Recenze: Renault Kadjar - zapomenuté dvojče

,

Segment středních SUV je velmi nabitý a oblíbený, svého zástupce tu tak má i Renault. Není to ale jeho úplně původní model, je totiž odvozený od Nissanu Qashqai, se kterým sdílí i základ techniky.

Segment středních SUV je velmi nabitý a oblíbený, svého zástupce tu tak má i Renault. Není to ale jeho úplně e původní model, ale je odvozený od Nissanu Qashqai, se kterým sdílí techniku. Že je tu Qasqai déle je poznat i na jeho prodejích - zatímco právě Nissan se za minulý rok v ČR těsně nevešel do TOP 10 nejprodávanějších aut, Kadjar se musel spokojit s umístěním okolo 90. místa.

Když se podíváme na oficiální prezentaci, tak na prvních řádcích jsou jako výhody prezentována třeba anténa ve tvaru žraločí ploutve, LED světlomety, USB přípojky nebo 7” dotyková obrazovka, což na rok 2019 může působit přinejmenším úsměvně. Na druhou stranu ale nabídne ověřenou techniku a skvěle fungující 4x4, i když tedy jen v kombinaci se silnější naftou, kterou jsme ale na test ale neměli - v našem motorovém prostoru tepal benzínový čtyřválec o objemu 1.3 litru a výkonu 160 koní, spojený s šestistupňovým manuálem. Pro SUV je to dle mého trochu nezvyklá kombinace, ale koneckonců proč ne, příplatek za automat je ve výbavě Edition celkem tučných 87 tisíc, u Intens se to pak snižuje na 52 tisíc Kč.

Motor je to ale velmi dobrý - svižný a relativně úsporný, ale hlavně velmi tichý - prakticky o něm nevíte a chováním rozhodně nepřipomíná něco, co by mělo mít objem pouze 1.3 litru. Ono i celkové naladění auta je spíše na komfortnější a laxnější jízdu, i když tedy podvozek by mohl být o něco měkčí, o tom žádná. Spotřeba se pohybovala okolo sedmi litrů, což si myslím je naprosto adekvátní.

Pojďme se podívat do interiéru - ten je opravdu hezky zpracovány, jsou použity kvalitní materiály a oproti konkurenci v podobné cenové hladině si myslím, že je Kadjar na špičce. Měkčené plasty, prošívané čalounění i dostatek úložných prostorů zpříjemňuje každodenní ježdění, v autě se tak cítíte jako doma. Nicméně dojem z interiéru alespoň pro mě absolutně zabíjí použitelnost a intuitivita ovládání funkcí vozu. Třeba tempomat se ovládá na volantu, alespoň tedy kromě jeho zapnutí. To by sice člověk očekával na neobsazeném tlačítku na volantu, které zde přebývá, ale není tomu tak. Místo toho se zapíná v oblasti ruční brzdy, kde bych ho hledal asi jako na posledním místě. Ještě lépe schované je ale vyhřívání sedaček - to je pod loketní opěrkou, kterou když vysunete, tak ovládání vyhřívání nemáte šanci nalézt - ideální na to si udělat v létě srandu ze spolujezdce, ale praktické to příliš není.

Kadjar má také digitální přístrojový štít, kterého jsem jinak velkým příznivcem. V případě Kadjaru ale bohužel nedokáže zobrazit stejné množství informací, jako štít analogový s digitálním palubním počítačem. Kromě rychlosti a otáček si zde můžete přepínat mezi několika režimy, ale třeba spotřebu a zároveň počet najetých kilometrů tam najednou nedostanete. Digitální je i ukazatel teploty vody i stav palivoměru, což by mi v zásadě nevadilo - nesměl by ale Kadjar od cca 80 kilometrů dojezdu přestat dojezd ukazovat - pokud si toho nevšimnete včas, nemáte vůbec žádnou šanci poznat, kolik ještě máte paliva v nádrži. Opravdu nechápu, komu toto přišlo jako dobrý nápad.

Abych ale jen nekritizoval, tak systém R-Link je poté, co si na něj zvyknete vlastně docela dobrý a moderní - zvládne vše, co potřebujete, má i obstojnou navigací a propojení s mobilním telefonem pomocí Carplay/Android Auto.

Veskrze pozitivní je i situace od první řady sedadel směrem vzad - na zadních sedačkách je celkem dost místa, a to překvapivě jak na kolena, tak i na hlavu, i když samozřejmě prostřední sedadlo není zcela plnohodnotné. Oproti Qashqai se dají zadní sedadla sklopit jednoduše pomocí páčky v kufru, což se může zdát jako maličkost, ale reálně to je velmi pohodlné. Pohodlné je také nakládání věcí, jelikož hrana kufru je standardně zarovnaná s dnem, pod kterým pak najdeme další úložné prostory. Dno kufru je rozdělené na dvě části, jejichž víka lze použít také jako přepážky a kufr tak rozdělit, aby zde věci nelítaly - nad tímto někdo opravdu přemýšlel, protože je to velmi praktické, ať už na umístění nákupu, který tak nemusíte dávat za přední sedadla, až po schování laptopu pod dvojitou podlahu, když už ho musíte nechat v autě. V kufru je také několik úchytů na umístění sítě či jiného zafixování nákladu - co se tedy týče vnitřního prostoru a převážení věcí, je Kadjar ideální volbou.

