Cena od | 899 990 Kč |
Paliva | benzín hybrid mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | FWD |
Výkon | 116 kW - 157 kW |
Maximální rychlost | 170 - 200 Km/h |
Spotřeba | 5.8 - 7.2 l/100km |
Akcelerace | 7 - 9.6 s |
Seat představil svoje největší SUV Tarraco. Na trh přichází s cílem získat pro jedinou španělskou automobilku nové zákazníky začátkem roku 2019 a bude se vyrábět v německém Wolfsburgu. Jméno Tarraco bylo vybráno ve veřejném hlasování podle středomořského města Tarragona.
Nejnovější model kombinuje mimořádnou úroveň designu, prvotřídní kvality, konektivity s vysokou bezpečností a dynamikou. Bude k dostání i v sedmimístné verzi. Vlajková loď vedle modelů Ateca a Arona rozšiřuje portfolio značky na osmdesáti procentní pokrytí automobilového trhu v Evropě a završuje produktovou řadu Seatu ve třídě SUV.
„SEAT v posledních letech prochází největší produktovou ofenzivou. Představení modelu SEAT Tarraco, našeho prvního velkého SUV, je součástí našeho rozsáhlého programu investic ve výši 3,3 miliardy eur, vynaložených v letech 2015 až 2019 na zajištění budoucnosti naší společnosti a modernizaci a rozšíření produktové řady námi nabízených vozidel,“ řekl Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT. „Tarraco nejenže završuje naši rodinu modelů SUV, ale také přináší svěží vítr do svého segmentu a pomůže získávat nové zákazníky pro značku SEAT.“
Tarraco kombinuje klíčové atributy designu a funkčnosti, sportovního charakteru a komfortu, cenové dostupnosti a komfortu, ale i emocí a vyspělých technologií. Pod kapotou najdete po dvou naftových a dvojici benzínových motorizacích, do budoucna se chystá i hybridní verze.
Ergonomický interiér ve vysoké kvalitě s velkorysým prostorem, plným nejmodernějších technologií infotainmentu, zábavního systému a konektivity má za cíl umožnit co největší interakci vozidla s řidičem.
Tarraco snoubí elegantní vzhled se sportovním designem, podtrženým osmi barvami karosérie a dvěma výbavovými stupni Style a Xcellent.
Použity jsou pro SEAT typická, ostře řezaná světla s trojúhelníkovým základním tvarem v kombinaci s ikonickým, rozhodnějším vzhledem a charakteristickými rysy, včetně výrazného designu masky chladiče, který jistě upoutá vaši pozornost. Vetší volnost získali designéři díky LED vnějším světlometům i vnitřnímu osvětlení. V zadních svítilnách jsou umístěny dynamické ukazatele jízdního směru, rozsvicející jednotlivé diody postupně od vnitřní strany světlometu po vnější. Jsou lépe viditelná při horším počasí a přispívají tak větší bezpečnosti. I přes skvělý estetický dojem se největší SUV chlubí nízkou podlahou zavazadelníku, čímž si zachovává velkou praktičnost a funkčnost.
„Nový model Tarraco zanechává na první pohled silný dojem díky excelentním proporcím a elegantnímu, ale zároveň i sportovnímu designu. Vyvolává pocit hrdosti svou asertivní přídí, přídí, která naznačuje, jak bude vypadat budoucnost značky SEAT,“ řekl Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér společnosti SEAT. „A stejně jako u každého vozidla z našeho vývoje jsme se s velkou vášní a mimořádnou pozorností věnovali také detailům modelu Tarraco, v souladu s naší filozofií: Pokud to vypadá skvěle, je to skvělé."
Interiér je přesně navržený pro potřeby řidiče, ale i cestující. Palubní deska je ozdobena rozdělující horizontální linií, navozující pocit prostornosti a opticky rozšířující prostor. Do přístrojové desky je vsazen digitální panel přístrojů s displejem o neskutečné úhlopříčce 10.25 palců. Další dominantou je jistě osmi palcový displej infotainmentu a zábavního systému s plovoucím uložením, zajišťujícím lepší čitelnost pro řidiče a snadnější ovládání.
