Motor 1,0 T-GDI Mild Hybrid

motor o objemu 998ccm a výkonu 118 koní přenáší sílu tohoto crossoveru na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 10.7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 183km/h. Pro srovnání, motor 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV Kii Stonic o objemu 998ccm generuje 118 koní a na stovku zrychlí za 10.4 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 185km/h.

Rozměry

Hyundai Bayon měří 1.49 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.18 metru na délku. Rozvor činí 2.58 metru. Do kufru se vejde 334 litrů nákladu, resp. 1128 litrů při sklopených sedačkách. U Kii jsou hodnoty následující: 1.51 metru na výšku, 1.76 metru na šířku a 4.14 metru na délku, rozvor činí 2.58m. Objem kufru je 352 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1155 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Hyundai má pohotovostní hmotnost 1.12 tuny, Kia o 105kg více, váží tedy 1.23 tuny.

Kategorie

Akční nabídky

Technické parametry

Motor

Název1,0 T-GDI Mild Hybrid
Palivomild-hybrid
Počet válců3
VstřikováníPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Počet ventilů4
Maximální otáčky za minutu4500 RPM
Točivý moment172 Nm
Otáčky maximálního točivého momentu1500 RPM
Objem motoru1 l
Převodovkam (6)
Poháněná nápravaFWD
Výkon88 kW
Maximální rychlost183 Km/h
Zrychlení na 100 Km/h10.7 s
Nejnižší výbavaSmart

Model

Série-
Začátek výroby-
Začátek výroby modelu-
Třída vozidlaMalé vozy
Interní označení výrobce

Rozměry

Výška1490mm
Šířka1775mm
Délka4180mm
Rozvor2580 mm
Objem kufru334 / 1128 l
Hmotnost1120 / 1660 Kg
Poloměr otáčení-
Světlá výška-

Spotřeba

Kombinovaná- l/100km
Ve městě- l/100km
Mimo město- l/100km
Reálná ~- l/100km
Velikost nádrže40 l
Emisní normaEuro 6
CO2- g/km

Karoserie

typcrossover
Počet míst5
Počet dveří5
Zatížení střechy-
Přední brzdy-
Zadní brzdy-
Přední odpružení-
Zadní odpružení-

Přívěs

Nebrzděný450 kg
Brzděný1110 kg

Asistenční systémy

Adaptivní brzdová světla
Systém nouzového brzdění
Parkovací senzory
Kontrola trakce
Typ monitorování tlaku v pneumatikách
Navigační systém

Cena

Cena519 990 Kč
Minimální výbavaSmart

Motorizace

Přehled motorizací
Palivobenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Objem1 - 1.2 l
Max. rychlost165 - 185 km/h
Spotřeba - l
Zrychlení10.4 - 13.5 s
Výkon62 kW - 88 kW
Cena389 990 Kč - 559 990 Kč
Zobrazit přehled motorizací
1,2i
Palivobenzín
Převodovkamanuál (5)
PohonFWD
Objem1.2 l
Max. rychlost165 km/h
Zrychlení13.5 s
Výkon62 kW
Točivý moment118 Nm
Maximální otáčky6000 RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže40 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaComfort
Cenaod 389 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 T-GDI
Palivobenzín
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost183 km/h
Zrychlení10.7 s
Výkon74 kW
Točivý moment172 Nm
Maximální otáčky6000 RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže40 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaComfort
Cenaod 419 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 T-GDI
Palivobenzín
Převodovkaautomat (7)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost180 km/h
Zrychlení11.7 s
Výkon74 kW
Točivý moment172 Nm
Maximální otáčky6000 RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže40 l
CO2106 g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaComfort Club
Cenaod 479 990 Kč
Zobrazit motorizaci
1,0 T-GDI Mild Hybrid
Palivomild-hybrid
Převodovkamanuál (6)
PohonFWD
Objem1 l
Max. rychlost183 km/h
Zrychlení10.7 s
Výkon88 kW
Točivý moment172 Nm
Maximální otáčky4500 RPM
Spotřeba0 l
Velikost nádrže40 l
CO2- g/km
Emisní normaEuro 6
Nejnižší výbavaSmart
Cenaod 519 990 Kč
Zobrazená motorizace

Rivalové

Kia Stonic
Cena od379 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon62 kW - 88 kW
Maximální rychlost165 - 185 Km/h
Spotřeba4.7 - 5.6 l/100km
Akcelerace10.4 - 13.5 s
Suzuki Vitara
Cena od469 900 Kč
Palivamild-hybrid
Převodovkam
PohonFWD
Výkon95 kW - 95 kW
Maximální rychlost190 - 190 Km/h
Spotřeba4.6 - 4.9 l/100km
Akcelerace9.5 - 10.2 s
Ford Puma
Cena od513 900 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon92 kW - 114 kW
Maximální rychlost190 - 205 Km/h
Spotřeba4.3 - 4.5 l/100km
Akcelerace8.7 - 10 s

Náklady na provoz

Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.

Povinné ručení

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
2 059 Kč
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
2 059 Kč
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
2 059 Kč
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
2 059 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto crossoveru vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii crossover za něj zaplatíte 3 458 Kč.

Pojistit tento vůz Hyundai lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Bayon oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.

Havarijní pojištění

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
5 992 Kč
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
5 992 Kč
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
5 992 Kč
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
5 992 Kč

* průměrná cena za roční pojištění

Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.

Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Hyundai Bayon s motorem 1,0 T-GDI Mild Hybrid na 10 650 Kč ročně, což je na poměry crossoverů o 7 495 Kč méně než je průměr.

Palivo na rok

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
?
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
?
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
?

* průměrná cena za rok provozu

S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 88kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (0.0l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.

Letní pneumatiky

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
9 496 Kč
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
?
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na letních pneumatikách Bayon v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.

Zimní pneumatiky

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
10 932 Kč
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
?
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
?

* průměrná cena za jednu sadu

Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.

Servis

Stonic 1.0 T-GDI GPF iMT MHEV 120 k / 88 kW
?
Vitara 1.4 BoosterJet HYBRID
?
Puma 1.0 EcoBoost mHEV
?
Bayon 1,0 T-GDI Mild Hybrid
?

* průměrná hodinová sazba