Nový Volkswagen Golf odhalen. Evoluce v designu, revoluce ve výbavě a interiéru

,

Golf je nejprodávanějším modelem značky Volkswagen a před pár dny automobilka odhalila jeho již osmou generaci. Žádnou velkou designovou revoluci nečekejte. Ovšem co se techniky či výbav týče, je nutné uznat, že Volkswagen na Golfu hodně zapracoval.

Design

Na první pohled je jasné, že design karoserie není nijak super odvážný či překvapivý. Ale je to moc dobře. Osmá generace je evolucí té sedmé, snad jen některé části karoserie dostaly lehce atletičtější a ostřejší rysy. Nejvíce je to patrné hlavně v přední části, konkrétně u světlometů. Ostřejší rysy ale dostala i zadní část auta, která je oproti sedmé generaci hranatější.

Nový Volkswagen Golf má na délku 4284 mm, na šířku 1789 mm a na výšku 1456 mm. Rozvor náprav pak je 2636 mm. Jsou to hodnoty jen o něco málo rozdílné oproti sedmé generaci. Žádný velký nárůst rozměrů se tedy nekoná. Volkswagen zapracoval na aerodynamice auta, kterou dokonce ladil ve větrném tunelu, takže konečný aerodynamický odpor je 0,275 Cd.

Interiér

Mnohem více změn a inovací proběhlo uvnitř auta. Jak už to dnes bývá, Golf přišel o velkou spoustu klasických tlačítek a místo toho se většina důležitých věcí ovládá dotykem přes obrazovku. Prim zde hraje samozřejmě digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10.25 palce, kterému sekunduje displej infotainmentu s úhlopříčkou 8,25 palce. To je ale jen standardní výbava.

Za příplatek bude možné přidat ještě 10“ displej systému, čímž vznikne takzvaný Inovation Cockpit, tedy novinka, která dělá z auta spíše počítač. Není to pro každého, ale prý jde jen o zvyk. Samozřejmě v autě nechybí možnost nechat si promítat všechna důležitá jízdní data na head-up displej.

Volkswagen dále zmenšil středovou konzoli, kdy kvůli tomu zmenšil ovladač automatické převodovky DSG. Díky tomu má posádka k dispozici nejen více místa, ale hlavně více odkládacích prostor. V těch najde také bezdrátové dobíjení telefonu, ale i dva USB-C konektory. Sama automobilka tvrdí, že nový Golf drží krok se současnou digitální dobou. Krom toho ale vsadila kvalitní zpracování a materiály, které by ještě před časem zákazník našel jen u prémiových značek.

Pod kapotou

Volkswagen se rozhodl, že na heslo „méně je více“ nehodlá slyšet a šel opačnou cestou. Pro nový Golf tak připravil hned osm pohonných jednotek. Na výběr navíc bude jak mezi benzinovými, naftovými, CNG, mild hybridních a plug-in hybridních verzí.

Benzinové jednotky zastupují dva litrové tříválce TSI o výkonu 90 a 110 koní a také dva čtyřválce 105 litru o výkonu 130 a 150 koní. Všechny tyto jednotky budou párovány s manuální šestistupňovou převodovkou. Od výkonu 110 koní ale je možné je spojit s mild-hybridním 48V systémem eTSI.

Diesely zastupují dva dvoulitry TDI s výkonem 110 a 150 koní. Oba agregáty jsou párovány s automatickou převodovkou DSG, výkonnější jednotka pak půjde spárovat s 4x4">pohonem všech kol. Protože oba motory dostaly upravený spalovací cyklus a nové řešení emisí s názvem Twin Dosing, půjde prý o nejčistější, ale zároveň nejefektivnější diesely historie VW, ale i na světě.

Na své si ale přijdou i milovníci rychlosti, ale ne hned. V budoucnu je v plánu také dvoulitrový benzinový agregát, který by měl ve verzi GTI nabídnout 230 koní, GTI Cup 240 koní a ve verzi Golf R pak více než 300 koní. To vše ale automobilka potvrdí až později.