Největší SUV v nabídce SEATU nabízí komfortní cestování a dostatek prostoru pro nohy i hlavu, včetně třetí řady sedadel v sedmimístné verzi. Pečlivost kvalitní řemeslné práce, pečlivý výběr materiálů a důraz na detail nabízejí vysokou funkčnost a kvalitu prémiových vozů. Černé čalounění stropu doplní čalounění sedadel v tkanině, Alcantaře i na přání v černé kůži a dalším skvělým doplňkem interiéru je bezrámové vnitřní zpětné zrcátko.
„Je důležité, aby se cestující cítili komfortně a měli dostatek prostoru. Interiér modelu Tarraco je proto velkorysý. Cestující mají velký prostor pro hlavu. A prostor pro nohy, který jsme vytvořili, je fantastický,“ řekl Alejandro Mesonero-Romanos.
Tarraco je napěchovaný nejmodernějšími technologiemi, jako bezdrátové dobíjení chytrého telefonu a komplexní konektivitu SEAT Full Link propojující chytrý telefon s autem pomocí Android Auto nebo Apple CarPlay. SAT Drive App umožní pořizování záznamů o trasách, udrží vaši kontrolu nad stavem vozu, dokonce i vyhledá přehrávanou skladbu ve vysoce kvalitních reproduktorech s dokonale čistým zvukem BeatsAudio, pomocí aplikace Shazan.
Digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit na interaktivním digitálním displeji 10.25 palců s vysokým rozlišením zobrazuje přehledné informace i stálé sledování dění na silnici ve třech různých režimech. Můžete tak mít přímo před sebou mapy i pokyny navigace nebo rychlost a otáčkoměr jako u klasických analogových přístrojů.
Nejvyspělejší pohonné agregáty s přímým vstřikováním, přeplňované turbodmychadlem, splňují nejpřísnější emisní normy.
Základní motorizací je 1.5 TSi s výkonem 150k a kroutícím momentem 250 Nm, který na přední kola přenese manuální šestistupňová převodová skříň. Druhým zážehovým motorem je 2.0 TSi, sílu 190 koní přenáší na všechna čtyři kola sedmistupňový automat DSG s technologií 4Drive. Kroutící moment 320 Nm napomáhá ke zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za úctyhodných osm vteřin.
Naftovou motorizací je 2.0 TDi nabízející ale dva různé výkony, buď 150 nebo 190 k. Ve slabší verzi máte na výběr mezi předokolkou s manuálem o šesti stupních nebo sedmistupňovou automatizovanou skříní DSG v kombinaci se systémem 4Drive pohonem všech kol. Vrcholný vznětový agregát o výkonu 190 koní a kroutícím momentem neuvěřitelných 400 Nm, získáte pouze s pohonem 4x4 4Drive a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG se sedmi převodovými stupni. V této kombinaci Tarraco zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině, stejně jako v benzínové verzi za osm sekund.
Do roku 2020 je v plánovaný i příchod hybridního pohonu.
„SEAT Tarraco je mistrovským dílem funkčnosti a variability. Zákazníkům díky tomu nabídne prostor a variabilitu, kterou očekávají od velkého SUV. Je to nejsportovnější vozidlo ve svém segmentu z hlediska designu a také díky adaptivním tlumičům DCC, které umožňují řidiči nastavit si charakteristiku odpružení podle svých představ,“ řekl Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Tarraco je postaven na nejvyspělejší platformě koncernu Volkswagen s dlouhým rozvorem MQB-A. Nabídne dynamické jízdní vlastnosti s pohotovými reakcemi. Elektronicky řízené adaptivní tlumiče podvozku Dynamic Chassis Control DCC, nabízejí tři jízdní režimy Normal, Eco a Sport. Dokáží se automaticky přizpůsobit dané jízdní situaci a měnit odpružení podle jízdního stylu a povrchu vozovky. Volit můžete mezi sportovní jízdou nebo velkým pohodlím i přes největší dvaceti palcová kola z lehkých slitin. Můžete mít ale i pohodlné a neméně vzhledné, sedmnácti palcové disky.
Již v základu získáte asistenta detekce překážek před autem Front Assist, včetně rozpoznání cyklistů. Lane Assist pro jízdu ve správném jízdním pruhu a nouzové volání. S výbavou Xcellence se pojí i adaptivní tempomat ACC.
Jako první SEAT využívá asistenta přednárazového bezpečnostního systému Pre-Crash Assist, jeho rychlost reakce je 0.2 sekundy, v případě hrozící nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře všechna okna, včetně toho střešního. Druhou novinkou je Rollover Assist pro případ převrácení. Při kolizi aktivuje nouzové volání ,vypne motor, odemkne dveře a zapne výstražná světla.
