903 Kč ročně, což je na poměry kombíků o 11 242 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 81kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (4.6l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Leon ST v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
Leon ST může přijet jak s 15ti palcovými disky, tak i 17ti palcovými, cenový rozdíl sady letních pneumatik prémiové značky v obou rozměrech je 3 676 Kč. Zatímco tedy v menším rozměru pneumatik 195/65 R15 zaplatíte za sadu Goodyear Efficientgrip 5 324 Kč, u větších 225/45 R17 za model Dunlop SP Sport MAXX RT to je 9 000 Kč.* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
Pro konkrétní porovnání v rámci modelu Leon ST: zimní sada prémiových pneumatik Goodyear UltraGrip 8 Performance s 15ti palcovými disky (195/65 R15) vás vyjde na 5 464 Kč, s 17ti palcovými (225/45 R17 - Goodyear Efficientgrip) pak na 12 896 Kč.
* průměrná hodinová sazba
Autorizované servisy SEAT si za běžnou mechanickou práci na voze modelu Leon ST účtují v průměru 763 Kč za hodinu práce. V této ceně sice není cena náhradních dílů a materiálu, nicméně dá vám celkem dobrou představu, kolik vás bude stát práce na běžné servisní prohlídce. V potaz je třeba brát také lokalitu servisu, ceny se napříč Českou republikou liší a ve větších městech bývají zpravidla vyšší.