A co ty hybridy? Těch bude pět, tři dostanou označení eTSI, což znamená přítomnost mild-hybridního 48V systému. Ten využívá a 48V lithium-iontovou baterii a párován bude jen s DSG. Nejde o systém, který by snad dovolil Golfu jet jen na elektřinu, ale pomůže při akceleraci nebo motor vypne tak, aby mohl plachtit.

Plug-in hybrid dostane označení eHybrid a dostupný bude ve dvou verzích. První nabídne 204 koní a druhá 245 koní, přičemž právě tato dostane označení GTE. Základem eHybridu bude TSI o objemu 1,4 litru a elektromotor s 13 kWh baterií. Přesné hodnoty čistě elektrického dojezdu Volkswagen zatím neprozradil.

Objednat ještě nejde

Volkswagen už výrobu osmé generace modelu Golf už zahájil, ale auto zatím objednávat nejde. V první fázi by se vyrobená auta měla dostat k prodejcům hlavně v Německu, což by se mělo odehrát ještě letos. Objednávat na našem trhu půjde v první třetině příštího roku a do té doby VW zveřejní nejen české ceny.

Rivalové

Volkswagen Golf
Cena od449 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 110 kW
Maximální rychlost196 - 216 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.1 l/100km
Akcelerace8.3 - 10.2 s
Opel Astra
Cena od449 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon77 kW - 107 kW
Maximální rychlost200 - 215 Km/h
Spotřeba4.3 - 4.3 l/100km
Akcelerace9.9 - 10.4 s
Peugeot 308
Cena od445 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 130 kW
Maximální rychlost186 - 225 Km/h
Spotřeba3.5 - 5.2 l/100km
Akcelerace8.2 - 11.5 s
Seat Leon
Cena od432 900 Kč
PalivaCNG diesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 213 kW
Maximální rychlost195 - 250 Km/h
Spotřeba4.2 - 6.5 l/100km
Akcelerace6 - 10.1 s
Toyota Corolla
Cena od489 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 132 kW
Maximální rychlost- - - Km/h
Spotřeba3.3 - 5.6 l/100km
Akcelerace7.9 - 10.9 s
Ford Focus
Cena od402 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 134 kW
Maximální rychlost183 - 222 Km/h
Spotřeba3.6 - 6.1 l/100km
Akcelerace8.3 - 12.1 s
Kia Ceed
Cena od399 980 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 150 kW
Maximální rychlost183 - 230 Km/h
Spotřeba4 - 6.8 l/100km
Akcelerace7.4 - 11.8 s
Toyota Auris
Cena od379 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkam
PohonFWD
Výkon97 kW - 97 kW
Maximální rychlost200 - 200 Km/h
Spotřeba5.9 - 5.9 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Škoda Scala
Cena od377 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 110 kW
Maximální rychlost201 - 220 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.1 l/100km
Akcelerace8.2 - 10.9 s
Renault Mégane
Cena od364 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon75 kW - 117 kW
Maximální rychlost180 - 214 Km/h
Spotřeba4.1 - 5.9 l/100km
Akcelerace8.2 - 11.8 s
Hyundai i30
Cena od359 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon73 kW - 103 kW
Maximální rychlost183 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 6.2 l/100km
Akcelerace8.9 - 12.6 s
Fiat Tipo Hatchback
Cena od340 500 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 88 kW
Maximální rychlost180 - 200 Km/h
Spotřeba3.7 - 6 l/100km
Akcelerace9.6 - 12.1 s
Ford Focus Active
Cena od577 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon110 kW - 110 kW
Maximální rychlost204 - 206 Km/h
Spotřeba4.4 - 5.9 l/100km
Akcelerace9.1 - 9.7 s
Škoda Rapid Spaceback
Cena od299 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon70 kW - 81 kW
Maximální rychlost184 - 196 Km/h
Spotřeba4.8 - 4.9 l/100km
Akcelerace9.9 - 11.1 s
Alfa Romeo Giulietta
Cena od422 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon88 kW - 125 kW
Maximální rychlost195 - 214 Km/h
Spotřeba4.7 - 7.2 l/100km
Akcelerace8.3 - 10.2 s
0
Porovnávač
TOPlist