Dalšími asistenty na přání jsou asistent pro stav nouze Emergency Assist, sledovat slepý úhel vám bude pomáhat Blind Spot Detect, dálková světla ovládá Light Assist, Exit Assist sleduje vozidla přijíždějící ze stran vzadu při couvání. V neposlední řadě je to asistent sledování dopravních značek a Traffic Jam Assist pro jízdu v koloně.
Komfortními asistenty jsou Park Assist, prostorový kamerový systém a elektronické ovládání dveří zavazadlového prostoru bezdotykovým pohybem nohy.
Podle SEATU je Tarraco hlavou rodiny jejich SUV, připravený na veškeré nástrahy moderního života, díky nejmodernějším technologiím. V nejnovějším modelu se setkává elegantní, progresivní design s velkorysými rozměry a dynamickými jízdními vlastnostmi, agilitou a praktičností.
SEAT je jedinou španělskou společností vyrábějící automobily, je součástí koncernu Volkswagen Group. Působí v osmdesáti zemích na všech pěti kontinentech a výrobní továrny mají ve Španělsku, Portugalsku, Slovensku, Německu i České republice.
Seat Tarraco patří do skupiny “Střední třída”, kam patří třeba také Volvo S60, BMW Řada 3 Gran Turismo, Infiniti Q50, Volkswagen Passat nebo Mitsubishi Outlander. Novodobá generace se začala vyrábět v lednu 2019.
Španělská automobilka Seat nabízí celkem 12 modelů, do rodiny SUV patří tyto tři: Tarraco, Ateca, a Arona. Tarraco je z nich největší, 4.735 metru má na délku, šířka je pak 1.839m, výška 1.658 m. Hodnoty průměrného SUVčka jsou pak 4.68m na délku, 1.95m na šířku a 1.69m na výšku. Jak už bylo naznačeno, karoserií se řadí do kategorie “SUV”, tedy aut kde jsou kombinované sportovní vlastnosti s užitkovými (tedy SUV, sportovně užitkové auto). Vyznačují se vyšší světlou výškou, často bývají vybaveny pohonem 4x4. Hodí se tak například i na tahání přívěsů. Vychází z kocernových vozů Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace. Porovnat parametry můžete s charakteristikami dalších podobných SUVček, jako jsou Subaru Forester, Honda CR-V, Volkswagen Tiguan Allspace nebo Škoda Kodiaq.
Tarraco se vyrábí v čtyřech různých motorizacích, mezi nejostřejší 2.0 TDI DSG 4WD a nejslabší 1.5 TSI je rozdíl celkových 30kW (40 koní). Rozdíl v udávané spotřebě je pak zanedbatelných 0.7l/100km, a to celkem nečekaně ve prospěch silnějšího. Spektrum motorizací potěší spíše příznivce nafty, je jich totiž více než benzínových agregátů. Diesel se nabízí ve 3 provedeních o výkonech 148 nebo 188 koní. Nejostřejší vznětový motor vám umožní zrychlit na 100km/h za 8.0 sekundy a tachometr se zastaví až na 201km/h. Nutno podotknout, že oproti benzínovým motorizacím se udávaná spotřeba nejslabšího dieselu liší pouze o 1.4l/100km, peněžní úspora na palivu tedy úplně neodůvodňuje vyšší ceníkovou cenu dieselu o 60 tisíc Kč (úspora na palivu by se vám vrátila až po najetých 153 061 km).
Dostupná je verze s automatickou převodovkou ve spojení s výbavou Style.Vůz Seat Tarraco lze sehnat jak ve variantě s pohonem předních kol, tak i s pohonem všech kol. Ten se pojí s motorizacemi 2.0 TDI DSG 4WD a příplatek oproti nejlevnější dvoukolce je 170 tisíc Kč.
Pokud by vás zajímalo financování úvěrem, při současných podmínkách byste za základní verzi platili 15432Kč měsíčně s dobou splácení 5 let a úrokem 7.9%, navýšení by tedy bylo přibližně 163020 Kč. Výhodnější variantou financování vozu Seat Tarraco pak bude operativní leasing, a to zejména ve variantě full-service, kde s vozem nejsou spojené žádné další náklady na provoz kromě paliva. Operativní leasing Seat Financial Services v sobě zahrnuje havarijní i zákonné pojištění , silniční daň, povolený nájezd km (nejčastěji 20-30 tisíc ročně) a ve fullservice variantě také pneumatiky a servis.Nechte si spočítat nabídku operativního leasingu přesně podle vašich představ.
