Ford S-MAX a Galaxy dostaly facelift. Jsou teď mnohem modernější

,

Ford u obou modelů vsadil hlavně na konektivitu a vyšší komfort. A rozhodně si myslíme, že se mu to povedlo. Oba modely, tedy S-MAX a Galaxy jsou dostupné ve výbavových stupních Titanium a ST-Line. Titanium poznáte snadno a na první pohled díky novým předním sedadlům, které jsou seřiditelné v neuvěřitelných 18 směrech. A nejde jen tak o nějaké reklamní řeči, kterými by snad Ford chtěl zákazníky oslňovat. Pod jejich výrobou je prý dokonce podepsána organizace Aktion Gesunder Rücken, tedy v překladu „Kampaň za zdravá záda“, ve které se angažují zdravotníci, specializovaní na pohybový aparát.

Krom toho se v případě modelu S-MAX budou moci zákazníci rozhodnout mezi pětimístným a sedmimístným provedením, Galaxy disponuje sedmi sedadly vždy. Právě v tomto modelu může být třetí řada sedadel opatřena elektrickým ovládáním, samozřejmě za příplatek.

Ford S-MAX

Konektivita FordPass Connect

Že vám výše zmíněné nic neříká, Pojďme to napravit. FordPass Connect je součástí standardní výbavy obou modelů a jde vlastně o Wi-Fi hotspot až pro deset zařízení. Aby tento systém mohlo využívat až 10 různých zařízení, je ale potřeba mít staženou aplikaci FordPass. Následně pak můžete zjistit polohu vozu, zkontrolovat hladinu paliva nebo třeba interval do další výměny oleje. Přes aplikaci je také možné ovládat na dálku zámky dveří, nebo verzi s automatickou převodovkou vzdáleně nastartovat, aniž by se ale kdokoli dostal dovnitř.

Oba modely pak díky tomuto systému mohou upozorňovat na blížící se nebezpečnou situaci. Řidič tak může o potencionálním riziku, třeba případné nehodě a koloně před ním, vědět ještě před tím než zareagují bezpečnostní senzory auta. Tento bezpečnostní pomocník navíc nezávisí na navigaci, pracuje s průběžně aktualizovanými daty od společnosti HERE Technologies, která je shromažďuje od úřadů, složek záchranného systému i z jiných vozidel připojených do cloudu.

Interiér Fordu S-MAX je velmi prostorný.

Příjemnější řazení a celkem výkonné motory

Ovšem není to jen o omlazeném interiéru a nových technologiích. Důležité také je, co najdeme pod kapotou. Oba modely tam mají ukrytý nový agregát 2.0 EcoBlue, který automobilka dodává ve variantách s nejvyšším výkonem 150 koní nebo 190 koní, popřípadě v provedení Bi-Turbo o výkonu 240 koní. Zákazníci budou moci volit ze dvou druhů převodovek, to v závislosti na výbavě a motorizaci. Manuál je šestistupňový a automat zastupuje osmistupňová skříň.

Technické údaje modelů S-MAX a Galaxy

Právě v kombinaci s automatem Ford přidává také nově naladěný adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, který samočinně udržuje odstup od vpředu jedoucího auta. Navíc, a to oceníte hlavně ve městě v kolonách, je takto vybavený Ford schopen sám brzdit do zastavení a následně se znovu rozjet. Jen takové zastavení a stání nesmí přesáhnout tři sekundy.

Rivalové

Ford S-MAX
Cena od950 900 Kč
Palivadiesel hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4AllFWD
Výkon110 kW - 177 kW
Maximální rychlost182 - 220 Km/h
Spotřeba5 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Renault Espace
Cena od1 199 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon147 kW - 166 kW
Maximální rychlost215 - 224 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Toyota Proace Verso
Cena od623 150 Kč
Palivadiesel
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 130 kW
Maximální rychlost160 - 170 Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace13 - 13 s
0
Porovnávač
TOPlist