Nový Volkswagen Golf odhalen. Evoluce v designu, revoluce ve výbavě a interiéru

,

Golf je nejprodávanějším modelem značky Volkswagen a před pár dny automobilka odhalila jeho již osmou generaci. Žádnou velkou designovou revoluci nečekejte. Ovšem co se techniky či výbav týče, je nutné uznat, že Volkswagen na Golfu hodně zapracoval.

Design

Na první pohled je jasné, že design karoserie není nijak super odvážný či překvapivý. Ale je to moc dobře. Osmá generace je evolucí té sedmé, snad jen některé části karoserie dostaly lehce atletičtější a ostřejší rysy. Nejvíce je to patrné hlavně v přední části, konkrétně u světlometů. Ostřejší rysy ale dostala i zadní část auta, která je oproti sedmé generaci hranatější.

Nový Volkswagen Golf má na délku 4284 mm, na šířku 1789 mm a na výšku 1456 mm. Rozvor náprav pak je 2636 mm. Jsou to hodnoty jen o něco málo rozdílné oproti sedmé generaci. Žádný velký nárůst rozměrů se tedy nekoná. Volkswagen zapracoval na aerodynamice auta, kterou dokonce ladil ve větrném tunelu, takže konečný aerodynamický odpor je 0,275 Cd.

Interiér

Mnohem více změn a inovací proběhlo uvnitř auta. Jak už to dnes bývá, Golf přišel o velkou spoustu klasických tlačítek a místo toho se většina důležitých věcí ovládá dotykem přes obrazovku. Prim zde hraje samozřejmě digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10.25 palce, kterému sekunduje displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,25 palce. To je ale jen standardní výbava.

Za příplatek bude možné přidat ještě 10“ displej systému, čímž vznikne takzvaný Inovation Cockpit, tedy novinka, která dělá z auta spíše počítač. Není to pro každého, ale prý jde jen o zvyk. Samozřejmě v autě nechybí možnost nechat si promítat všechna důležitá jízdní data na head-up displej.

Volkswagen dále zmenšil středovou konzoli, kdy kvůli tomu zmenšil ovladač automatické převodovky DSG. Díky tomu má posádka k dispozici nejen více místa, ale hlavně více odkládacích prostor. V těch najde také bezdrátové dobíjení telefonu, ale i dva USB-C konektory. Sama automobilka tvrdí, že nový Golf drží krok se současnou digitální dobou. Krom toho ale vsadila kvalitní zpracování a materiály, které by ještě před časem zákazník našel jen u prémiových značek.

Pod kapotou

Volkswagen se rozhodl, že na heslo „méně je více“ nehodlá slyšet a šel opačnou cestou. Pro nový Golf tak připravil hned osm pohonných jednotek. Na výběr navíc bude jak mezi benzinovými, naftovými, CNG, mild hybridních a plug-in hybridních verzí.

Benzinové jednotky zastupují dva litrové tříválce TSI o výkonu 90 a 110 koní a také dva čtyřválce 105 litru o výkonu 130 a 150 koní. Všechny tyto jednotky budou párovány s manuální šestistupňovou převodovkou. Od výkonu 110 koní ale je možné je spojit s mild-hybridním 48V systémem eTSI.

Diesely zastupují dva dvoulitry TDI s výkonem 110 a 150 koní. Oba agregáty jsou párovány s automatickou převodovkou DSG, výkonnější jednotka pak půjde spárovat s pohonem všech kol. Protože oba motory dostaly upravený spalovací cyklus a nové řešení emisí s názvem Twin Dosing, půjde prý o nejčistější, ale zároveň nejefektivnější diesely historie VW, ale i na světě.

Na své si ale přijdou i milovníci rychlosti, ale ne hned. V budoucnu je v plánu také dvoulitrový benzinový agregát, který by měl ve verzi GTI nabídnout 230 koní, GTI Cup 240 koní a ve verzi Golf R pak více než 300 koní. To vše ale automobilka potvrdí až později.

A co ty hybridy? Těch bude pět, tři dostanou označení eTSI, což znamená přítomnost mild-hybridního 48V systému. Ten využívá a 48V lithium-iontovou baterii a párován bude jen s DSG. Nejde o systém, který by snad dovolil Golfu jet jen na elektřinu, ale pomůže při akceleraci nebo motor vypne tak, aby mohl plachtit.

Plug-in hybrid dostane označení eHybrid a dostupný bude ve dvou verzích. První nabídne 204 koní a druhá 245 koní, přičemž právě tato dostane označení GTE. Základem eHybridu bude TSI o objemu 1,4 litru a elektromotor s 13 kWh baterií. Přesné hodnoty čistě elektrického dojezdu Volkswagen zatím neprozradil.

Objednat ještě nejde

Volkswagen už výrobu osmé generace modelu Golf už zahájil, ale auto zatím objednávat nejde. V první fázi by se vyrobená auta měla dostat k prodejcům hlavně v Německu, což by se mělo odehrát ještě letos. Objednávat na našem trhu půjde v první třetině příštího roku a do té doby VW zveřejní nejen české ceny.

Akční nabídky

Rivalové

Toyota Corolla
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Ford Focus
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Škoda Scala
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Kia Ceed
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
CITROËN C4
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Hyundai i30
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
CUPRA Leon
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Renault Mégane
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Opel Astra
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Peugeot 308
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Ford Focus Active
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Toyota Auris
Cena odNaN Kč
Paliva
Převodovka
Pohon
Výkon- kW - - kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba- - - l/100km
Akcelerace- - - s
Audi A3 Sportback
Cena od641 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 140 kW
Maximální rychlost205 - 220 Km/h
Spotřeba3 - 6 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
BMW Řada 1
Cena od603 200 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon80 kW - 225 kW
Maximální rychlost200 - 250 Km/h
Spotřeba3 - 6 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Alfa Romeo Giulietta
Cena od422 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 125 kW
Maximální rychlost195 - 214 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Mercedes-Benz A
Cena od638 880 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon70 kW - 165 kW
Maximální rychlost193 - 250 Km/h
Spotřeba1 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
0
Porovnávač
TOPlist