Zajímavou informací je také to, že Seat Tarraco lze za příplatek pořídit v sedmimístné variantě, což jistě potěší větší rodiny.
U SUVčka by pro vás mohl být důležitý i objem kufru. Seat Tarraco disponuje objemem 760 litrů, resp. 1775 litrů při sklopených zadních sedadlech.
Zajímavé je také to, že Tarraco disponuje nepřímým měřením tlaku v pneumatikách, což znamená, že do druhé sady kol není nutné dokupovat senzory, které mohou být drahé. Základem jsou ve výbavě Style pneumatiky 215/65 R17, připlatit lze za 235/55 R18, v Xcellence pak standardně dostanete 235/50 R19. Pokud i to je málo, lze připlatit za masivní 20“ broušená kola z lehkých slitin Supreme s pneu o rozměru 235/45 R20.
Palivo | dieselbenzínplug-in-hybrid |
Převodovka | a, m |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 110 kW - 180 kW |
Maximální rychlost | 196 - 228 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 6.2 - 10.1 s |
Série | Tarraco (KN) |
Začátek výroby | 01/2019 |
Začátek výroby modelu | 01/2019 |
Třída vozidla | Střední třída |
Interní označení výrobce | - |
Výška | 1658mm |
Šířka | 1839mm |
Délka | 4735mm |
Rozvor | 2790 mm |
Objem kufru | 760 / 1775 l |
Hmotnost | 1599 - 1868/ 2220 - 2390 Kg |
Poloměr otáčení | 11.9 |
Světlá výška | 0 |
Přechodový úhel | 0 |
Stoupavost | 0 |
Hloubka brodění | 0 |
Kombinovaná | 1.8 - 7.6l/100km |
Ve městě | 5.4 - 9.4 l/100km |
Mimo město | 4.1 - 6.6 l/100km |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | 147 g/km |
typ | suv |
Počet míst | 7 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | 75 |
Přední brzdy | Kotoučová |
Zadní brzdy | Kotoučová |
Přední odpružení | Vinutá pružina |
Zadní odpružení | Vinutá pružina |
Adaptivní brzdová světla | Aktivace výstražných světel |
Systém nouzového brzdění | - |
Parkovací senzory | zadní |
Kontrola trakce | Elektronisches Stabilitätsprogramm |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | nepřímé měření (ABS) |
Navigační systém | Barevný displej (dotyková obrazovka) |
Cena | 904 900 Kč - 1 299 900 Kč |
Minimální výbava | Style |
Brzděný | 1800 - 2300 kg |
Nebrzděný | 750 - 750 kg |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 201 km/h |
Zrychlení | 9.7 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 6.3 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 147 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 904 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 198 km/h |
Zrychlení | 9.5 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Maximální otáčky | 5000 RPM |
Spotřeba | 5.8 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 132 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 959 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 211 km/h |
Zrychlení | 8 s |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Maximální otáčky | 4200 RPM |
Spotřeba | 7.3 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 166 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | XPERIENCE |
Cena | od 1 204 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 228 km/h |
Zrychlení | 6.2 s |
Výkon | 180 kW |
Točivý moment | 370 Nm |
Maximální otáčky | 5250 RPM |
Spotřeba | 7.6 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | FR |
Cena | od 1 299 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 202 km/h |
Zrychlení | 9.8 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3500 RPM |
Spotřeba | 4.9 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 129 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 984 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 196 km/h |
Zrychlení | 10.1 s |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Maximální otáčky | 3000 RPM |
Spotřeba | 4.6 l |
Velikost nádrže | 58 l |
CO2 | 120 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Style |
Cena | od 1 039 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | 4x4 |
Objem | 2 l |
Max. rychlost | 210 km/h |
Zrychlení | 7.8 s |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Maximální otáčky | 3600 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 60 l |
CO2 | 141 g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | XPERIENCE |
Cena | od 1 279 900 Kč |
Kolik doopravdy stojí SEAT Tarraco? Poptejte dealery přes Autohled a
buďte si jisti, že máte tu nejlepší cenu