Závěr

Upřímně - nadšence do digitálních technologií tohle auto asi příliš nezaujme. To ale samozřejmě není jeho cílová skupina, kterou budou spíše nenároční řidiči, kteří ocení komfort, vyšší posez a jednoduchost provozu vozidla - a to Kadjar dokonale splňuje. Navíc nabídne skvěle uspořádaný vnitřní prostor a je předurčen pro jednoduché převážení věcí,  navíc ani cestující na zadních sedačkách se nebudou trápit i při delších výletech. Motor se k autu dokonale hodí - je nezákeřný, zrychluje lineárně a poskytuje dostatečnou dynamiku. Asi bych volil spíše verzi s automatem, ale to je otázkou osobních preferencí.

Související: Recenze - Nissan Qashqai - svět potřebuje normální SUV

Rivalové

Škoda Karoq
Cena od530 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon81 kW - 110 kW
Maximální rychlost187 - 207 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Opel Grandland X
Cena od549 990 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost188 - 222 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
CITROËN C5 Aircross
Cena od550 000 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 133 kW
Maximální rychlost188 - 216 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Mitsubishi Eclipse Cross
Cena od519 650 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon120 kW - - kW
Maximální rychlost200 - 205 Km/h
Spotřeba6 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
KIA Sportage
Cena od569 980 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon97 kW - 136 kW
Maximální rychlost180 - 205 Km/h
Spotřeba4 - 7 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Kia XCeed
Cena od484 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 150 kW
Maximální rychlost186 - 220 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Hyundai Tucson
Cena od599 990 Kč
Palivadiesel benzín hybrid mild-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4AllFWD
Výkon85 kW - 169 kW
Maximální rychlost175 - 205 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Peugeot 3008
Cena od600 000 Kč
Palivadiesel benzín plug-in-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon96 kW - 220 kW
Maximální rychlost188 - 240 Km/h
Spotřeba1 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
CUPRA Ateca
Cena od1 234 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon221 kW - - kW
Maximální rychlost247 - - Km/h
Spotřeba7 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Mitsubishi ASX
Cena od444 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - - kW
Maximální rychlost190 - - Km/h
Spotřeba6 - 7 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Mazda CX-5
Cena od647 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon110 kW - 143 kW
Maximální rychlost188 - 208 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Volkswagen Tiguan
Cena od689 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4AllFWD
Výkon96 kW - 180 kW
Maximální rychlost195 - 229 Km/h
Spotřeba1 - 7 l/100km
Akcelerace9 - 9 s
Toyota RAV4
Cena od734 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon129 kW - 163 kW
Maximální rychlost180 - 190 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Toyota C-HR
Cena od564 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 112 kW
Maximální rychlost170 - 190 Km/h
Spotřeba3 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Nissan Qashqai
Cena od568 090 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 117 kW
Maximální rychlost181 - 200 Km/h
Spotřeba3 - 6 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Honda HR-V
Cena od509 900 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon96 kW - 134 kW
Maximální rychlost187 - 215 Km/h
Spotřeba5 - 6 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
SsangYong Korando
Cena od439 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon100 kW - 120 kW
Maximální rychlost180 - 193 Km/h
Spotřeba5 - 8 l/100km
Akcelerace- - - s
Subaru XV
Cena od640 000 Kč
Palivabenzín
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon84 kW - - kW
Maximální rychlost175 - - Km/h
Spotřeba6 - - l/100km
Akcelerace- - - s
Renault Arkana
Cena od660 000 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa
PohonFWD
Výkon103 kW - 105 kW
Maximální rychlost172 - 200 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Honda CR-V
Cena od679 900 Kč
Palivabenzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon127 kW - 142 kW
Maximální rychlost180 - 211 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
SsangYong XLV
Cena od374 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon85 kW - 94 kW
Maximální rychlost170 - 178 Km/h
Spotřeba5 - 7 l/100km
Akcelerace- - - s
Ford Kuga
Cena od720 900 Kč
Palivadiesel benzín hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4AllFWD
Výkon88 kW - 140 kW
Maximální rychlost177 - 208 Km/h
Spotřeba1 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Dacia Duster
Cena od279 900 Kč
Palivadiesel benzín LPG
Převodovkam
Pohon4x4FWD
Výkon67 kW - 110 kW
Maximální rychlost166 - 196 Km/h
Spotřeba4 - 6 l/100km
Akcelerace13 - 13 s
Jeep Compass
Cena od617 900 Kč
Palivadiesel benzín
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon88 kW - 125 kW
Maximální rychlost185 - 200 Km/h
Spotřeba5 - 8 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
0
Porovnávač
TOPlist